Περισσότερο AI ζητούν οι καταναλωτές στις αγορές τους

Οι καταναλωτές έχουν προσδοκίες που μεταβάλλονται συνεχώς και η ζήτηση για εξατομικευμένες εμπειρίες αυξάνεται. Ιδίως για εκείνες που δημιουργούνται με AI και προσφέρουν ευκολία, προσαρμογή και αποτελεσματικότητα.

Η έρευνα της PYMNTS Intelligence, «Getting to Know You: How AI Is Shaping the Future of Shopping», διερευνά τον τρόπο με τον οποίο οι λιανοπωλητές ανταποκρίνονται ενσωματώνοντας την τεχνητή νοημοσύνη σε κάθε στάδιο του ταξιδιού του πελάτη, από εξατομικευμένες συστάσεις έως εικονικές δοκιμές και φωνητικό εμπόριο. Πλέον δεν μιλάμε μόνο για υιοθέτηση νέων τεχνολογιών αλλά για ανάπτυξη στρατηγικών που θα κερδίζουν την αφοσίωση των πελατών και θα οδηγούν σε πωλήσεις.

Η ζήτηση για AI αγορές αυξάνεται

Η ζήτηση για αγοραστικές εμπειρίες με τεχνητή νοημοσύνη αυξάνεται, με το 51% των καταναλωτών να εκφράζει ενδιαφέρον για χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης, ιδίως μεταξύ των αγοραστών με υψηλότερο εισόδημα και των νεότερων αγοραστών. Μεταξύ των ατόμων που κερδίζουν περισσότερα από 100.000 δολάρια ετησίως, το 59% ενδιαφέρεται για πωλήσεις τεχνητής νοημοσύνης, σε σύγκριση με μόλις το 40% των καταναλωτών που κερδίζουν λιγότερα από 50.000 δολάρια. Επιπλέον, οι νεότερες γενιές πρωτοστατούν, με το 73% της Gen Z και το 74% των Zillennials να αναζητούν αγορές με χαρακτηριστικά AI.

Gen Z και Millennials ψηφίζουν AI shopping
Οι γενιές Gen Z και Millennials προωθούν την ιδέα του AI shopping, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Αυτό το αυξανόμενο ενδιαφέρον οδηγεί τους λιανοπωλητές να ενσωματώσουν το AI στις προσφορές τους. Εταιρείες όπως το Walmart και το Best Buy βελτιώνουν τις λειτουργίες αναζήτησης και προσθέτουν λειτουργίες με τεχνητή νοημοσύνη, όπως η πιο έξυπνη παρακολούθηση για online αγορές. Καθώς αυτές οι τεχνολογίες συνεχίζουν να εξελίσσονται, η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται προσδοκία και όχι καινοτομία για τους καταναλωτές.

Η εξατομίκευση είναι το κλειδί για το engagement

Το 25% των καταναλωτών να επιθυμεί εξατομικευμένες προσφορές ή προσφορές μέσω AI, κάτι που είναι ιδιαίτερα ισχυρό μεταξύ των νεότερων αγοραστών, με το 33% των Gen Z και των Millennials να αναζητούν εξατομικευμένες προσφορές. Έτσι, οι πωλητές εστιάζουν στην εξατομίκευση με σκοπό να ενισχύσουν την αφοσίωση και την ικανοποίηση των πελατών.

Εκτός από τις εξατομικευμένες προσφορές, το 18% των καταναλωτών επιθυμεί η τεχνητή νοημοσύνη να επιτρέπει την προσαρμογή προϊόντων με βάση τις προτιμήσεις ή τον προϋπολογισμό τους, με το 29% των αγοραστών της Gen Z να δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αυτές οι καινοτομίες που βασίζονται στο AI όχι μόνο βελτιώνουν την εμπειρία αγορών, αλλά και ενισχύουν την αφοσίωση των πελατών, καθώς ανταποκρίνονται στις ατομικές ανάγκες, ενθαρρύνοντας την επανάληψη των συναλλαγών.

Χρήση AI από brands για βελτίωση εξατομίκευσης
Τα brands ενισχύουν τη χρήση του AI για να βελτιώσουν την εξατομίκευση και να προσφέρουν καλύτερες εμπειρίες χρηστών.

Η αυξανόμενη δημοτικότητα του φωνητικού AI

Το φωνητικό ΑΙ εξελίσσεται σε βασικό μέρος από την εμπειρία πώλησης. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 27% των καταναλωτών έχει χρησιμοποιήσει φωνητικές προτροπές για εργασίες αγορών τον τελευταίο χρόνο, με το 42% της Gen Z και σχεδόν το ένα τρίτο των αγοραστών υψηλού εισοδήματος με ετήσιο εισόδημα 100.000 δολάρια και άνω να χρησιμοποιούν φωνητικούς βοηθούς για αγορές.

Όμως, το φωνητικό εμπόριο εξακολουθεί να εξελίσσεται. Μόνο το 6,9% των καταναλωτών έχει χρησιμοποιήσει το φωνητικό AI για να ολοκληρώσει ένα ολόκληρο ταξίδι λιανικής πώλησης, από την περιήγηση μέχρι την πληρωμή. Oι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να βασίζονται σε άλλες συσκευές παράλληλα με τις φωνητικές εντολές ενώ και οι πωλητές συνεχίζουν να ενσωματώνουν τη φωνητική τεχνητή νοημοσύνη με άλλες τεχνολογίες.

Καθώς ο κλάδος του εμπορίου γίνεται τεχνολογικά καθοδηγούμενος, οι εταιρείες που αγκαλιάζουν την τεχνητή νοημοσύνη έχουν την ευκαιρία να πρωτοστατήσουν στη διαμόρφωση του μέλλοντος των αγορών.