Πλέον ο όρος eCommerce είναι μια ευρεία ομπρέλα που περιλαμβάνει διάφορους τύπους εταιρειών οι οποίοι είναι οι λιανοπωλητές, τα marketplaces και οι eCommerce πλατφόρμες. Σε έρευνα λοιπόν που διεξήγαγε το Similarweb, ανακάλυψε ποια είναι τα κορυφαία eCommerce site με βάση την επισκεψιμότητα που δέχτηκαν κατά το δεύτερο τέταρτο του 2024.

Τα κορυφαία eCommerce site παγκοσμίως

Στο πρώτο από τα γραφήματα βλέπουμε συνολικά ποια website είναι πιο δημοφιλή παγκοσμίως με βάση τη συνολική τους επισκεψιμότητα. Νικητής της λίστας αναδεικνύεται το Amazon.com που με 2,3 δισ. επισκέψεις, διεκδικεί επάξια αυτόν τον τίτλο και μάλιστα έχει μια τεράστια απόσταση από τη δεύτερη και τρίτη επιλογή της λίστας που είναι το eBay με περίπου 708 εκατομμύρια επισκέψεις και το Amazon Japan με 592 εκατομμύρια επισκέψεις.

Πηγή: Practical Ecommerce | Similarweb

Η λίστα με τα κορυφαία eCommerce site ολοκληρώνεται με τα Aliexpress, Temu, Rakuten, Ozon, Etsy, Wildberries, Amazon Germany. Πάντως, αυτό που αποδεικνύεται εμφανώς είναι ότι όλα αυτά τα website ανήκουν στην ίδια κατηγορία: είναι δηλαδή marketplaces.

Αυτό είναι ένα αρκετά ισχυρό insight για τη συμπεριφορά καταναλωτών καθώς μας δείχνει ότι το κοινό έχει την τάση να κάνει αναζητήσεις και κατ' επέκταση αγορές μέσα από marketplaces στις οποίες μπορεί να βρει πολλαπλά προϊόντα ως απάντηση στην ανάγκη που θέλει να καλύψει.

Αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτή: Οι τάσεις του 2024
H αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτή είναι μια δυναμική κατάσταση που αλλάζει συνεχώς και είναι σημαντικό να προσαρμόζεσαι στις νέες τάσεις.

Η πιθανή επίσης στροφή στην επιλογή αυτή ίσως προκύπτει και από την τάση των καταναλωτών να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο πληθωρισμό μέσα από εκτενή έρευνα. Κάτι τέτοιο είναι πιο εύκολο στις πλατφόρμες αυτές καθώς υπάρχει άμεση πρόσβαση σε πολλαπλά παρόμοια προϊόντα από ένα εύρος πωλητών καθώς και σε κριτικές του κοινού που αποτελούν βασικό παράγοντα για να πάρουν την τελική απόφαση.

Πώς διαμορφώνεται το παγκόσμιο τοπίο επισκεψιμότητας;

Μέσα σε αυτή τη λίστα των eCommerce website βλέπουμε όμως ένα καθολικό τοπίο. Τι διαφορετικό παρατηρούμε εάν δούμε ξεχωριστά τις διάφορες περιοχές του σύγχρονου κόσμου όπου δραστηριοποιείται η περισσότερη αγοραστική δύναμη;

Τα κορυφαία eCommerce site των ΗΠΑ

Στο επόμενο chart βλέπουμε τα website που ανέδειξαν στο τοπ 5 οι καταναλωτές των ΗΠΑ. Εκτός του ότι όλα είναι φυσικά marketplaces, είναι και όλα τοπικοί παίκτες καθώς ανήκουν όλα σε αμερικανικές εταιρείες.

Πηγή: Practical Ecommerce | Similarweb

Αν και όλα ανήκουν στην ίδια κατηγορία, κατά βάση έχουν λίγο διαφορετική φιλοσοφία καθώς βλέπουμε μια μίξη αγορών καταναλωτή προς καταναλωτή (eBay, Craiglist), B2C (Amazon, Etsy) αλλά και αγοράς αγαθών και προϊόντων γενικής χρήσης (Walmart). Αυτό μας δείχνει ότι οι καταναλωτές ανεξάρτητα από την ανάγκη που έχουν να ικανοποιήσουν, θα προτιμήσουν να το κάνουν online.

