Φαίνεται ότι τα Amazon και Temu συνεχίζουν τις προσπάθειές τους στο eCommerce "εμπνεόμενα" το ένα από το άλλο, αποσκοπόντας να μεταμορφώσουν περαιτέρω τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούνται.
Η μάχη των πωλητών για επικράτηση
Από τη μία, το Amazon έχει αναπτύξει μια νέα "βιτρίνα" καταστημάτων που προβάλλει προϊόντα χαμηλότερων τιμών μπροστά όπως ακριβώς και το Temu. Από τη μεριά του το δεύτερο, που κατά βάση αποστέλλει αγαθά από την Κίνα, έχει αρχίσει να δημιουργεί τοπικές δυνατότητες παράδοσης και έχει βάλει στο μάτι αμερικανικά brand και πωλητές με προϊόντα που αποθηκεύονται στις ΗΠΑ.
Ο Jordan Berke, ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων λιανικής πώλησης Tomorrow, προέβλεψε ότι περισσότερα brand θα κάνουν τη μετάβαση στον κινεζικό πωλητή. «Οι πωλητές θα αρπάξουν την ευκαιρία να για να μπορέσουν να διαφοροποιηθούν», δήλωσε.
Πλέον το Temu έχει γίνει η δεύτερη πιο επισκέψιμη ιστοσελίδα στον κόσμο μετά το Amazon, ενώ είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς στις ΗΠΑ. Η Wall Street Journal επισήμανε επίσης μια πρόβλεψη της Emarketer που δείχνει ότι το μερίδιο της θυγατρικής της PDD Holdings στην αμερικανική eCommerce αγορά θα αυξηθεί από 0,7% το 2023 σε 2,3% το 2025.

Αυτό εξακολουθεί να είναι ένα κλάσμα του περίπου 40% του μεριδίου της Amazon στο χώρο του eCommerce. Αλλά η WSJ υποστήριξε ότι η επιτυχία του Temu αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει το Amazon εδώ και χρόνια, θυμίζοντας τον τρόπο με τον οποίο ο ανταγωνισμος από τα Walmart, eBay και Target την ανάγκασαν να μειώσει τις τιμές και να βελτιώσει τις υπηρεσίες και την παράδοση της.
Και οι πωλητές αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες πηγές εσόδων της Amazon, σύμφωνα με την έκθεση, με την εταιρεία να κερδίζει περίπου $140 δισ. από αμοιβές για τη βοήθεια των πωλητών σε ανάγκες όπως η εφοδιαστική και η διαχείριση λογαριασμών.
Ταυτόχρονα, τα Amazon και Walmart σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τις δαπάνες και την αφοσίωση των καταναλωτών ενισχύουν συνεχώς τις δυνατότητες αναζήτησης με GenAI και άλλα AI εργαλεία, όπως ο βοηθός Amelia για τους πωλητές τρίτου μέρους.
Για παράδειγμα, η Amazon μοιράστηκε πρόσφατα πώς τα νέα χαρακτηριστικά βελτιώνουν την οπτική εμπειρία αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένης της εμφάνισης εικόνων που βοηθούν τους χρήστες να περιορίσουν το ερώτημά τους, καθώς και τη δυνατότητα να προσθέτουν προτροπές κειμένου στις αναζητήσεις με ανεβασμένες εικόνες και στις συστάσεις «More Like This».
Η Walmart, από την πλευρά της, προσθέτει επίσης νέες λειτουργίες αναζήτησης. «Για τον γίγαντα του λιανεμπορίου, αυτές οι καινοτομίες έρχονται παράλληλα με την προσπάθειά του να αυξήσει τη γκάμα του, με στόχο να ανταγωνιστεί καλύτερα την εκτεταμένη εμβέλεια της Amazon μέσω προσπαθειών όπως η επέκταση των προσφορών της στην αγορά», έγραψε το PYMNTS. «Με περισσότερα προϊόντα διαθέσιμα, ο γίγαντας λιανικής χρειάζεται να βελτιώσει τη δυνατότητα των καταναλωτών να βρουν αυτό που ψάχνουν».
Φυσικά όλες αυτές οι κινήσεις των μεγάλων αυτών παικτών του eCommerce, Amazon, Temu, Walmart δεν είναι αδικαιολόγητες καθώς οι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και πιο φιλικές προς το χρήστη διαδρομές ηλεκτρονικού εμπορίου με την πλοήγηση και αναζήτηση να γίνονται καίρια στοιχεία αυτής.