Αν θέλετε να δημιουργήσετε μια ισχυρή online παρουσία, πρέπει να μπορείτε να κατανοήσετε τις ανάγκες των χρηστών. Για να το πετύχετε αυτό, είναι σημαντικό να επικεντρωθείτε στο search intent (ελ. πρόθεση αναζήτησης) και πώς αυτό διαμορφώνει τη online συμπεριφορά. 

Είτε διαχειρίζεστε ένα eshop, ένα προσωπικό blog ή μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών, η ανταπόκριση στις προσδοκίες των χρηστών μπορεί να καθορίσει την επιτυχία κάθε online στρατηγικής. Στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον, το να ξεχωρίζει κανείς σημαίνει κάτι περισσότερο από το να προσφέρει προϊόντα ή υπηρεσίες: Σημαίνει να προσφέρει λύσεις που οι καταναλωτές πράγματι χρειάζονται και αναζητούν. 

Πάμε να ανακαλύψουμε πώς μπορείτε να αναγνωρίσετε αυτά τα μοτίβα και να πετύχετε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση, ορατότητα και -μακροπρόθεσμα- ανάπτυξη στον digital κόσμο;

Τι είναι το Search Intent και γιατί έχει σημασία για το SEO

Η Πρόθεση Αναζήτησης, όπως αποκαλύπτει από το όνομά της, δείχνει τον πραγματικό λόγο για τον οποίο κάποιος πληκτρολογεί και αναζητά κάτι online. Δεν αφορά μόνο τις λέξεις που χρησιμοποιεί. Αφορά αυτό που θέλει να βρει. