Έχετε ακουστά τη στρατηγική brand; Τι κρύβεται πίσω από ένα brand που κερδίζει το ενδιαφέρον του κοινού; Ας ξεκινήσουμε!

Η στρατηγική brand είναι το μεγάλο σχέδιο που καθοδηγεί μια eCommerce επιχείρηση σε όλα τα βήματα, από το πώς φαίνεται η ιστοσελίδα της μέχρι το ύφος στα copies των email.

Από τι αποτελείται, λοιπόν, η στρατηγική brand; 

Αναφέρεται στον συνολικό σχεδιασμό και την προσέγγιση που χρησιμοποιεί μια εταιρεία για να χτίσει αναγνώριση και θετικές συνδέσεις με τους πελάτες και το στοχευμένο κοινό της.

Περιλαμβάνει διάφορα στοιχεία, όπως:

  • Η φωνή του brand
  • Ο τρόπος αφήγησης
  • Η ταυτότητα
  • Οι αξίες
  • Η συνολική ατμόσφαιρα

Ουσιαστικά, η λειτουργεί ως το θεμελιώδες πλαίσιο που καθοδηγεί τον τρόπο που μια επιχείρηση παρουσιάζει τον εαυτό της στον κόσμο. Δεν πρόκειται μόνο για οπτικά στοιχεία, όπως λογότυπα και χρώματα, αλλά επεκτείνεται στον τρόπο που επικοινωνείτε συνολικά, τις ιστορίες που διηγείστε και τις αξίες που υποστηρίζετε. 

Το brand strategy δρα ως ένας οδηγός για ιδρυτές, ομάδες και οποιονδήποτε, γενικότερα, εκπροσωπεί την eCommerce επιχείρηση. Απαντά σε ερωτήσεις σχετικά με τον τρόπο που συμπεριφέρεται σε διάφορες καταστάσεις και καθορίζει τι είναι και τι δεν είναι. 

Αυτή η στρατηγική προσέγγιση είναι κρίσιμη για επιχειρήσεις που έχουν ως στόχο να καθιερώσουν μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες και να ενισχύσουν την αναγνώριση του brand, διατηρώντας μια συνοχή. 

στρατηγική brand pc

Η σημασία της στρατηγικής ενός brand

Γιατί πρέπει να σας νοιάζει να έχετε ένα brand strategy; Χωρίς αυτό, το brand σας μπορεί να γίνει ανούσιο, αδύναμο. Ακόμη κι αν έχετε ένα εκπληκτικό προϊόν, οι άνθρωποι μπορεί να το προσπεράσουν.

Μια δυνατή στρατηγική είναι το κλειδί για επιχειρήσεις που θέλουν μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες και αναγνώριση στην αγορά.

Μια καλή στρατηγική κάνει σοβαρή δουλειά. Αυτή είναι ουσιαστικά που θα πείσει τους πελάτες να επιστρέφουν, θα προσελκύει τους σωστούς ανθρώπους και θα βοηθήσει την ομάδα σας να παραμένει στο ίδιο μήκος κύματος.

Επιπλέον, αποτελεί κάτι σαν ένα «cheat code» για word-of-mouth marketing, όπου άνθρωποι μιλούν θετικά για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, διαδίδοντάς το «στόμα με στόμα».

Τα στοιχεία μιας ισχυρής στρατηγικής brand

Υπάρχουν όμως μερικά στοιχεία που πρέπει να λάβετε υπόψη καθώς δημιουργείτε τις κατευθυντήριες γραμμές του στρατηγικού πλάνου. Η καθορισμένη κοινότητά σας και ο σκοπός θα δημιουργήσουν μια βάση για τη στρατηγική του brand σας. Τα πιο βασικά στοιχεία που πρέπει να λάβετε υπόψιν σας είναι:

  • Ο σκοπός
  • Η ανάλυση αγοράς και το κοινό που θα στοχεύσετε (target audience)
  • Η συνοχή
  • Η ευελιξία

Αν, λοιπόν, χτίζετε μια ταυτότητα, πάρτε έμπνευση. Παραθέτουμε έναν σύντομο οδηγό στρατηγικής που δεν υπόσχεται μόνο, αλλά λειτουργεί. Κάντε το eshop σας να ξεχωρίσει, απλά και μεθοδικά.

Τα 15 eCommerce trends για το eshop σου το 2024
Τα κορυφαία 14+1 eCommerce trends για το eshop σου το 2024.

Τα 5 βήματα για να δομήσετε μια επιτυχημένη στρατηγική brand

Λοιπόν, ας ρίξουμε μια ματιά στα 5 βήματα που θα σας βοηθήσουν να κάνετε την eCommerce επιχείρησή σας να ξεχωρίζει.

Γράψτε μια συναρπαστική ιστορία για το brand σας

Μοιραστείτε την ιστορία της επιχείρησή σας λέγοντας στο κοινό σας πώς γεννήθηκε ή ποιες αξίες εκπροσωπεί. Αυτή η ιστορία θα δημιουργήσει μια βαθιά σύνδεση με τους πελάτες σας, επιτρέποντάς τους να ρίξουν μια ματιά πίσω στα «παρασκήνια» και να σας γνωρίσουν σας προσωπικά. Όχι μόνο τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε, ή ακόμα και το eshop σας, αλλά την ταυτότητά σας, συνολικά.

