Το email παραμένει ένα από τα πιο αποτελεσματικά ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας το 2025.  Πώς το γνωρίζουμε αυτό; Μα φυσικά από τα email marketing στατιστικά!

Οι σωστοί αριθμοί δείχνουν τι λειτουργεί: Ποσοστά ανοίγματος, απόδοση επένδυσης (ROI), κλικ και μετατροπές, όλες οι χρήσιμες πληροφορίες βρίσκονται πίσω από τα νούμερα, ώστε να μπορείτε ως επαγγελματίες να βελτιώσετε την στρατηγική σας για να στοχεύσετε το σωστό κοινό και να επιτύχετε στον κόσμο του eCommerce. 

Σήμερα, το «μενού» περιέχει τα πιο hot στατιστικά που σχετίζονται με το email marketing. Πριν περάσουμε σε αυτά όμως, ας εξετάσουμε εν συντομία γιατί το is still a thing:

Γιατί το email marketing είναι ακόμα σημαντικό το 2025

Το email εξακολουθεί να είναι σημαντικό το 2025, επειδή είναι ένας από τους πιο άμεσους και αξιόπιστους τρόπους προσέγγισης πελατών. Σε αντίθεση με τα social media, όπου οι αναρτήσεις μπορεί να χαθούν στη ροή ή να εξαρτώνται από έναν αλγόριθμο, τα μηνύματα πηγαίνουν απευθείας στα εισερχόμενα ενός χρήστη. Αυτό δίνει στις επιχειρήσεις τον πλήρη έλεγχο του μηνύματός τους και του τρόπου με τον οποίο επικοινωνούν με το κοινό τους.

Προσφέρει σταθερότητα, έλεγχο και προσιτή τιμή. Πολλά νέα trends, όπως το influencer marketing ή το gamification, μπορεί να είναι αποτελεσματικά, αλλά απαιτούν μεγαλύτερο προϋπολογισμό και χρόνο για δοκιμή. Δεν υπάρχει επίσης καμία εγγύηση ότι θα προσεγγίσουν αρκετούς ανθρώπους για να αυξήσουν τις πωλήσεις. Αντίθετα, το email παραμένει μια οικονομικά αποδοτική στρατηγική που αποδίδει σταθερά ισχυρά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με πρόσφατα email marketing στατιστικά, οι καθημερινοί χρήστες υπολογίζονται σε 376 δισεκατομμύρια. Έτσι, οι επιχειρήσεις έχουν περισσότερες ευκαιρίες να αλληλεπιδρούν με πελάτες με χαμηλότερο κόστος. 

Το gamification στο eCommerce και πώς να το εφαρμόσεις
Gamification στο eCommerce: Η νέα τάση για τα eshop - Πώς μπορείς να το εντάξεις στο eshop σου για να κάνεις το shopping διασκεδαστικό!

Το marketing μέσω email συνεχίζει να αποφέρει μία από τις υψηλότερες αποδόσεις επένδυσης, καθιστώντας το ένα αξιόπιστο και κερδοφόρο κανάλι για το 2025.

Ο αυτοματισμός κάνει επίσης πιο εύκολη τη διαχείριση των καμπανιών, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να στέλνουν εξατομικευμένα μηνύματα χωρίς επιπλέον προσπάθεια.

Υπάρχουν και εφαρμογές, είτε έτοιμες είτε custom, που βοηθούν τις επιχειρήσεις να το αξιοποιήσουν στο έπακρο. Ως Eshop Experts γνωρίζουμε τις διαθέσιμες επιλογές και μπορούμε να δημιουργήσουμε την κατάλληλη custom εφαρμογή, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε επιχείρησης.

