Το να φέρνετε επισκέπτες στο store σας είναι μόνο η μισή πρόκληση. Η πραγματική ανάπτυξη της επιχείρησης έρχεται όταν οι επισκέπτες επιστρέφουν και αγοράζουν ξανά. Η αύξηση των returning customers στο Shopify, βοηθά στο να έχετε σταθερά έσοδα, χαμηλότερα κόστη marketing και μεγαλύτερη αξιοπιστία για το brand.
Οι πελάτες που εμπιστεύονται το eshop σας είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν, αλλά αυτό δεν γίνεται τυχαία. Χρειάζεστε ένα ξεκάθαρο πλάνο και τα σωστά εργαλεία. Από την προσωποποιημένη επικοινωνία έως τις πρακτικές μετά την αγορά, υπάρχουν αρκετοί απλοί και δοκιμασμένοι τρόποι να κρατήσετε τους αγοραστές ενεργούς.
Γιατί είναι σημαντικό να επιστρέφουν οι πελάτες;
Το να κρατήσετε τους πελάτες engaged ώστε να επιστρέψουν για περισσότερα, είναι πολύ σημαντικό, όπως προαναφέραμε, γιατί βοηθά την επιχείρησή σας να αναπτυχθεί με έξυπνο και απλό τρόπο.
Όταν κάποιος αγοράζει από το online store σας και επιστρέφει ξανά, σημαίνει ότι σας εμπιστεύεται. Δεν χρειάζεται να ξοδέψετε ξανά χρήματα για να τον εντοπίσετε, όπως κάνετε με τους νέους πελάτες. Επίσης, οι returning customers στο Shopify συνήθως ξοδεύουν περισσότερα, αγοράζουν πιο γρήγορα και μιλούν για το eshop σας στους φίλους τους.
Ακολουθούν επίσης το κατάστημά σας στα social media, κάνουν like στις αναρτήσεις σας, αφήνουν κριτικές και μοιράζονται το περιεχόμενό σας. Αυτό είναι το πολυπόθητο engagement που βοηθά το online store σας να φαίνεται πιο ενεργό και αληθινό.
Όταν καινούργιοι επισκέπτες βλέπουν αυτήν τη δραστηριότητα, νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια για να αγοράσουν κι αυτοί (social proof). Έτσι, οι πελάτες που επιστρέφουν δεν φέρνουν μόνο περισσότερες πωλήσεις: Σας βοηθούν και να δημιουργήσετε εμπιστοσύνη με νέους αγοραστές. Γι’ αυτό το να τους κρατήσετε είναι μεγάλη επιτυχία.
Ας δούμε πώς μπορείτε να αυξήσετε τον αριθμό των πελατών που επιστρέφουν με ορισμένα απλά tips.

Συμβουλές για να αυξήσεις τους πελάτες που επιστρέφουν
Αυτά τα απλά tips είναι ιδέες φτιαγμένες για αρχάριους και μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε τους returning customers στο Shopify:
Στείλτε automated emails μετά την αγορά
Αφού κάποιος αγοράσει από το online store σας, μην σταματήσετε εκεί. Μπορείτε να του στείλετε ένα ευχαριστήριο email ή ένα email με παρόμοια προϊόντα που μπορεί να του αρέσουν. Η πλατφόρμα διαθέτει το Shopify Email που σας βοηθά σε αυτό. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε άλλα apps, όπως το Klaviyo, που ενσωματώνονται πολύ εύκολα στο store. Δεν χρειάζεται να στέλνετε τα email ένα-ένα και manual. Τα δημιουργείτε μία φορά και το σύστημα τα στέλνει αυτόματα. Αυτό βοηθά τους πελάτες να θυμούνται το brand σας και να μετατρέπονται πιο εύκολα σε returning customers στο Shopify.

Προσφέρετε έναν εκπτωτικό κωδικό για την επόμενη παραγγελία
Όταν κάποιος αγοράσει από το online store σας, μπορείτε να του δώσετε ένα μικρό δώρο, όπως για παράδειγμα, 10% έκπτωση στην επόμενη παραγγελία. Μπορείτε να προβάλλετε αυτόν τον κωδικό στην Thank You page αφού ολοκληρώσει την αγορά ή να τον στείλετε με email. Η πλατφόρμα σας επιτρέπει να δημιουργείτε εκπτωτικούς κωδικούς (μάθε περισσότερα για τα discounts του Shopify). Αυτή η μικρή προσφορά κάνει τους πελάτες να νιώθουν καλά και τους δίνει έναν λόγο να επιστρέψουν.
