3 τρόποι για να συνδεθείς με τους καταναλωτές στο σημερινό eCommerce customer journey

Οι σύγχρονοι αγοραστές χρησιμοποιούν πολλές πλατφόρμες, συγκρίνοντας επιλογές πριν αποφασίσουν, γεγονός που κάνει το eCommerce customer journey απρόβλεπτο. 

Με τόσα πολλά brands που διεκδικούν την προσοχή τους, μπορεί να είναι δύσκολο να τους προσεγγίσετε. Ο αυξανόμενος πληθωρισμός επηρεάζει την αγοραστική συμπεριφορά, ενώ οι επιχειρήσεις πιέζονται να ακολουθούν συνεχώς νέες τάσεις για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Αν οι διαφημίσεις και τα μηνύματα δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών, νιώθουν πίεση. Αντί να τους βομβαρδίζετε με μηνύματα, η λύση είναι να τους παρέχετε χρήσιμες πληροφορίες και λύσεις τη σωστή στιγμή.

Δείτε πώς μπορείτε να συνδεθείτε αποτελεσματικά με τους πελάτες σας, σε μια πολύ δύσκολη εποχή για το eCommerce, τα νέα, μεγάλα και απαιτητικά ‘20s.

Η άνοδος των online αγορών - Χρήσιμα στατιστικά 

Πριν περάσουμε στους τρόπους, καλό είναι να μελετήσουμε κάποια δεδομένα. Καθώς οι online αγορές συνεχίζουν να κυριαρχούν, οι συνήθειες των καταναλωτών στο eCommerce customer journey έχουν εξελιχθεί. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι άνθρωποι στράφηκαν σε online store για είδη παντοπωλείου, ρούχα, φάρμακα, είδη οικιακής βελτίωσης και πολλά άλλα. Ενώ η Amazon παρέμεινε σημαντικός παίκτης, μια έρευνα της Cheetah Digital διαπίστωσε ότι σχεδόν τα δύο τρίτα των καταναλωτών έκαναν αγορές και από άλλα eshop.

Όπως διαβάζουμε, το 78% των καταναλωτών απολαμβάνει τις online αγορές, επικαλούμενος την ευκολία που προσφέρει για συγκεκριμένα προϊόντα, ενώ το 61% θεωρεί ότι είναι πιο εύκολο για σχεδόν τα πάντα. Αυτά τα trends δείχνουν πόσο σημαντικό είναι για τα brands να προσφέρουν ομαλές online εμπειρίες που καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών.

Πώς να συνδεθείς με τους καταναλωτές στη σύγχρονη εποχή

Σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο, η κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών είναι απαραίτητη για τη δημιουργία ουσιαστικής δέσμευσης στο eCommerce customer journey. Ας εξετάσουμε μερικούς εύκολους τρόπους για να διαβάσετε τα θέλω των πελατών και να συνδεθείτε μαζί τους στις δύσκολες eCommerce εποχές: 

Χρησιμοποίησε δεδομένα για να κατανοήσεις τι θέλουν οι πελάτες

Το eCommerce customer journey είναι περίπλοκο, αλλά υπάρχουν ορισμένες βασικές στιγμές που έχουν μεγαλύτερη σημασία – όπως όταν οι πελάτες αναζητούν μια λύση σε κάποιο πρόβλημα. Η υποστήριξη αυτών των στιγμών χτίζει εμπιστοσύνη και ενισχύει τις σχέσεις με τους καταναλωτές.

Για να το πετύχετε, είναι σημαντικό να γνωρίζετε:

  • Πού βρίσκονται οι πελάτες στο ταξίδι τους.
  • Ποιες ερωτήσεις έχουν.
  • Ποια προβλήματα προσπαθούν να λύσουν.

Τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο μπορούν να παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες. Αναλύοντας τη δέσμευση μέσω email, την πλοήγηση στο eshop και τις αλληλεπιδράσεις στα social media, μπορείτε να δείτε τι ενδιαφέρει περισσότερο τους πελάτες σας.

Οι 8 πιο δημοφιλείς email marketing πλατφόρμες για eCommerce
Το email δεν μπορεί να λείπει από τις προσπάθειες προώθησής σου. Γνώρισε τις δημοφιλείς email marketing πλατφόρμες και απογείωσε το eshop σου!

