Οι αυστηρότερες πολιτικές επιστροφών φαίνεται να μειώνουν τις καταναλωτικές δαπάνες
Οι επιστροφές προϊόντων είναι μια επίπονη διαδικασία για τους πωλητές και συνεχώς αναζητούν τρόπους για να το διαχειρίζονται όλο και πιο αποτελεσματικά. Μέσα από νέα έρευνα της Blue Yonder η οποία συνέλεξε απαντήσεις από 1.000 και πλέον Αμερικανούς, λοιπόν μαθαίνουμε ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους όταν έρχονται αντιμέτωποι με αυστηρότερες πολιτικές επιστροφών.
Πώς επηρεάζουν οι επιστροφές τους καταναλωτών;
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 91% των ερωτηθέντων αναγνωρίζουν ότι μια επιεικής πολιτική επιστροφών επηρεάζει τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Μεταξύ αυτών, οι αγοραστικές αποφάσεις της Gen Z και των Millennials επηρεάστηκαν περισσότερο, με 3 στους 4 καταναλωτές να δηλώνουν ότι οι αυστηρότερες πολιτικές επιστροφών τους αποτρέπουν από το να προβούν σε αγορά.
Από τους καταναλωτές που γνωρίζουν τις αυστηρότερες πολιτικές επιστροφών, το 69% δηλώνει ότι τους αποτρέπουν από το να κάνουν αγορές, ένα ποσοστό που είδε σημαντική αύξηση από το 59% του 2023. Το 51% των ερωτηθέντων στην έρευνα θεώρησε ότι οι περιορισμοί στις επιστροφές είναι είτε ενοχλητικοί είτε άδικοι, έναντι μόλις 37% που δήλωσαν ότι είναι δίκαιοι και κατανοητοί.
«Βλέπουμε ότι οι αυστηρότερες πολιτικές επιστροφών αρχίζουν να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση αγορών, ιδίως μεταξύ των γενεών Gen Z και Millennial», δήλωσε ο Tim Robinson, εταιρικός αντιπρόεδρος, Επιστροφές, Blue Yonder, σε μια ανακοίνωση. «Οι έμποροι λιανικής πώλησης έχουν αναγνωρίσει εδώ και καιρό ότι έπρεπε να αντιμετωπίσουν τις επιστροφές για να μειώσουν το κόστος. Η πρόκληση τώρα είναι να βρουν μια ισορροπία μεταξύ της προστασίας των περιθωρίων κέρδους τους και της διατήρησης μιας φιλικής προς τον πελάτη εμπειρίας επιστροφών».
Οι εταιρείες λιανικής πώλησης έχουν αναπτύξει τις αυστηρότερες πολιτικές επιστροφών επειδή η διαδικασία είναι τόσο δαπανηρή. Στην πραγματικότητα, πολλά καταστήματα λένε πλέον στους καταναλωτές να κρατήσουν τα ανεπιθύμητα αντικείμενα για να αποφύγουν τις δαπανηρές και ενεργοβόρες διαδικασίες που σχετίζονται με την αποστολή, τη διαλογή και το χειρισμό των εμπορευμάτων. Σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα (72%) έχουν λάβει αυτή την κατεύθυνση από ένα κατάστημα λιανικής πώλησης.
Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές λένε ότι χρειάζονται τη δυνατότητα να επιστρέψουν τις αγορές τους και μάλιστα απαιτούν ευκολότερες επιστροφές. Σε συμφωνία με την περσινή έρευνα, το 75% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι ο συνηθέστερος λόγος για τις επιστροφές είναι η λανθασμένη διαστασιολόγηση. Άλλοι λόγοι που αναφέρθηκαν από τους ερωτηθέντες είναι η φθορά του προϊόντος σε ποσοστό 68%, ενώ ακολουθούν η αλλαγή γνώμης ή η αντιπάθεια για το προϊόν (49%) και η παραλαβή του λάθος προϊόντος (47%).
Ένας τρόπος με τον οποίο οι έμποροι λιανικής μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή την επίμονη ζήτηση είναι η ανάπτυξη υπηρεσιών επιστροφών τρίτων. Όταν ρωτήθηκαν ποιοι παράγοντες θα τους έκαναν να χρησιμοποιήσουν μια υπηρεσία επιστροφών τρίτου μέρους, το 62% των καταναλωτών δήλωσε χαμηλότερα ή καθόλου έξοδα αποστολής, το 60% ανέφερε την ευκολία των σημείων παράδοσης, το 47% δήλωσε ταχύτερη επεξεργασία των επιστροφών, το 39% ανέφερε τη διαβεβαίωση για επιστροφές χωρίς προβλήματα και το 38% δήλωσε αξιόπιστη παρακολούθηση και επιβεβαίωση των επιστρεφόμενων ειδών.