Hot email marketing στατιστικά που πρέπει να γνωρίζετε

Τα στατιστικά δείχνουν ξεκάθαρα αυτού του είδους marketing δεν χάνει τη δύναμή του. Από τη χρήση και την απόδοση έως τις νέες τεχνολογίες, οι αριθμοί επιβεβαιώνουν γιατί παραμένει βασικό εργαλείο για κάθε επιχείρηση:

Παραμένει βασική στρατηγική

Από τα παρακάτω email marketing στατιστικά προκύπτει πως η ηλεκτρονική αλληλογραφία συνεχίζει να χρησιμοποιείται ως εργαλείο επικοινωνίας από τις επιχειρήσεις: 

  • Το marketing μέσω email συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για τις επιχειρήσεις, με το 51% των καταναλωτών να το προτιμά ως το κύριο κανάλι επικοινωνίας με τα brands. 
  • Οι επαγγελματίες αναγνωρίζουν επίσης την αξία του, με το 95% να επιβεβαιώνει ότι οι στρατηγικές τους ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στους επιχειρηματικούς στόχους. Επιπλέον, το 75% των επιχειρήσεων που ξοδεύουν 100$ ή λιγότερα το μήνα για marketing μέσω email επιτυγχάνουν απόδοση επένδυσης 21$ ή περισσότερο για κάθε δολάριο που δαπανάται.

Στατιστικά χρήσης

Η χρήση του αυξάνεται συνεχώς. Σύμφωνα με τα email marketing στατιστικά, το 2024, στάλθηκαν περισσότερα από 361 δισεκατομμύρια μηνύματα καθημερινά, ενώ το 2025 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 376 δισεκατομμύρια, μια αύξηση 4% ετησίως. Μέχρι το 2027, ο αριθμός αυτός θα φτάσει τα 408 δισεκατομμύρια μηνύματα την ημέρα, που σημαίνει περίπου 90 μηνύματα ανά χρήστη.

  • Πάνω από το μισό του παγκόσμιου πληθυσμού το χρησιμοποιεί καθημερινά.
  • Το 2024, υπήρχαν 4,48 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως.
  • Κάθε χρήστης διαχειρίζεται κατά μέσο όρο 1,75 λογαριασμούς.
  • Το Gmail είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα, με 1,8 δισεκατομμύρια χρήστες.
Οι 8 πιο δημοφιλείς email marketing πλατφόρμες για eCommerce
Το email δεν μπορεί να λείπει από τις προσπάθειες προώθησής σου. Γνώρισε τις δημοφιλείς email marketing πλατφόρμες και απογείωσε το eshop σου!

Μετρήσεις απόδοσης

Τα email marketing στατιστικά προσφέρουν επίσης πληροφορίες σχετικά με το ποσοστό ανοίγματος και εγκατάλειψης: 

  • Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR): Η μέση αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR) μεταξύ των επιχειρήσεων είναι 3,25%. Τα newsletter αποδίδουν ελαφρώς καλύτερα στο 3,84%, ενώ τα ενεργοποιημένα επιτυγχάνουν ακόμη υψηλότερο ποσοστό 5,02%. Εκείνα που βασίζονται σε εικόνα έχουν CTR 4,84%, σε σύγκριση με τα μηνύματα που βασίζονται σε κείμενο στο 1,64%. Η συμπερίληψη ενός CTA μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω το CTR, κατά μέσο όρο μεταξύ 3-5%.
  • Ποσοστό ανοίγματος: Το μέσο ποσοστό ανοίγματος ανέρχεται στο 39,64%. Τα newsletter έχουν ανοιχτό ποσοστό 40,08%, ενώ τα triggered φτάνουν το 45,38%. Τα μηνύματα που αποστέλλονται μεταξύ 4-6 π.μ. και 5-7 μ.μ. τείνουν να έχουν καλύτερη απόδοση. Οι σύντομες γραμμές θέματος (61-70 χαρακτήρες) αποδίδουν το υψηλότερο ποσοστό ανοίγματος στο 43,38%, ενώ τα personalized μηνύματα επιτυγχάνουν ποσοστό ανοιχτού 44,30%. Τα μηνύματα καλωσορίσματος παραμένουν τα πιο αποτελεσματικά, με εντυπωσιακό ποσοστό ανοίγματος 83,63%.
  • Ποσοστό μετατροπής: Το μέσο ποσοστό μετατροπών μεταξύ των επιχειρήσεων είναι 2,6%, με τα automated να έχουν ελαφρώς καλύτερη απόδοση στο 3%.
  • Ποσοστό εγκατάλειψης & ποσοστό απεγγραφής: Το μέσο ποσοστό εγκατάλειψης είναι 2,33%, ενώ το ποσοστό κατάργησης εγγραφής είναι 0,15%. Ένα σημαντικό 59% των χρηστών καταργούν την εγγραφή τους λόγω λήψης πάρα πολλών μηνυμάτων.
Τι επηρεάζει & πώς θα αυξήσεις την παραδοσιμότητα email;
Η παραδοσιμότητα email μετράει πόσα από τα μηνύματα λαμβάνονται και δεν καταλήγουν στα spam. Διάβασε πώς θα το πετύχεις!