Χρησιμοποιήστε ένα loyalty program app
Ένα πρόγραμμα επιβράβευσης λειτουργεί σαν ένα απλό παιχνίδι: Οι πελάτες κερδίζουν πόντους κάθε φορά που αγοράζουν κάτι. Αργότερα μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτούς τους πόντους για έκπτωση ή ένα δώρο. Δεν χρειάζεται να το φτιάξετε μόνοι σας. Η πλατφόρμα έχει εφαρμογές που σας βοηθούν, όπως το Smile.io ή το Rise.ai. Αυτές οι εφαρμογές είναι εύκολες στην εγκατάσταση και στη χρήση. Δείχνουν στους πελάτες πόσους πόντους έχουν και τι μπορούν να κάνουν με αυτούς. Αυτή η ανταμοιβή τους κάνει να θέλουν να επιστρέψουν, οπότε είναι ιδανική για να αυξήσετε τους returning customers στο Shopify.
Παρέχετε live chat ή chatbot
Κάποιες φορές οι πελάτες έχουν απορίες ενώ ψωνίζουν. Ίσως δεν καταλαβαίνουν κάτι ή έχουν κάποιο πρόβλημα. Αν δεν βρουν βοήθεια, φεύγουν και δεν επιστρέφουν ποτέ. Αυτό μπορείτε να το αποφύγετε, χρησιμοποιώντας live chat. Υπάρχουν apps που σας επιτρέπουν να μιλάτε με τους επισκέπτες σας σε πραγματικό χρόνο. Ένα μικρό εικονίδιο συνομιλίας εμφανίζεται στο eshop. Αν το πατήσουν, μπορούν να σας στείλουν μήνυμα. Ακόμη, τα chatbot apps παρέχουν έναν «εικονικό βοηθό», που σας βοηθά να απαντήσετε σε ερωτήσεις, με υποστήριξη 24/7, χωρίς την ανάγκη συμβολής ενός αντιπροσώπου. Το να τους βοηθήσετε γρήγορα χτίζει εμπιστοσύνη και η εμπιστοσύνη φέρνει περισσότερες επιστροφές.
Προσθέστε έξυπνες προτάσεις προϊόντων
Όταν κάποιος βλέπει ένα προϊόν, είναι χρήσιμο να του δείξετε και άλλα που ίσως του αρέσουν. Αυτό κάνει το shopping πιο εύκολο και πιο ευχάριστο. Υπάρχουν εφαρμογές που μπορούν να δείχνουν αυτές τις προτάσεις αυτόματα. Αυτές οι εφαρμογές μαθαίνουν τι αρέσει στους πελάτες και κάνουν καλές προτάσεις. Για παράδειγμα, αν κάποιος αγοράσει καφέ, η εφαρμογή μπορεί να του προτείνει σοκολάτα ή φλιτζάνια. Έτσι, οι πελάτες βρίσκουν περισσότερα πράγματα που χρειάζονται και είναι πιθανό να επιστρέψουν για να αγοράσουν ξανά. Αυτό αυξάνει τους returning customers στο Shopify και οι έξυπνες προτάσεις είναι σημαντικό κομμάτι της συνολικής προώθησης του online store σας.
Ζητήστε reviews και επιβραβεύστε τα
Αφού κάποιος παραλάβει την παραγγελία του, μπορείτε να του ζητήσετε να αφήσει μία αξιολόγηση. Οι αξιολογήσεις βοηθούν το eshop σας να φαίνεται πιο αξιόπιστο στους άλλους. Για να πείτε «ευχαριστώ» για την αξιολόγηση, μπορείτε να δώσετε μια μικρή ανταμοιβή, όπως 10% έκπτωση στην επόμενη παραγγελία. Εφαρμογές όπως το Judge.me και το Loox μπορούν να σας βοηθήσουν. Στέλνουν αυτόματα μηνύματα για να ζητήσουν αξιολόγηση. Ορισμένες σας επιτρέπουν να στείλετε την ανταμοιβή αυτόματα. Έτσι οι πελάτες νιώθουν ότι τους εκτιμάτε και είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν.
