Shein: «Απογειώνει» την personalized εμπειρία online shopping με τα Trend Stores
Η Shein, η εταιρεία fast fashion με έδρα την Σιγκαπούρη, παρουσίασε τα Trend Stores, μια σειρά εξειδικευμένων ψηφιακών καταστημάτων που απευθύνονται σε διαφορετικά στυλ και προφίλ.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά πηγή, αυτά τα καταστήματα προσφέρουν επιμελημένες συλλογές με βάση συγκεκριμένες αισθητικές τάσεις, όπως για παράδειγμα βραδινή ένδυση, casual street style και κομψά outfits.
Τα νέα Trend Stores περιλαμβάνουν κατηγορίες όπως Missguided, Bae, Icon, Dazy Weekend και Mod, οι οποίες στοχεύουν σε διαφορετικά καταναλωτικά κοινά. Μέσω αυτής της στρατηγικής, η εταιρεία διευκολύνει την αναζήτηση προϊόντων, προσαρμόζοντας τις επιλογές στις προτιμήσεις των αγοραστών.
Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο οικονομικών και νομικών προκλήσεων για την εταιρεία. Σύμφωνα με τους Financial Times, τα καθαρά κέρδη της Shein μειώθηκαν κατά 40% το 2025, φτάνοντας το 1 δισ. δολάρια, ενώ το 2024 οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 19%, αγγίζοντας τα 38 δισ. δολάρια.
Παρά την ανάπτυξη στα έσοδα, η εταιρεία –όπως και άλλες κινεζικές eCommerce πλατφόρμες, όπως η Temu– αντιμετωπίζει χρηματοοικονομικές πιέσεις λόγω νέων ρυθμιστικών αλλαγών στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η ΕΕ ακολουθεί το παράδειγμα των ΗΠΑ και προχωρά σταδιακά στην κατάργηση του κανόνα «de minimis» για τις φθηνές online αγορές, ενώ οι έλεγχοι για πλατφόρμες όπως Temu & Shein γίνονται πιο αυστηροί. Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει σημαντικά ποσά στη συμμόρφωση με τους κανονισμούς, προκειμένου να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά του στην παγκόσμια αγορά.
Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας είναι η κατάργηση της de minimis απαλλαγής στις ΗΠΑ, όπως προαναφέραμε. Μέχρι πρότινος, ο κανονισμός επέτρεπε την εισαγωγή προϊόντων αξίας έως 800 δολαρίων ανά άτομο την ημέρα χωρίς δασμούς ή φόρους εισαγωγής. Όπως ανέφερε το Reuters, η εξαίρεση αυτή είχε συμβάλει στη διατήρηση των ανταγωνιστικών τιμών της, και η κατάργησή της ενδέχεται να επηρεάσει το κόστος και την κερδοφορία της εταιρείας στην αμερικανική αγορά.
Παράλληλα, η εταιρεία προσαρμόζει τη στρατηγική της ενόψει μιας πιθανής δημόσιας εγγραφής στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, ενώ επιδιώκει την περαιτέρω διεθνή της επέκταση. Τον Φεβρουάριο του 2025, η Reliance Retail διευκόλυνε την επανείσοδο της στην Ινδία μέσω μιας αποκλειστικής εφαρμογής μόδας, ενισχύοντας τη θέση της στην παγκόσμια αγορά, παρά τις συνεχιζόμενες οικονομικές και ρυθμιστικές προκλήσεις.
Οι επιπτώσεις στην παγκόσμια eCommerce αγορά
Η νέα κίνηση της Shein δείχνει πώς αλλάζει το eCommerce παγκοσμίως. Οι πελάτες θέλουν επιλογές που ταιριάζουν στο στυλ και τις ανάγκες τους, κάτι που μπορεί να μετατρέψει αυτή την πρακτική σε νέο must στο online λιανεμπόριο. Παράλληλα, εταιρείες όπως η Shein πιέζονται από ελέγχους και αυστηρότερους κανόνες, όπως η κατάργηση της εξαίρεσης de minimis, που αλλάζει το κόστος εισαγωγών και τις τιμές.
Σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού, οι online retailers πρέπει να προσαρμοστούν γρήγορα για να παραμείνουν δυνατοί στην αγορά. Αυτές οι αλλαγές θα καθορίσουν το μέλλον του διεθνούς eCommerce, τον ανταγωνισμό και τις νέες τάσεις στο digital commerce.