Ο ανταγωνισμός μεταξύ των eshop γίνεται όλο εντονότερος με την άνοδο του eCommerce και τα Shopify φίλτρα προϊόντων είναι πολλές φορές αυτό που θα κάνει την κατασκευή Shopify store να ξεχωρίζει. Ακόμη και μια μικρή αλλαγή στο design του eshop σας, μπορεί να σημειώσει τεράστια διαφορά και να σας φέρει ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό σας.

Εάν διαθέτετε μεγάλο αριθμό προϊόντων, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες σας μπορούν να πλοηγηθούν εύκολα σε αυτά, διαφορετικά είναι πολύ εύκολο να στραφούν αλλού. Επιπλέον, οι αγοραστές σας δεν θέλουν να αφιερώσουν πολύ χρόνο ψάχνοντας μόνο για να ανακαλύψουν ότι το προϊόν έχει εξαντληθεί ή δεν είναι διαθέσιμο.

Εκεί έρχονται τα Shopify φίλτρα προϊόντων, που είναι ειδικά σχεδιασμένα για να βελτιστοποιούν την εμπειρία online αγορών. Ας δούμε πώς.

15 πράγματα για να προσέξεις στην κατασκευή Shopify store
Τι πρέπει να προσέξεις στην κατασκευή Shopify store; ”Τονώστε” το eshop σας εκτελώντας μια σειρά από ελέγχους που θα βελτιώσουν την απόδοση του.
shopify filtra proionton mobile girls screen

Τι είναι τα Shopify φίλτρα προϊόντων

Είναι μια λειτουργία που επιτρέπει στους επισκέπτες να αναζητούν πιο αποτελεσματικά αυτό που επιθυμούν, είτε πρόκειται για προϊόν είτε υπηρεσία.

Ουσιαστικά είναι αυτά που προσφέρουν μια πιο αποτελεσματική και personalized αγοραστική εμπειρία. Δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τις αναζητήσεις τους, αυτά τα φίλτρα μπορούν να λαμβάνουν υπόψη λεπτομέρειες όπως τιμή, χρώμα, κριτικές, μέγεθος, brand και πολλά ακόμη. Αυτή η λειτουργία διασφαλίζει ότι οι αγοραστές μπορούν να ανακαλύψουν εύκολα τα προϊόντα που επιθυμούν, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο που αφιερώνουν στην αναζήτηση. 

Ουσιαστικά, λειτουργούν ως εικονικοί βοηθοί, βοηθώντας τους χρήστες να εντοπίζουν αποτελεσματικά αυτό που χρειάζονται στην εκτεταμένη digital αγορά. Παρέχοντας έναν προσαρμόσιμο και αποτελεσματικό μηχανισμό αναζήτησης, τα Shopify φίλτρα προϊόντων όχι μόνο αυξάνουν την ικανοποίηση των χρηστών αλλά και βελτιστοποιούν τη συνολική απόδοση και επιτυχία του online store σας.

Οι τύποι 

'Ενα Shopify store προσφέρει διάφορους τύπους φίλτρων προϊόντων για να βοηθήσει τους πελάτες να βελτιώσουν τις αναζητήσεις τους και να πλοηγηθούν στα eshop πιο αποτελεσματικά.

Τα eshop μπορούν να επιλέξουν έως και 25 φίλτρα, που περιλαμβάνουν τυπικές επιλογές, όπως διαθεσιμότητα προϊόντων, τιμή, προμηθευτή, τύπο προϊόντος και Shopify tags. 

Όταν τα Shopify φίλτρα προϊόντων λείπουν από ένα eshop εντείνεται ο κίνδυνος της δυσαρέσκειας και της απογοήτευσης των πελατών κατά την αναζήτηση.