Segmentation & personalization

Οι καταναλωτές περιμένουν πλέον πιο προσωπική επικοινωνία από τις εταιρείες. Σύμφωνα με τα email marketing στατιστικά:

  • Το 71% θέλει εξατομικευμένα μηνύματα, ενώ το 76% απογοητεύεται όταν αυτό δεν συμβαίνει. Πώς μπορεί να επιτευχθεί η εξατομίκευση; Το 51% των επαγγελματιών θεωρεί ότι η τμηματοποίηση των λιστών είναι η πιο αποδοτική μέθοδος.
  • Το 65% των marketers έχει χρησιμοποιήσει προσωποποιημένους τίτλους.
  • Το 78% εφαρμόζει personalization για πιο στοχευμένα μηνύματα.
  • Το 66% χρησιμοποιεί (trends των γενεών)δημογραφικά δεδομένα (ηλικία, φύλο) για προσωποποιημένες αποστολές.
  • Το 54% σχεδιάζει να πάει ένα βήμα παραπέρα από την προσθήκη ονόματος, προσφέροντας ακόμα πιο στοχευμένο περιεχόμενο.
Ποια είναι τα shopping trends των γενεών
Πώς οι γενιές ψωνίζουν online; Ποια είναι τα shopping trends των γενεών;

Ο ρόλος του AI

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις προσεγγίζουν το κοινό μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Σύμφωνα με τα email marketing στατιστικά:

  • Το 36% των επαγγελματιών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει AI για προσωποποιημένα newsletters.
  • Οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές του AI είναι:
    • Retargeting (55%)
    • Εξατομίκευση περιεχομένου και μηνυμάτων (53%)
    • Βελτιστοποίηση τίτλων (44%)
  • Το 51% των marketers πιστεύει ότι τα μηνύματα με υποστήριξη AI είναι πιο αποτελεσματικά από τις παραδοσιακές μεθόδους.
  • Όσοι χρησιμοποιούν AI για προσωποποιημένα μηνύματα αναφέρουν αύξηση των εσόδων τους πάνω από 40% και click-through rate 13,44%.
  • Τα AI-generated έχουν υψηλότερα ποσοστά αλληλεπίδρασης σε σχέση με τα χειροκίνητα δημιουργημένα.

B2B insights

Το marketing μέσω email είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία για τις επιχειρήσεις B2B για να δημιουργήσουν περισσότερους δυνητικούς πελάτες και να ενισχύσουν τις πωλήσεις.

  • Οι μισοί από τους επαγγελματίες του B2B των ΗΠΑ κατατάσσουν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο marketing.
  • Το 77% των καταναλωτών B2B το προτιμά από οποιοδήποτε άλλο κανάλι επικοινωνίας.
  • Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται, με το 57% των επαγγελματιών B2B να έχουν ήδη ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη στις καμπάνιες τους.
  • Τα newsletter παραμένουν μια κύρια μέθοδος διανομής περιεχομένου, που χρησιμοποιείται από το 69% των B2B marketers.
  • Το marketing μέσω email κατατάσσεται επίσης ως η δεύτερη πιο αποτελεσματική πηγή δυνητικών πελατών στις πωλήσεις και τη διαφήμιση.
ροζ φόντο άνθρωπος κινητό τσιχλόφουσκα

Τι φανερώνουν τα email marketing στατιστικά για τη χρήση κινητών;

  • Το 2025, 4,5 δισ. άνθρωποι παγκοσμίως χρησιμοποιούν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομίου, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί στα 4,8 δισεκατομμύρια έως το 2027.
  • Η επισκεψιμότητα συνεχίζει να αυξάνεται, με 376 δισεκατομμύρια μηνύματα που αποστέλλονται καθημερινά.
  • Μεταξύ των καταναλωτών, το 60% το προτιμά ως κύριο κανάλι επικοινωνίας και το 88% ελέγχει τα εισερχόμενά του πολλές φορές την ημέρα.

