eCommerce wars 2: Πόσο διαφέρει το κορυφαίο eCommerce site στην ΝΑ Ασία από τις ΗΠΑ;

Τα eCommerce wars συνεχίζονται! Τώρα ήρθε η ώρα για μια ακόμη αναμέτρηση αυτή τη φορά στην Νοτιονατολική Ασία που έστεψε το κορυφαίο eCommerce site για το 2023 και πως συγκρίνεται αυτή η λίστα με το αμερικανικό τοπίο;

A whole new world οf eCommerce!

Κι ενώ στην Aμερική και στην Ευρώπη βλέπουμε μια εμφανή επικράτηση του Amazon, η ΝΑ Ασία κρατάει το Shopee ως το κορυφαίο eCommerce site με ποσοστό 48% σε μερίδιο αγοράς και κέρδη $55,1 δισ. δολάρια ακαθάριστης αξίας εμπορευμάτων.

Στη δεύτερη θέση συναντάμε το TikTok Shop έχοντας σχεδόν τετραπλασιάσει την ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων του το 2023 με ποσό $16,3 δισ. και είναι εμφανές τόσο από τη δημοτικότητά του για αγορές σε συγκεκριμένες χώρες όπως στην Ταϋλάνδη αλλά και από την πρόθεση της ίδιας της πλατφόρμας να δοκιμάσει και να λανσάρει νέες λειτουργίες στη συγκεκριμένη αγορά.

Το TikTok είναι η πρώτη επιλογή για αγορές στη Ταϊλάνδη
Το TikTok δεν σταματάει να βρίσκεται στην επικαιρότητα και κυρίως για το eCommerce, με νέα πρωτιά ως επιλογή αγορών.

Τη λίστα που ανέδειξε το κορυφαίο eCommerce site ολοκληρώνουν τα Lazada και Tokopedia. Η Lazada έχει στρέψει τις προσπάθειες της στην αλυσίδα εφοδιασμού και την εμπειρία των καταναλωτών σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει τους ανταγωνιστές Alibaba και Temu.

Δύο διαφορετικές πραγματικότητες!

Το τοπίο αυτό που κατά βάση περιλαμβάνει όχι και τόσο γνωστά website σε Ευρώπη και ΗΠΑ αποτελεί μια τεράστια αντίθεση. Μπορεί και στις δυο περιπτώσει η εξίσωση να έχει τον ίδιο παρανομαστή: ότι δηλαδή είναι εξαιρετικά εμφανής η επικράτηση των marketplaces στις προτιμήσεις των καταναλωτών, όμως στην περίπτωση της ΝΑ Ασίας βλέπουμε ότι κολοσσοί του διεθνούς eCommerce δεν έχουν καν θέση στη λίστα για το κορυφαίο eCommerce site.

eCommerce wars: Ποιος κυριαρχεί στις ΗΠΑ;
Η μάχη του eCommerce είναι σκληρή και αιματηρή και με μεγάλα ονόματα marketplace να μπαίνουν στο παιχνίδι. Ποιος κυριαρχεί όμως εν τέλει στις ΗΠΑ;

Amazon, Shein, Temu είναι όλα εκτός ανταγωνισμού, γεγονός εξαιρετικά ενδιαφέρον καθώς δείχνει ότι η αγορά διαμορφώνεται από τοπικούς παίχτες -πλή του TikTok Shop κάτι παραμπέμπει είτε σε προτίμηση και εμπιστοσύνη καταναλωτών είτε σε μια μια αγορά που ακόμη εξελίσσεται και επεκτείνεται.

Σε αυτό συμβάλει ο πρόσφατος ερχομός του Temu στην περιοχή μόλις το 2023, μιας και η εταιρεία της PDD έχει επικεντρωθεί στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και άλλες εύπορες χώρες καθώς επί του παρόντος, έχει δοκιμάσει τη Μαλαισία και τις Φιλιππίνες και αναζητά τρόπο να προσθέσει την Ινδονησία στον χάρτη της εξάπλωσής του.