Μια από τις πιο αξιόπιστες πηγές πληροφοριών είναι το Google search. Οι άνθρωποι αναζητούν προσωπικά και σημαντικά ζητήματα, καθιστώντας το ένα εξαιρετικό εργαλείο για την κατανόηση των αναγκών τους. Χρησιμοποιώντας δεδομένα αναζήτησης, μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που απευθύνεται άμεσα στα ενδιαφέροντα των πελατών και βελτιώνει τη διαδρομή τους στο eCommerce customer journey.

Δημιούργησε μια εύκολη omnichannel εμπειρία

Πολλοί πελάτες εξακολουθούν να προτιμούν τις αγορές σε φυσικά καταστήματα, ενώ οι online αγορές αυξάνονται, ειδικά μεταξύ των millennials και της Gen Z. Για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί, πρέπει να διασφαλίσετε ότι οι πελάτες σας απολαμβάνουν μια εξαιρετική εμπειρία, είτε ψωνίζουν online είτε σε φυσικό κατάστημα, ως μέρος του eCommerce customer journey.

Ποια είναι τα shopping trends των γενεών
Πώς οι γενιές ψωνίζουν online; Ποια είναι τα shopping trends των γενεών;

Μια μελέτη από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου δείχνει ότι το 45% των αγοραστών προτιμούν φυσικά καταστήματα επειδή μπορούν εύκολα να συγκρίνουν προϊόντα. Η πρόκληση είναι να προσφέρετε την ίδια ευκολία και υπηρεσίες στο online περιβάλλον, βελτιώνοντας το αγοραστικό ταξίδι των πελατών σας.

Για μια αποτελεσματική omnichannel εμπειρία:

  • Χρησιμοποιήστε δεδομένα πελατών online και offline για να βελτιώσετε την ψηφιακή σας παρουσία.
  • Προσθέστε λειτουργίες όπως virtual δοκιμές, κουίζ επιλογής προϊόντων και υποστήριξη chat.
  • Στο φυσικό κατάστημα, αξιοποιήστε τυπωμένους οδηγούς σύγκρισης προϊόντων ή κωδικούς QR που συνδέονται με online κριτικές.

Κάνε focus στη δημιουργία σχέσεων, όχι μόνο στις πωλήσεις

Οι πωλήσεις είναι σημαντικές, αλλά η μακροπρόθεσμη επιτυχία προέρχεται από τη δημιουργία ισχυρών σχέσεων με τους πελάτες σας σε όλο το eCommerce customer journey. Η αλληλεπίδραση με τους πελάτες σε διαφορετικά στάδια ενισχύει την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση.

Για να το πετύχετε:

  • Δημιουργήστε προσωποποιημένο περιεχόμενο που να ταιριάζει στις ανάγκες του κοινού σας.
  • Ενισχύστε την εξυπηρέτηση πελατών μέσω πολλαπλών καναλιών επικοινωνίας.
  • Χρησιμοποιήστε τα social media για να καλλιεργήσετε την αφοσίωση του κοινού σας, όχι απλά για προώθηση προϊόντων.

Όταν δίνετε προτεραιότητα στις σχέσεις με τους πελάτες σας αντί στο να επιτύχετε πωλήσεις, δημιουργείτε μια πιστή βάση που αγοράζει επανειλημμένα, αφήνει θετικές κριτικές και προτείνει το brand σας σε άλλους, μέσω του mouth-to-mouth marketing, ενισχύοντας το eCommerce customer journey. Αυτό το είδος οργανικού marketing μειώνει το κόστος απόκτησης πελατών και βελτιώνει τη συνολική εμπειρία αγορών.

Η εμπιστοσύνη και η σύνδεση με τους πελάτες

Με τόσες πολλές επιχειρήσεις να ανταγωνίζονται για την προσοχή των πελατών, είναι πιο δύσκολο από ποτέ να συνδεθείτε μαζί τους στο eCommerce customer journey. Αν προσφέρετε αξία τη σωστή στιγμή, μπορείτε να δημιουργήσετε ισχυρές σχέσεις και να γίνετε αξιόπιστη πηγή πληροφοριών.

Για να πετύχετε σε αυτό, επιδιώξτε να επικοινωνήσετε με τους πελάτες σας από τα πρώιμα στάδια και στοχεύστε αυτή η επικοινωνία να γίνει και πιο συχνή. Προσφέρετέ τους χρήσιμο περιεχόμενο και λύσεις και να είστε παρόντες όταν σας χρειάζονται περισσότερο. Έτσι, θα χτίσετε εμπιστοσύνη, θα ενισχύσετε τις σχέσεις σας και θα εξασφαλίσετε μακροπρόθεσμη επιτυχία.