Η εταιρεία The Body Shop, γνωστή για την ηθική του στάση και τις βιώσιμες πρακτικές της, αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, όπως μεταφέρει το BBC.

Σε μια προσπάθεια να αναζωογονήσει τις δραστηριότητές της, η εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια να κλείσει έως και τα μισά από τα 198 καταστήματά της στο Ηνωμένο Βασίλειο και να μειώσει τα κεντρικά της γραφεία, οδηγώντας σε σημαντικά υψηλές απώλειες θέσεων εργασίας: στο Ηνωμένο Βασίλειο η εταιρεία απασχολεί 2.200 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 750 απασχολούνται στα κεντρικά της γραφεία.

Η The Body Shop απασχολεί περίπου 2.200 άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο, εκ των οποίων 750 άτομα στα κεντρικά της γραφεία.

Αυτά τα κλεισίματα, τα οποία πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα, αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας αναδιάρθρωσης με στόχο την αναζωογόνηση του brand και την ενίσχυση της οικονομικής βιωσιμότητάς της. Η απόφαση έρχεται μετά την είσοδο του βρετανικού βραχίονα στη διοίκηση μετά την εξαγορά του από την Aurelius, μια γερμανική εταιρεία ιδιωτικών μετοχών.

Οι Ευρωπαίοι προτιμούν το C2C online shopping
H δημοτικότητα του online shopping C2C αυξάνεται συνεχώς στην Ευρώπη - Το 70% ασχολείται με πλατφόρμες C2C shopping.

Τα κλεισίματα επικεντρώνονται σε περιοχές με υψηλό λειτουργικό κόστος, ιδιαίτερα στο Λονδίνο, όπου τα ενοίκια και τα γενικά έξοδα είναι ανεβασμένα. Παρά αυτά τα κλεισίματα, οι διαχειριστές που επιβλέπουν την αναδιάρθρωση αναμένουν ότι περισσότερα από τα μισά καταστήματα του The Body Shop στο Ηνωμένο Βασίλειο θα παραμείνουν λειτουργικά μετά τη διαδικασία.

Τα καταστήματα Body Shop που κλείνουν την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου είναι:

  • Ashford Town Centre, Κεντ
  • Bristol Queens Road, Μπρίστολ
  • Canary Wharf, Λονδίνο
  • Cheapside, Λονδίνο
  • Nuneaton, Γουόρικσαϊρ
  • Oxford Street-Bond Street, Λονδίνο
  • Surrey Quays, Λονδίνο

Παράλληλα με το κλείσιμο καταστημάτων, η αναδιάρθρωση συνεπάγεται μείωση του προσωπικού στα κεντρικά γραφεία στο Λονδίνο κατά περίπου 40%. Η κίνηση αυτή ακολουθεί τον στόχο της εταιρείας να υιοθετήσει ένα πιο ευέλικτο και οικονομικά βιώσιμο μοντέλο. Επιπλέον, πρωτοβουλίες όπως το Ambassador Programme του The Body Shop και το μακροχρόνιο δίκτυο άμεσων πωλήσεών του, The Body Shop at Home, σχεδιάζονται να διακοπούν.

Η εταιρεία Body Shop ιδρύθηκε από την Βρετανίδα επιχειρηματία και ακτιβίστρια Dame Anita Roddick και τον σύζυγό της το 1976 και γρήγορα καθιερώθηκε ως ηθικό και sustainable brand - απορρίπτοντας τις δοκιμές σε ζώα και προωθώντας φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα και πρακτικές ηθικής προμήθειας.

body shop logo

Ωστόσο, έκτοτε αντιμετώπισε αυξανόμενο ανταγωνισμό, ιδίως από τον αντίπαλο της High Street, Lush, που συνιδρυτής ήταν ο Mark Constantine, ο οποίος ήταν προμηθευτής του The Body Shop.

Το 2006, η Dame Anita και ο σύζυγός της πούλησαν το The Body Shop στον γαλλικό κολοσσό ομορφιάς L'Oreal, το οποίο ορισμένοι από τους αρχικούς πελάτες του θεώρησαν ως ξεπούλημα.

Ενώ η εταιρεία The Body Shop επαινείται εδώ και καιρό για το ethical του brand, οι πρόσφατες εξελίξεις υπογραμμίζουν τις προκλήσεις που είναι εγγενείς στη διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος αποκλειστικά μέσω της ηθικής τοποθέτησης. Η αποτυχία της εταιρείας να εξελίξει τη γκάμα των προϊόντων της, να ανταγωνιστεί αποτελεσματικά στην τιμή και να ανταποκριθεί σε αναδυόμενους αντιπάλους όπως η Lush, συνέβαλε στην ύφεση της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι παρατηρητές σημειώνουν ότι οικονομικοί παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του πληθωρισμού και της αύξησης των επιτοκίων, έχουν επιδεινώσει περαιτέρω τις προκλήσεις της εταιρείας The Body Shop. Σε ό,τι αφορά το eCommerce, ο εφησυχασμός είναι ένας σημαντικός κίνδυνος και η παρακμή της εταιρείας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μια δυσάρεστη υπενθύμιση των κινδύνων της στασιμότητας μπροστά στην αλλαγή.

35% των Boomers προτιμά αγορές από ιστοσελίδες λιανικής
Κάθε γενιά και οι προτιμήσεις της! Έτσι, φαίνεται από μια νέα έρευνα γύρω από τις καταναλωτικές συνήθειες των αγοραστών.

Παρά την εμβληματική της θέση και τις πρωτοποριακές της προσπάθειες στο ηθικό branding, οι αγώνες της The Body Shop υπογραμμίζουν την ανάγκη για συνεχή καινοτομία και ανταπόκριση στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Ενώ οι ηθικές αξίες παραμένουν σημαντικές, πρέπει να συμπληρώνονται από μια προληπτική προσέγγιση για την ανάπτυξη προϊόντων, τις στρατηγικές τιμολόγησης και την τοποθέτηση στην αγορά.

Η εταιρεία The Body Shop ήταν πρωτοπόρος στο ηθικό branding. Ήταν μια εμβληματική βρετανική εταιρεία που τράβηξε το ενδιαφέρον του κοινού προσφέροντας μοναδικά προϊόντα που επέτρεπαν στους πελάτες να περιποιηθούν τον εαυτό τους – σκεπτόμενοι το περιβάλλον. Καθώς δείχνουν όλα, ύστερα από 48 χρόνια, η εταιρεία δεν κατάφερε να φροντίσει σωστά τον εαυτό της.