Πλέον είναι κοινή γνώση ότι οι περισσότεροι αγοραστές θα πραγματοποιούν online αγορές από τις κινητές συσκευές τους. Ως αποτέλεσμα, είναι πολύ σημαντικό τα online καταστήματα να δίνουν σημαντική προσοχή στη διαδικασία αγοράς μέσω κινητών συσκευών ώστε να διασφαλίσουν ότι η mobile commerce εμπειρία των πελατών θα είναι συναρπαστική και τα ποσοστά abandoned cart μειωμένα.

Παρακάτω θα δούμε τις πιο χρήσιμες πληροφορίες και πρακτικές γύρω από το mobile ηλεκτρονικό εμπόριο που θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε την επιχείρησή σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Τι είναι το Mobile commerce;

Το mobile commerce, επίσης γνωστό ως mobile ηλεκτρονικό εμπόριο ή m-commerce, είναι η διαδικασία ολοκλήρωσης μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής μέσω κάποιας κινητής συσκευής. Το m-commerce είναι μια πτυχή του ηλεκτρονικού εμπορίου και θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για να διασφαλίσετε ότι δεν θα μείνετε πίσω από τον ανταγωνισμό σας.

Οποιοσδήποτε τύπος διαδικτυακής συναλλαγής πραγματοποιείται μέσω smartphone ή tablet περιλαμβάνεται σε αυτή τη μορφή eCommerce. Μερικά παραδείγματα που ανήκουν σε αυτό το είδος είναι:

👉 Ολοκλήρωση συναλλαγής αγοράς
👉 To social commerce
👉 Τραπεζικές συναλλαγές μέσω κινητού
👉 Πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου
👉 Online εισιτήρια
👉 In-app αγορές

Ποιοι είναι οι 3 τύποι m-commerce;

Οι τρεις βασικοί τύποι mobile commerce είναι οι εξής:

Αγορές: Περιήγηση σε καταστήματα μέσω ιστοσελίδων ή εφαρμογών για κινητές συσκευές.
Πληρωμές: Υποβολή και ολοκλήρωση διάφορων τύπων πληρωμών μέσω smartphone και tablet.
Τραπεζικές συναλλαγές: Διεκπεραίωση τραπεζικών συναλλαγών από mobile τραπεζικές εφαρμογές.

Πλαίσιο κινητού με καλάθι αγορών να το διαπερνά

Μερικά βασικά στατιστικά στοιχεία

Και επειδή τα λόγια ποτέ δεν είναι αρκετά θα παραθέσουμε ορισμένα στατιστικά που θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τη σημασία του m-commerce για το παρόν αλλά και για το μέλλον:

✔ Σχεδόν 309 εκατ. νοικοκυριά στις ΗΠΑ διαθέτουν τουλάχιστον ένα smartphone, δηλαδή το 92% του πληθυσμού.
✔ Μέσα από πρόσφατη έρευνα φάνηκε ότι το 96% των νέων ενηλίκων (ηλικίας 18 έως 29 ετών) διαθέτουν smartphones, ενώ μόνο το 61% των ατόμων άνω των 65 ετών διαθέτουν ένα.
✔ Τα smartphones αντιπροσωπεύουν περίπου το 45% της συνολικής διαδικτυακής κίνησης στις ΗΠΑ, ενώ το 15% των ενηλίκων χρησιμοποιούν τα smartphones τους ως κύρια πηγή πρόσβασης στο διαδίκτυο στο σπίτι.
✔ Περίπου ένα 76% των ενηλίκων έχουν αγοράσει προϊόντα χρησιμοποιώντας το κινητό τους τηλέφωνο.

Οφέλη του mobile commerce

Τα οφέλη του mobile ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν να κάνουν με την προσφορά μιας απρόσκοπτης εμπειρίας σε όλες τις συσκευές των πελατών.

Ευκολία

H χρήση μιας κινητής συσκευής είναι βολική! Διευκολύνει την καθημερινότητα καθώς ακόμη και εν κινήσει ή σε οποιαδήποτε κατάσταση κι αν βρίσκεστε μπορείτε να διεκπαιρεώσετε την ενέργεια που έχετε στο μυαλό σας, η οποία εκείνη τη στιγμή μπορεί να είναι μια αγορά από το καθημερινό super-market μέχρι μια αγορά ανταμοιβής γιατί θέλετε να σας περιποιηθείτε.

