Οι καταναλωτές τείνουν να επιλέγουν διαφορετικούς τύπους πωλητών ανάλογα με το αν ψωνίζουν online ή σε φυσικά καταστήματα. Σύμφωνα με την έκθεση που κοινοποίησε το PYMNTS, οι online, οι λιανοπωλητές μαζικής αγοράς (mass merchants) είναι οι προφανείς νικητές, ενώ τα παντοπωλεία αποτελούν την κορυφαία επιλογή για αγορές εντός καταστημάτων.

Η έκθεση και οι αριθμοί
Η έκθεση PYMNTS Intelligence του 2023, «Apple Pay @9: The Battle for in-Store Adoption and Usage», ρώτησε πάνω από 2.000 καταναλωτές στις ΗΠΑ για να εξερευνήσει τις αγοραστικές τους συνήθειες.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι μεταξύ του 39% των καταναλωτών που είχαν ψωνίσει διαδικτυακά τις τελευταίες 24 ώρες, οι λιανοπωλητές μαζικής αγοράς κατείχαν περισσότερα από τα δύο τρίτα των αγοραστών που τους επέλεξαν για να πραγματοποιήσουν την πιο πρόσφατη αγορά τους. Από την άλλη πλευρά, το 18% αγόρασε από άλλο είδος λιανοπωλητή, το 9% παρήγγειλε τρόφιμα, το 4% ψώνισε σε παντοπωλείο και ένα μικρό ποσοστό αγόρασε από ψιλικατζίδικα ή βενζινάδικα.
Αντίθετα, τα παντοπωλεία προηγούνται στις φυσικές αγορές. Μεταξύ του 57% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν μια αγορά στο κατάστημα την προηγούμενη ημέρα, το 32% είπε ότι η τελευταία τους αγορά ήταν από παντοπωλείο, ενώ το ποσοστό των 29% το κατείχαν οι λιανοπωλητές μαζικής αγοράς. Το 15% αγόρασε από άλλους τύπους λιανοπωλητών, το 10% αγόρασε τρόφιμα, το 7% έκανε αγορές σε ένα ψιλικατζίδικο και το 6% ψώνισε σε ένα βενζινάδικο.
Μια πιο προσεκτική ματιά στην έρευνα
Μια άλλη μελέτη του PYMNTS Intelligence, το «Consumer Interest in an Everyday App», διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι τείνουν να ψωνίζουν περισσότερο από παντοπωλεία όταν ψωνίζουν αυτοπροσώπως. Περίπου το ένα τρίτο των καταναλωτών είπε ότι ψωνίζει για παντοπωλεία από φυσικά καταστήματα ή τηλεφωνικά, ενώ μόνο το 17% ψωνίζει αυτοπροσώπως για είδη μη παντοπωλείου και το 29% το κάνει για γεύματα σε εστιατόρια.
Πρόσθετη έρευνα από το PYMNTS δείχνει ότι από τον Απρίλιο του 2023, το 52% των αγοραστών ειδών παντοπωλείου πραγματοποίησε τις αγορές του τόσο στο διαδίκτυο όσο και στο κατάστημα. Εν τω μεταξύ, το 43% αγόρασε μόνο αυτοπροσώπως και λιγότερο από το 6% αγόρασε τα παντοπωλεία του αποκλειστικά online.
Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν τις διαφορετικές συμπεριφορές αγορών μεταξύ των online και των καταναλωτών εντός του καταστήματος. Ενώ οι λιανοπωλητές μαζικής αγοράς κυριαρχούν στις ηλεκτρονικές αγορές, τα παντοπωλεία είναι τα αγαπημένα για τους αγοραστές στα καταστήματα. Αυτή η διαφορά υπογραμμίζει την ανάγκη των λιανοπωλητών να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους σε κάθε κανάλι αγορών, διασφαλίζοντας ότι προσεγγίζουν αποτελεσματικά τους πελάτες τους οπουδήποτε προτιμούν να ψωνίσουν.
Η σημασία για το eCommerce
Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι λιανοπωλητές μαζικής αγοράς οδηγούν τις ηλεκτρονικές αγορές, ενώ τα παντοπωλεία παραμένουν ισχυρά στο φυσικό λιανικό εμπόριο. Αυτή η αντίθεση υπογραμμίζει τη σημασία για τους λιανοπωλητές να προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους σε διαφορετικά περιβάλλοντα αγορών, ενισχύοντας την εμπειρία eCommerce για ευρύτερη απήχηση, διατηρώντας παράλληλα ισχυρές επιλογές στο κατάστημα, ειδικά για είδη πρώτης ανάγκης όπως τα παντοπωλεία.