Τα κορυφαία eCommerce site της Κίνας

Ένα παρόμοιο τοπίο παρατηρείται και στην Κίνα όπου όλο το τοπ 5 αποτελείται επίσης από τοπικές ιστοσελίδες, οι οποίες κιόλας ίσως είναι και άγνωστες σε ένα μέσο καταναλωτή.

Πηγή: Practical Ecommerce | Similarweb

Στην κορυφή βρίσκουμε το Taobao, που ανήκει στην ίδια εταιρεία με το Aliexpress, το Alibaba και αμέσως μετά τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή του εντός Κίνας το JD.com. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον έχει ότι ενώ στο top 10 το Aliexpress κατέχει μια υψηλή θέση, δεν υπάρχει πουθενά στο τοπ 5 ενδοχώρια.

Επίσης, είναι το μοναδικό τοπ 5 που περιλαμβάνει και ένα site που δεν είναι αμοιγώς marketplace, το Xiaohongshu, το οποίο είναι μια κοινοτική social media πλατφόρμα όπου οι χρήστες μπορούν να μοιραστούν τα αγαπημένα τους προϊόντα, κριτικές, vlog και πολλά ακόμη, γεγονός που δείχνει ότι οι χρήστες δεν ασχολούνται μόνο με πωλήσεις αλλά και με την social προώθηση.

Τα κορυφαία eCommerce site στο Ηνωμένο Βασίλειο

To Ηνωμένο Βασίλειο από την άλλη κινείται σε μια παρόμοια λογική όπως οι ΗΠΑ με το Amazon και eBay να κατέχουν και εδώ την πρώτη και δεύτερη θέση ενώ κατόπιν τις άλλες τρεις θέσεις καταλαμβάνουν τα site Argos και Asos που ανήκουν σε βρετανικές εταιρείες και ο αμερικανικός πωλητής Wayfair.

Πηγή: Practical Ecommerce | Similarweb

Είναι σαφές ότι και εδώ μιλάμε για κυριαρχία των marketplaces και για προτίμηση στις online αγορές, που προσφέρουν ευκολία.

Τι άλλο έχουν να μας πουν τα δεδομένα;

Εξετάζοντας πιο αναλυτικά τα συνδυαστικά δεδομένα από τα κορυφαία eCommerce site παρατηρούμε τα εξής σημεία:

👉 Το Amazon είναι ένας αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος σε όλο τον κόσμο. Ακόμη και σε Ευρώπη και Ασία, βλέπουμε ότι τα αντίστοιχα domain έχουν κερδίσει μια θέση στο τοπ 10, κάνοντας το ξεκάθαρο για ποιο λόγο είναι το μεγαλύτερο marketplace του κόσμου.

Τι είναι το Amazon effect και πώς κυριάρχησε
It’s all about power: Τι είναι το Amazon effect και πώς επηρεάζει ο «τιτάνας» του eCommerce ένα παγκόσμιο σύνολο πελατών.

👉 Επιπλέον, αν και τα chart περιορίζονται σε 3 μόνο χώρες είναι μια αρκετά ένδειξη για το πως διαμορφώνεται το αγοραστικό τοπίο. Φαίνεται ότι η Ευρώπη και η Αμερική έχουν αγκαλιάσει το διεθνές εμπόριο σε συνδυασμό με τοπικούς πωλητές που γνωρίζονται και εμπιστεύονται. Η ένδειξη αυτή ίσως είναι σημάδι ότι πλέον δεν είναι ίσως απαραίτητο να διαθέτει κανείς φυσικό κατάστημα για να επιτύχει.

👉 Στο τοπ 10 υπάρχουν και 2 ρωσικά site που σημαίνει ότι είναι μια αγορά με υπολογίσιμη αγοραστική δύναμη κοινού αλλά παραμένει και αυτή στο πατερν των marketplace.

👉 To Temu, αν και συνολικά έχει πετύχει μια σημαντική θέση, παρόλα αυτά δεν το βλέπουμε σε κανένα από τα παραπάνω τοπ 5.