Άμεση ικανοποίηση

Όχι μόνο στο mobile commerce αλλά στο ευρύτερο πλάισιο των online αγορών όσο πιο άμεσα ικανοποιούνται οι πελάτες στο ταξίδι αγορών τους τόσο πιο ανταγωνιστικός μπορείτε να γίνετε. Τρανό παράδειγμα αποτελεί ο eCommerce γίγαντας, Amazon που παρέχει δυνατότητα αποστολής εντός δυο ημερών με τα πάτημα μόλις λίγων βημάτων.

Έπομένως, όσο πιο απρόσκοπτο είναι το checkout και η πλοήγηση στο eshop σας, είναι πιο πιθανό ένας επισκέπτης να ολοκληρώσει την αγορά του.

Βελτιωμένη εμπειρία πελατών

Φυσικά μια εμπειρία χωρίς εμπόδια δεν σταματάει μόνο σε αυτά αλλά θα πρέπει να είναι συνολική και να παραμένει το ίδιο άψογη και ομαλή σε κάθη σημείο ή σε κάθε εναλλαγή από μια συσκευη στην άλλη. Επιλέξτε ένα θέμα και φροντίστε οι σελίδες σας να είναι βελτιστοποιημένες ώστε να είναι mobile responsive. Εξ άλλου εκτός από τους πελάτες αυτό έχει και οφέλη για εσάς καθώς ο responsive σχεδιασμός που αποκρίνεται σε κάθε συσκευή εξαλείφει την ανάγκη δημιουργίας πολλαπλλών εκδοχών της ιστοσελίδα σας, εξοικονομώντας έτσι χρόνο, κόπο και πόρους.

Mobile responsiveness: Η σημασία και τα θετικά οφέλη του
Ένα eshop που διαθέτει mobile responsiveness προσφέρει υψηλότερη εμπειρία χρήστη σε όλες τις συσκευές. Γιατί όμως ισχύει αυτό;

Περισσότερες επιλογές πληρωμής

Στο κομμάτι του mobile commerce σημαντικό είναι επίσης να παρέχετε πολλαπλές επιλογές πληρωμής πέραν των πιστωτικών και των χρεωστικών καρτών όπως τα Apple Pay, Viva, Google Pay, PayPal Express και άλλα. Αυτές οι επιλογές διευκολύνουν τους πελάτες σας να πραγματοποιήσουν μια αγορά από τη συσκευή τους. Αρκεί μόνο να διασφαλίσετε ότι η πύλη πληρωμών σας δέχεται αυτές τις μορφές πληρωμής.

Υπηρεσίες που βασίζονται στην τοποθεσία

Αξιοποιήστε τις υπηρεσίες που βασίζονται στην τοποθεσία (Location Based Services) και μέσω της γεωγραφικής τοποθεσίας του χρήστη παρέχουν υπηρεσίες ανάλογα με το που βρίσκεται ο χρήστης. Μπορείτε να ετοιμάσετε καμπάνιες για καταστήματα που βρίσκονται κοντά τους ή να ενσωματώσετε υπηρεσίες για εύκολη αναζήτηση του πλησιέστερου καταστήματος.

Οι τάσεις του παρόντος

Για να διασφαλίσετε ότι το brand σας παραμένει ενημερωμένο και σχετικό γύρω από τις τάσεις του mobile commerce, είναι σημαντικό να ενημερώνεστε συνεχώς. Μερικές από τις τρέχουσες τάσεις είναι:

Η δημοτικότητα των mobile app

Οι εφαρμογές για κινητά μπορούν να δημιουργήσουν μια πιο εγγενή εμπειρία αγορών καθώς συχνά είναι ταχύτερες και έχουν αναπτυχθεί για χρήση σε κινητές κινητού. Κάνουν την εμπειρία πελάτη πιο ομαλή, φορτώνουν πιο γρήγορα και το περιβάλλον είναι σχεδιασμένο ώστε να διευκολύνει την αναζήτηση και διεκπαιρέωση συναλλαγών.