Ακολουθούν ορισμένοι βασικοί τύποι φίλτρων προϊόντων στο Shopify:

  • Τιμή: Όταν το φίλτρο της τιμής λείπει, οι αγοραστές χάνουν τη δυνατότητα να επιλέγουν με ακρίβεια προϊόντα που υπάγονται στα όρια του budget τους. Οι μελέτες δείχνουν ότι ένα σημαντικό 80% των χρηστών εφαρμόζει με συνέπεια τα Shopify φίλτρα προϊόντων, υπογραμμίζοντας τον κεντρικό ρόλο τους. 
  • Χρώμα: Η απουσία χρωματικού φίλτρου εμποδίζει την αναζήτηση των προϊόντων με βάση τις χρωματικές προτιμήσεις των αγοραστών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι λίστες προϊόντων να πλημμυρίζουν με αντικείμενα των οποίων τα χρώματα δεν αφορούν τους πελάτες. Η εισαγωγή ενός χρωματικού φίλτρου δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να βελτιστοποιήσουν τις επιλογές τους με βάση τις προτιμώμενες αποχρώσεις, βελτιώνοντας την εμπειρία αγορών τους.
  • Review: Από τα σημαντικότερα Shopify φίλτρα προϊόντων είναι αυτό των κριτικών ή της δημοτικότητας, καθώς είναι κρίσιμο για τη διασταύρωση της ποιότητας ενός προϊόντος. Το να επιτρέπετε στους χρήστες να φιλτράρουν λίστες προϊόντων με βάση τον μέσο όρο των κριτικών των χρηστών, απλοποιεί τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, χρησιμεύοντας ως αξιόπιστη πηγή για την αξιολόγηση της αντιληπτής ποιότητας του προϊόντος. 
  • Product Type: Ιδιαίτερα λειτουργικό για καταστήματα με διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, το product type (τύπος προϊόντος) διευκολύνει τις αποτελεσματικές αναζητήσεις. Σε ένα κατάστημα επίπλων, για παράδειγμα, οι πελάτες μπορούν να αναζητήσουν τα ράφια της κουζίνας σε σχέση με αυτά που είναι κατάλληλα για το σαλόνι. Αυτό το φίλτρο δίνει τη δυνατότητα στους αγοραστές να πλοηγούνται στις προσφορές των προϊόντων με ακρίβεια, τιριάζοντας τις επιλογές τους με συγκεκριμένες ανάγκες και προτιμήσεις.

Σχετικά με το είδος των φίλτρων, υπάρχουν δύο βασικοί τύποι:

  • Standard filters: Shopify φίλτρα προϊόντων για διαθεσιμότητα, τιμή, προμηθευτή, τύπο προϊόντος και ετικέτες, είναι διαθέσιμα σε όλα τα καταστήματα.
  • Custom filters: Μπορούν να δημιουργηθούν προσαρμοσμένα φίλτρα χρησιμοποιώντας τις επιλογές προϊόντων metafields, ή metaobjects. Τα Shopify φίλτρα προϊόντων βασίζονται στις παραλλαγές του προϊόντος σας. Για παράδειγμα, εάν πουλάτε ρούχα με διαφορετικές παραλλαγές για μέγεθος, τότε μπορείτε να προσθέσετε μια επιλογή προϊόντος φίλτρο «Μέγεθος».

Τα φίλτρα Metafield είναι χρήσιμα για να δημιουργήσετε Shopify φίλτρα προϊόντων, μοναδικά για τον κατάλογο προϊόντων σας. Για παράδειγμα, εάν πουλάτε παιδικά παιχνίδια, τότε μπορείτε να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο φίλτρο metafield για «Age» (ηλικία). Μάθετε περισσότερα σχετικά με την προσθήκη customized φίλτρων με metafields. Τα Metaobjects μπορούν να εμφανίζουν οπτικά φίλτρα για να βοηθήσουν τους πελάτες να κατανοήσουν γρήγορα τα φίλτρα σας.

👉Προσθέστε ένα customized φίλτρο με metafields ή metaobjects: Χρησιμοποιώντας metafields ή metaobjects, μπορείτε να δημιουργήσετε customized φίλτρα για τους ακόλουθους τύπους τιμών:

  • Single line text
  • Single line text (List)
  • Decimal
  • Integer
  • True or false
  • Metaobject reference
  • Metaobject reference (List)

Requirements για το βέλτιστο customization

Η στρατηγική εφαρμογή φίλτρων στο eshop σας προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να συντονίζουν με ακρίβεια τις εμφανίσεις των προϊόντων στα αποτελέσματα αναζήτησης. 

✔️Requirements

Διασφαλίζοντας την προσβασιμότητα, τα φίλτρα είναι συμβατά με οποιοδήποτε θέμα του Online Store 2.0 και customized βιτρίνες που χρησιμοποιούν το φίλτρο Liquid API ή το Storefront API. Εάν το Shopify theme σας δεν διαθέτει υποστήριξη φίλτρων, μπορείτε να τα δημιουργήσετε χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Shopify Search & Discovery. 

Πώς να διαλέξεις το κατάλληλο Shopify theme
Επιλέγοντας το κατάλληλο Shopify theme: Τι πρέπει να αναλογιστείς για να έχεις επιτυχία στο online store σου.

Ελέγξτε εύκολα την υποστήριξη φιλτραρίσματος του θέματός σας μέσω του διαχειριστή του Shopify στην περιοχή online store > navigation, λαμβάνετε μια ειδοποίηση στην ενότητα collection και φίλτρα αναζήτησης εάν δεν υποστηρίζονται.

Γιατί είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε τα Shopify φίλτρα προϊόντων

Όταν εφαρμοστούν σωστά, μπορούν να γίνουν ανεκτίμητα εργαλεία, προσφέροντας στους αγοραστές που πλοηγούνται σε διάφορα προϊόντα τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τις αναζητήσεις τους.

Προσαρμόζοντας τις προτιμήσεις βάσει το μέγεθος ή μια προτίμηση για εμφάνιση προϊόντων με υψηλό rating ή δημοτικότητα, αυτά τα filters προσφέρουν μια personalized εμπειρία αναζήτησης. Αυτό όχι μόνο αυξάνει την ικανοποίηση των πελατών αλλά και επιταχύνει το navigation, με αποτέλεσμα τα αυξημένα conversion, δηλαδή τις αυξημένες  πωλήσεις.

Η στρατηγική χρήση των Shopify φίλτρα προϊόντων λειτουργεί ως καταλύτης για ένα πιο επιτυχημένο eshop. Η ενσωμάτωση των φίλτρων κατηγοριών είναι ζωτικής σημασίας, καθώς προσφέρει:

Ευκολότερο navigation: Απλοποίηση της εμπειρίας περιήγησης τόσο για τους νέους όσο και για τους πελάτες που επιστρέφουν, διευκολύνοντας τη γρήγορη πρόσβαση στα επιθυμητά προϊόντα, μέσω των Shopify φίλτρα προϊόντων.

Βελτιωμένη προβολή προϊόντων (visibility): Επιτρέπει στους πελάτες να ανακαλύπτουν προϊόντα χωρίς κόπο. Αυτό, όχι μόνο ενισχύει τις πωλήσεις, αλλά σας δίνει και την ευκαιρία να προβάλλετε λιγότερο «δημοφιλή» προϊόντα ενισχύοντας έτσι τις πωλήσεις και επισημαίνοντας λιγότερο δημοφιλή είδη μέσω φίλτρων όπως «Featured» («Επιλεγμένα»).

Ενισχυμένη εμπειρία αγορών: Διασφάλιση μιας θετικής εμπειρίας χρήστη σε διάφορα δημογραφικά στοιχεία των αγοραστών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που είναι λιγότερο γνώστες της τεχνολογίας, ενώ ενισχύονται τα ποσοστά customer retention.

Ενθάρρυνση περισσότερων αγορών: Επιτρέποντας στους πελάτες να εντοπίζουν γρήγορα τα επιθυμητά αντικείμενα, τα Shopify φίλτρα προϊόντων επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς και στη συνολική εμπειρία του χρήστη (User Experience). Αν δεν έχετε «σωστά» φίλτρα, τότε ο χρήστης δεν θα μπορεί να βρει εύκολα αυτό που ψάχνει, που σημαίνει ότι θα φύγει και πολύ πιο εύκολα και γρήγορα από το eshop σας για να πάει κάπου άλλου. (Άρα, θα έχουμε και αύξηση του bounce rate, που δεν το θέλουμε). Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που χρησιμοποιούνται product filters, ειδικά για τα online stores που έχουν σύνθετα προϊόντα ή bundles και πακέτα.