Βρείτε τη φωνή σας

Είναι ο μοναδικός τρόπος που ένα brand μιλά και συνδέεται με τους ανθρώπους. Δεν είναι απλώς τυχαίες λέξεις. Το περίφημο "brand voice" είναι η προσωπικότητά του. Είναι ο τρόπος με τον οποίο εκφράζει τον χαρακτήρα του και τις αξίες του όταν απευθύνεται σε έναν πιθανό πελάτη.

⚠️
Προσοχή: Ένα brand που δεν διαμορφώνει μια προσωπικότητα, ρισκάρει να χάσει αυτήν την ειδική σύνδεση ή να στείλει ένα διαφορετικό μήνυμα από αυτό που πραγματικά θέλει.

Επενδύστε στο design

Η δημιουργία μιας σχεδιαστικής ταυτότητας αποτελεί καθοριστικό βήμα για οποιαδήποτε eCommerce επιχείρηση, λειτουργώντας ως οπτική αναπαράσταση της ουσίας της. Το design επηρεάζει σημαντικά τις πρώτες εντυπώσεις, με μια αισθητικά ελκυστική ταυτότητα να αφήνει θετική και διαρκή εντύπωση στους πελάτες. 

Η συνέπεια στα διάφορα "elements", όπως λογότυπα και χρώματα, ενισχύουν την αναγνώριση, ξεχωρίζοντας το eshop σας σε έναν ανταγωνιστικό χώρο.

Πέρα από την αισθητική, ένα καλά καθορισμένο design εμπνέει εμπιστοσύνη, σηματοδοτώντας δέσμευση στην επαγγελματικότητα και στη λεπτομέρεια.

Παραμείνετε πιστοί στις αξίες σας

Για μια καλή στρατηγική brand, οι αξίες είναι ζωτικής σημασίας. Δημιουργούν την αίσθηση της αυθεντικότητας, χτίζουν εμπιστοσύνη και διατηρούν μια συνέπεια σε όλη την επικοινωνία. Αυτές οι αξίες αποτελούν τη βάση των πεποιθήσεων της επιχείρησής σας, προωθώντας μια αυθεντική σύνδεση με τους πελάτες στη διάρκεια του χρόνου και καθιστώντας το eshop σας αξιόπιστο. 

Εφαρμόζοντας αυτές τις αξίες, οι πελάτες είναι πιο πιθανό να επιλέξουν εσάς και να παραμείνουν πιστοί, προάγοντας διαρκείς σχέσεις. Εσωτερικά, οι αξίες καθοδηγούν τη λήψη αποφάσεων, δημιουργώντας μια συνεκτική εργασιακή κουλτούρα που ενισχύει τη συνεργασία και την ικανοποίηση των υπαλλήλων. 

Καθορίστε το vibe

Το vibe είναι το συνολικό συναίσθημα που εκπέμπει το brand σας – από παιχνιδιάρικο και σαρκαστικό έως σοβαρό ή αστείο. Είναι η συνολική αίσθηση που προκύπτει από τον χαρακτήρα, τις αξίες και την αισθητική σας. Δημιουργώντας ένα vibe, συμβάλετε στη συνολική εμπειρία του πελάτη, αφήνοντας μια πιο αξέχαστη, διαρκή εντύπωση.

post it
Online store: 16 tips για να ανοίξετε ένα eshop
Τα 16 απόλυτα tips για να ξεκινήσετε το δικό σας online store με επιτυχία.

Δημιουργήστε μια στρατηγική brand με απήχηση

Καταλήγοντας, η στρατηγική του brand αποτελεί το μυστικό συστατικό που καθιστά την επιχείρησή σας ανεπανάληπτη και - κατά συνέπεια - αξέχαστη. Υπερβαίνει ένα απλό, εντυπωσιακό λογότυπο· αγκαλιάζει ολόκληρη την ατμόσφαιρα, την αφήγηση και τις αξίες που προσδίδουν αυτή τη μοναδικότητα στην επωνυμία σας. Γιατί είναι τόσο σημαντική, ρωτάτε; 

Γιατί λειτουργεί ως δίοδος ώστε να δημιουργήσετε σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας, καθιστώντας τους συχνούς υποστηρικτές. Είναι, με άλλα λόγια, η μαγεία που μεταμορφώνει τους πρώτους αγοραστές σε αφοσιωμένους οπαδούς.

Αποφύγετε το βαρετό, δημιουργήστε μια στρατηγική που αφήνει μια ανεξίτηλη σφραγίδα στο μυαλό (και το πορτοφόλι) του κοινού σας. Διότι στον χώρο της επιχειρηματικότητας, το να κατέχετε μια ισχυρή στρατηγική brand δεν είναι απλώς επιθυμητό, είναι αναγκαίο.

Έτοιμοι να βγείτε στη «σκηνή»;