Τρέξτε retargeting ads
Μερικές φορές οι υποψήφιοι πελάτες επισκέπτονται το κατάστημά σας, βλέπουν προϊόντα, αλλά δεν αγοράζουν. Δεν πειράζει. Μπορείτε να τους υπενθυμίσετε αργότερα. Η πλατφόρμα συνδέεται με πλατφόρμες όπως το Facebook και η Google. Μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημίσεις που εμφανίζονται μόνο σε άτομα που επισκέφθηκαν το eshop σας (διαφημίσεις επαναστόχευσης). Δεν χρειάζεται απαραίτητα να είστε Expert, (αν χρειαστείτε έναν, ξέρετε πού θα τον βρείτε). Η πλατφόρμα σας καθοδηγεί βήμα-βήμα. Αυτές οι διαφημίσεις μπορούν να φέρουν τους επισκέπτες πίσω και, αν αγοράσουν, να γίνουν returning customers στο Shopify store σας.
Βελτιώστε την εμπειρία της παράδοσης
Όταν ένας πελάτης ανοίγει το πακέτο του, εκείνη η στιγμή είναι σημαντική. Αν η συσκευασία είναι όμορφη και περιέχει ένα προσωπικό σημείωμα, μια ευχαριστήρια κάρτα ή έναν εκπτωτικό κωδικό, μπορεί να του φτιάξει τη διάθεση. Ένα σημείωμα δεν είναι ακριβό, αλλά δείχνει στον πελάτη ότι τον νοιάζεστε. Ένα μικρό δώρο μέσα στο πακέτο κάνει τους πελάτες να θυμούνται το online store σας και να επιστρέφουν.
Γιορτάστε milestones
Οι πελάτες λατρεύουν να νιώθουν ξεχωριστοί. Αν κάποιος έκανε 3 παραγγελίες από το eshop σας ή έχει περάσει ένας χρόνος από την πρώτη του παραγγελία, στείλτε του ένα μικρό δώρο. Μπορείτε να το κάνετε με εργαλεία email όπως το Klaviyo ή το Omnisend. Αυτά τα εργαλεία ελέγχουν τα δεδομένα των πελατών σας και στέλνουν αυτόματα email στη σωστή στιγμή. Ένα σύντομο email που λέει «Ευχαριστούμε για την 3η σου παραγγελία» με έναν εκπτωτικό κωδικό μπορεί να τους φέρει πίσω. Είναι ένας εύκολος τρόπος για να αυξήσετε τους returning customers στο Shopify.
Χρησιμοποίησε SMS marketing για αποκλειστικές προσφορές
Πολλοί αγοραστές κοιτούν συνέχεια το κινητό τους. Ακόμη περισσότεροι επιλέγουν το mobile commerce ως μέθοδο αγορών. Οπότε, το να στείλετε προσφορές ή ενημερώσεις μέσω SMS είναι μια εξαιρετική ιδέα. Με ειδικά διαμορφωμένα SMS apps, μπορείτε να στείλετε ένα σύντομο μήνυμα για ένα νέο προϊόν, μία έκπτωση ή μια ειδική προσφορά. Το SMS είναι προσωπικό και οι περισσότεροι το διαβάζουν άμεσα. Δεν χρειάζεται να γράψετε πολλά, μόνο ένα μικρό μήνυμα και ένα σχετικό link για το κατάστημά σας. Αυτό σας βοηθά να παραμένετε στη σκέψη των πελατών σας και να αυξήσετε τις επιστροφές.

Οι ευχαριστημένοι πελάτες αγοράζουν ξανά και ξανά και ξανά…
Για να επιτύχετε μεγαλύτερο ποσοστό returning customers στο Shopify, δεν χρειάζεται επιθετικό marketing και πολλά έξοδα. Αντίθετα, μπορείτε να χρησιμοποιήστε τα εργαλεία που ήδη υπάρχουν στην πλατφόρμα και το App Store για να χτίσετε μια πιο δυνατή σύνδεση.
Ο στόχος είναι το eshop σας να είναι επαγγελματικό, αλλά και πιο personalized για όλους ταυτόχρονα. Κάθε πελάτης που επιστρέφει για περισσότερα είναι απόδειξη ότι η στρατηγική σας αποδίδει, καθώς και ότι έχει κερδηθεί εμπιστοσύνη. Ξεκινήστε με απλά βήματα, δείτε τι αποδίδει στο κοινό σας και πορευτείτε ανάλογα με τις ανάγκες του. Κάντε το online store σας τόσο απαραίτητο που να είναι αδύνατο να μην επιστρέψει κάποιος.