Οι online αγορές στην ΕΕ επεκτείνονται με ταχείς ρυθμούς, με περισσότερους ανθρώπους να στρέφονται online για να αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες. 

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Eurostat για τη χρήση των ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών), το 77% των online χρηστών στην ΕΕ πραγματοποίησε μία αγορά το 2024. Πρόκειται για σημαντική αύξηση από 59% το 2014, σημειώνοντας αύξηση 17 ποσοστιαίων μονάδων σε δέκα χρόνια.

Ορισμένες χώρες πρωτοστατούν στις online αγορές. Η Ιρλανδία έχει το υψηλότερο ποσοστό αγοραστών με 96%. Ακολουθεί η Ολλανδία (94%) και η Δανία (91%). Από την άλλη, η Βουλγαρία κατατάσσεται στη χαμηλότερη θέση, με μόνο το 57% των online χρηστών που να πραγματοποιεί αγορές μέσω. Η Ιταλία και η Ρουμανία έχουν επίσης σχετικά χαμηλά ποσοστά, και οι δύο στο 60%.

Το online shopping αναπτύσσεται σε όλη την ΕΕ

Μεταξύ 2014 και 2024, οι online αγορές αυξήθηκαν σημαντικά σε πολλές χώρες. Η Ρουμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση, σημειώνοντας άνοδο κατά 43 ποσοστιαίες μονάδες (από 17% σε 60%). Ακολούθησε η Ουγγαρία με αύξηση 37 ποσοστιαίων μονάδων (από 42% σε 79%), ενώ η Λιθουανία κατέγραψε άλμα 36 ποσοστιαίων μονάδων (από 36% σε 72%). Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν πώς έχουν αλλάξει οι συνήθειες ψηφιακών αγορών σε ολόκληρη την ήπειρο.

Τι αγοράζουν οι άνθρωποι online

Η πιο δημοφιλής κατηγορία για online αγορές το 2024 ήταν τα ρούχα, συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ειδών, παπουτσιών και αξεσουάρ. Περίπου το 45% των αγοραστών αγόρασε αυτά τα είδη τους τελευταίους τρεις μήνες. Άλλες κορυφαίες αγορές περιλαμβάνουν:

  • Παραδόσεις φαγητού από εστιατόρια, fast-food αλυσίδες και υπηρεσίες εστίασης (21%).
  • Καλλυντικά και προϊόντα ευεξίας (20%).
  • Έπιπλα, είδη σπιτιού και είδη κηπουρικής (19%).
  • Αθλητικός εξοπλισμός (εκτός αθλητικών ενδυμάτων), έντυπα βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και συμπληρώματα διατροφής όπως βιταμίνες (16%).

Πρόσφατη έρευνα αποκάλυψε πως τα beauty brands «καλπάζουν» προς ανάπτυξη δισεκατομμυρίων: Τα προϊόντα περιποίησης με «σφραγίδα» καταγωγής, όπως (βλέπε αγιουρβεδική ομορφιά & κορεάτικη περιποίηση), δεν αποτελούν αποκλειστικότητα στις τοπικές αγορές, καθώς με το online shopping βρίσκονται ένα checkout μακριά.

Online πωλήσεις: Διευρύνουν διεθνώς τις παραδόσεις ομορφιάς
Πλέον έχουμε την πολυτέλεια να γνωρίζουμε και να υιοθετούμε μυστικά ομορφιάς από πολιτισμούς όλου του κοσμού. Κι όλα αυτά χάρις το eCommerce και τις online πωλήσεις.

Το online shopping ήρθε για να μείνει

Ο αυξανόμενος αριθμός online αγοραστών στην ΕΕ υπογραμμίζει την αυξανόμενη εμπιστοσύνη στο digital εμπόριο. Ενώ ορισμένες χώρες εξακολουθούν να εμφανίζουν χαμηλότερα επίπεδα αγορών, η συνολική τάση υποδηλώνει ότι οι αγορές μέσω διαδικτύου γίνονται καθημερινή συνήθεια για πολλούς Ευρωπαίους. 

Για τις eCommerce επιχειρήσεις, αυτή η ανάπτυξη παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες. Καθώς περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σημαντικά προς τις online αγορές, οι εταιρείες μπορούν να επεκτείνουν την εμβέλειά τους, να βελτιώσουν τις εμπειρίες των πελατών, ειδικά σε δύσκολες εποχές για το εμπόριο, όπως αυτή που διανύουμε, εξαιτίας του πληθωρισμού.

Οι επιχειρήσεις που προσαρμόζονται στην μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των καταναλωτών και επενδύουν σε φιλικές προς τον χρήστη πλατφόρμες, ασφαλή συστήματα πληρωμών και δωρεάν και αποτελεσματικές υπηρεσίες παράδοσης θα είναι σε πιο προνομιακή θέση για να ευδοκιμήσουν στο ανταγωνιστικό τοπίο του eCommerce.