Καθώς η χρήση των κινητών αυξάνεται, οι επιχειρήσεις πρέπει να εξασφαλίσουν βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές:

  • Οι μισοί χρήστες διαγράφουν μηνύματα που δεν είναι φιλικά προς κινητά και ανάλογα με τον κλάδο και το κοινό, το 26-78% ανοίγονται σε κινητές συσκευές.
  • Το νεότερο κοινό προτιμά την πρόσβαση από κινητά, με το 67% των Gen Z, το 59% των millennials, το 53% των Gen X και το 36% των Baby Boomers να χρησιμοποιούν κυρίως smartphone.
  • Επιπλέον, το 23% των καταναλωτών που ανοίγουν ένα ηλεκτρονικό μήνυμα στο κινητό το ανοίγουν ξανά στον υπολογιστή, αυξάνοντας τα ποσοστά κλικ προς αριθμό εμφανίσεων κατά 65%.

ROI και automations

Στην εποχή του AI και των συστημάτων αυτοματοποίησης, όλα έχουν να κάνουν με την απλοποίηση και τη βελτιωμένη λειτουργικότητα. Στα email marketing στατιστικά συγκαταλέγονται και η απόδοση επένδυσης και οι αυτοματισμοί:

  • Το marketing μέσω email προσφέρει υψηλή απόδοση, με μέση απόδοση επένδυσης 36$ ανά 1$ που δαπανάται. 
  • Τα αυτοματοποιημένα μηνύματα παράγουν 320% περισσότερα έσοδα από τα μη αυτοματοποιημένα. Ειδικότερα, τα μηνύματα εγκαταλελειμμένου καλαθιού έχουν ανοιχτό επιτόκιο 50,50% και παράγουν κατά μέσο όρο έσοδα 3,45$ ανά παραλήπτη.

Η επιρροή του marketing μέσω email στη συμπεριφορά των καταναλωτών

Αυτός ο τύπος marketing ασκεί μεγάλη επιρροή στις αγοραστικές αποφάσεις:

  • Σύμφωνα με τα email marketing στατιστικά, το 59% των καταναλωτών να αναφέρει ότι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επηρεάζουν τις αγοραστικές του επιλογές. 
  • Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές πραγματοποιούν τουλάχιστον μία αγορά το μήνα με αυτό τον τρόπο.
  • Αυτού του είδους το marketing είναι ένα κορυφαίο εργαλείο διατήρησης για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, με το 80% να το θεωρεί ως το πιο αποτελεσματικό.

Απόδοση B2B έναντι B2C

Τι αναδεικνύουν τα email marketing στατιστικά για την B2B - B2C αναμέτρηση;

  • Μεταξύ των B2B marketers, το 50% το θεωρεί την πιο αποτελεσματική στρατηγική πολλών καναλιών. Επιπλέον, το 71% χρησιμοποιεί newsletter ως βασικό μέρος του περιεχομένου τους. 
  • Τα B2B έχουν μέσο opening rate , 15,14% ελαφρώς χαμηλότερο από τα B2C στο 19,7%. Ωστόσο, τα B2B επιτυγχάνουν υψηλότερο ποσοστό κλικ 3,18%, σε σύγκριση με 2,09% για τα B2C.

Τα στατιστικά είναι πολύτιμοι σύμμαχοι

Το marketing ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν είναι απλά ένα ακόμα κανάλι επικοινωνίας - είναι ένας αποδεδειγμένα αποδοτικός τρόπος σύνδεσης με το κοινό. Όπως μπορείτε να καταλάβετε από τα παραπάνω email marketing στατιστικά, αν ως επιχειρηματίες επενδύσετε στρατηγικά σε αυτό, αξιοποιώντας δεδομένα, personalization και νέες τεχνολογίες, θα αποκτήσετε ευκολότερα ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.