Checkout του ενός κλικ

Το checkout του ενός κλικ είναι μια από τις νεότερες τάσεις του mobile commerce οι εφαρμογές ή οι ιστοσελίδες έχουν αποθηκεύσει τις πληροφορίες του χρήστη όπως το όνομα, το email, τη διεύθυνση αποστολής και την προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής, έτσι το μόνο που αρκεί είναι να πατήσετε το "Ολοκλήρωση αγοράς".

Η ταχύτητα αυτή είναι το κομβικό σημείο που μπορεί να κάνει τους πελάτες να ξοδέψουν χρήματα καθώς το κατάστημά σας θα διευκολύνει τις διαδικασίες.

Social commerce

Το social commerce περιλαμβάνει την πώληση των προϊόντων σας μέσω των social media πλατφορμών, στις περιλαμβάνονται -αλλά δεν περιορίζεται σε αυτές- τα Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest, YouTube και X (πρώην Twitter).

Μπορείτε να δημιουργήσετε eshop ή να προσθέσετε link που θα σας βοηθούν να προθήσετε τα προϊόντα σας πιο εύκολα και σε ένα ευρύτερο κοινό.

Chatbots

Τα chatbots συνήθως χρησιμοποιούνται για καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών και για διευκόλυνση τους όσο περιηγούνται στο online κατάστημά σας. Είναι διαθέσιμα 24/7 κάνοντας έτσι τους πελάτες να νιώθουν ότι λαμβάνουν υποστήριξη οποιαδήποτε στιγμή και εάν επιλέξουν να κάνουν μια αγορά.

eCommerce Chatbot: Τι είναι και πώς να το χρησιμοποιήσετε
Μάθετε για τα eCommerce chatbot, αυτούς τους έξυπνους digital βοηθούς: Γιατί έχουν σημασία, πού τα βρίσκετε και πώς τα χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις.

Εξατομικευμένες συστάσεις

Η εξατομίκευση αποτελεί ουσιαστικό μέρος της αύξησης των πωλήσεων στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, ιδίως όσον αφορά το mobile commerce. Μέσα από τις κινητές συσκευές, είναι λιγότερο πιθανό να περιηγηθεί σε όλα τα προϊοντα και έτσι πρέπει να προσφέρετε περισσότερες επιλογές και φίλτρα ώστε να διευκολύνετε το ταξίδι του πελάτη.

5 τρόποι για να ενισχύσετε τις πωλήσεις μέσω m-commerce

Ακολουθούν πέντε τρόποι με τους οποίους η mobile εμπειρία σας θα πείσει τους πελάτες να επιστρέψουν:

1️⃣ Βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες σας είναι mobile optimized

Οι βελτιστοποιημένες σελίδες είναι ένα σημαντικό σημείο για το eshop σας. Όχι μόνο αυξάνουν τις πωλήσεις, αλλά βελτιώνουν και την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης.

Shopify SEO: Ο απόλυτος οδηγός για σίγουρο traffic
Το μυστήριο γύρω από το τι είναι και πώς εφαρμόζω το Shopify SEO, έχει λύση. Θα τη βρεις σε αυτόν τον απόλυτο οδηγό για να γίνεις και εσύ Expert.

Ορισμένα βήματα που πρέπει να έχετε κατά νου γενικότερα και όχι μόνο για το mobile commerce περιλαμβάνουν:

◾ Χρησιμοποιήστε ευανάγνωστες γραμματοσειρές που να προβάλονται σε όλες τις οθόνες και μειώστε το μέγεθος των εικόνων σας
◾ Τεστάρετε τις σελίδες σας με τα εργαλεία της Google για να σκανάρετε τυχόν θέματα
◾ Επιλέξτε ένα responsive θέμα για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και απενεργοποιήστε τυχόν λειτουργίες του θέματος που δεν χρησιμοποιείτε
◾ Βεβαιωθείτε ότι τα αναδυόμενα παράθυρα, οι διαφημίσεις και άλλα στοιχεία δεν εμποδίζουν την προβολή στο κινητό
◾ Δώστε προσοχή στις ταχύτητες φόρτωσης της σελίδας. Απενεργοποιήστε τυχόν εφαρμογές που δεν χρησιμοποιείτε

Εάν χρειάζεστε βοήθεια γύρω από τεχνικά θέματα ή διορθώσεις, μπορείτε να απευθυνθείτε σε ένα Shopify expert για να σας καθοδηγήσει ή να σας το επιλύσει.