Αν θέλετε να μάθετε πώς προσθέτουμε προϊόντα στο Shopify store, πατήστε εδώ.

Shopify Guide: Πώς να προσθέσεις προϊόντα στο Shopify
Από προσθήκη, μέχρι διαγραφή και εισαγωγή καναλιών πωλήσεων για τα προϊόντα στο Shopify, οι οδηγίες είναι απλές. Και τις έχουμε όλες εδώ!

Πως να σχεδιάσετε στρατηγικά τα Shopify φίλτρα προϊόντων για eCommerce

Για να εξασφαλίσετε την καλύτερη εμπειρία χρήστη (UX) πρέπει να σχεδιάσετε στρατηγικά τα Shopify φίλτρα προϊόντων στο eshop σας, ώστε να επιτύχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα κατά το customer navigation:

  • Παρουσιάστε τα φίλτρα σας έξυπνα

Η αποτελεσματική παρουσίασή τους είναι εξαιρετικά σημαντική για το UX (εμπειρία του χρήστη). Οι επιλογές περιλαμβάνουν την εμφάνιση όλων των φίλτρων ταυτόχρονα, το scrolling in individual categories, το employing drop-down menus for filter headers, ή το presenting truncated filters with a "show more" option. Δώστε προτεραιότητα σε μια side bar για να προβάλλετε πολλές κατηγορίες φίλτρων, διασφαλίζοντας παράλληλα σαφήνεια στην πρόσβαση σε πρόσθετες επιλογές.

  • Βεβαιωθείτε ότι τα applied filters είναι εμφανή

Η διασφάλιση της σαφήνειας στη διαδικασία φιλτραρίσματος είναι πρωταρχικής σημασίας. Οι χρήστες πρέπει να κατανοούν εύκολα τα εφαρμοσμένα φίλτρα και πως αυτά επηρεάζουν τα αποτελέσματα.

Τα checked checkboxes, τα cancellable tags, τα back arrows for subcategories, ή το horizontal bar displaying current filters, μπορούν να διευκολύνουν την κατάσταση και την πλοήγηση.

  • Επενδύστε στο SEO

Το να επενδύσετε στα οργανικά αποτελέσματα κατά την εφαρμογή του φιλτραρίσματος, είναι μια έξυπνη και συμφέρουσα κίνηση για τα Shopify φίλτρα προϊόντων και το eshop σας.

Οι διευθύνσεις URL παίζουν ρόλο στο SEO του eCommerce, και το faceted filtering μπορεί να προκαλέσει dynamic result pages και duplication issues. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, οι προγραμματιστές μπορούν να προσθέσουν Shopify tags σε σελίδες κατηγοριών, δηλώνοντας προτεραιότητα σε συγκεκριμένες φράσεις για υψηλότερη κατάταξη.

shopify filtra proionton design shopping girl illustrated

Αυξήστε την επιτυχία σας στο eCommerce με τα Shopify φίλτρα προϊόντων

Τα Shopify φίλτρα προϊόντων απλοποιούν την πλοήγηση, βελτιώνουν την ορατότητα των προϊόντων και ενισχύουν τη συνολική εμπειρία αγορών.

Καθώς ξεκινάτε το ταξίδι της βελτιστοποίησης του eshop σας, καλό θα ήταν να τα θεωρήσετε όχι μόνο απαραίτητα, αλλά ανεκτίμητα στοιχεία της online παρουσίας της επιχείρησής σας. 

💡
Παρέχοντας στους πελάτες σας τις σωστές ευκαιρίες και επιλογές για να βρίσκουν γρήγορα αυτό που αναζητούν, δεν ενισχύετε απλώς την εμπειρία τους, αλλά και την εμπιστοσύνη τους. Δύο βασικά θεμέλια της επιτυχίας σας στο eCommerce.