Shopify Experts Pros & Cons: Τους θέλω για το eshop μου;
Έχετε ξεκινήσει να ”τρέχετε” το eshop σας; Εξελίξτε το ακόμη περισσότερο με τη βοήθεια των Shopify Experts.

2️⃣ Συντομεύστε και εξατομικεύστε τη διαδικασία πληρωμής

Εφαρμόστε επιλογές πληρωμής express ή του ενός κλικ και προσθέστε πολλαπλές επιλογές. Εξετάστε τα customer segment σας και δείτε τι προτιμούν οι πελάτες σας ή ετοιμάστε ένα survey γύρω από το checkout καθώς μπορεί να ανακαλύψετε κάποια διαδικασία που θα σας εκπλήξει ανάλογα με τις τοποθεσίες που δραστηριοποιήστε.

3️⃣ Δημιουργήστε τη δική σας εφαρμογή για κινητά ή PWA

Η ανάπτυξη μιας προσαρμοσμένης εφαρμογής για mobile συσκευές μπορεί να ακούγεται απαιτητική και δαπανηρή. Σε αυτό το σημείο θα μπορούσατε να αναλογιστείτε την επιλογή των progressive web apps (PWA) που είναι πρακτικά μίνι εφαρμογές που εξακολουθούν να εκτελούνται σε ένα πρόγραμμα περιήγησης - ωστόσο, είναι πολύ πιο γρήγορες από μια απλή ιστοσελίδα. Είναι φθηνότερες και ταχύτερες στην ανάπτυξή τους, κάνοντας τις την ιδανική λύση για πολλές επιχειρήσεις προσφέροντας έτσι μια mobile commerce εμπειρία.

Επειδή συχνά απαιτούν γνώσεις HTML5 και JavaScript, θα χρειαστεί να απευνθυθείτε σε έναν προγραμματιστή όμως είναι λιγότερο πολύπλοκες και δεν θα σας τινάξουν το budget.

4️⃣ Χτίστε μια εμπειρία πελάτη παντός καναλιού

Εξασφαλίζοντας ότι το brand σας έχει δομήσει μια omnichannel εμπειρία πελάτη που θα είναι απρόσκοπτη από τις κινητές συσκευές, ιδίως για του χρήστες της Gen Z που τη θεωρούν βασική.

Μερικοί τρόποι για να το πετύχετε είναι:

◾ Προσφέρετε κουπόνια στην εφαρμογή σας για κινητά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν online και στο κατάστημα.
◾ Κάντε όλους τους λογαριασμούς σας προσβάσιμους σε όλες τις πλατφόρμες, σελίδες και εφαρμογές σε desktop και mobile.
◾ Επιτρέψτε στους χρήστες να παρακολουθούν τις αγορές και στα δύο κανάλια, ανεξάρτητα από το πού έγινε η αγορά.
◾ Δημιουργήστε μια συνεκτική στρατηγική ανταλλαγής μηνυμάτων σε desktop και mobile.

5️⃣ Εστιάστε στο social commerce και τα chatbots

Όλες σχεδόν οι social media πλατφόρμες προσφέρουν κάποια επιλογή για social commerce. Επωφεληθείτε από αυτές για να ενισχύστετε το mobile commerce σας και δημιουργήστε έναν ηλεκτρονικό κατάλογο σε κάθε μία από τις πλατφόρμες αυτές. Μπορείτε επίσης να επενδύσετε σε ένα chatbot και να το συνδέσετε με τα messages των Facebook και του Instagram για να βοηθήσετε τους πελάτες σας να βρουν ακριβώς αυτό που ψάχνουν, χωρίς να χρειάζεται να αναλάβουν τη συζήτηση ζωντανά το προσωπικό σας.

👀 All eyes on mobile commerce

Το μέλλον του m-commerce διαγράφεται λαμπρό και αυξάνεται ταχέως και συνεχώς. Δώστε λίγο παραπάνω φροντίδα και προσοχή σε αυτό το κομμάτι της στρατηγικής σας και επωφεληθείτε από τα θετικά που έχει να σας προσφέρει. Θα διευκολύνει και εσάς με τη διαχείριση της επιχείρισης αλλά και τους καταναλωτές ώστε να νιώθουν ευπρόσδεκτοι και να κάνουν περισσότερες αγορές.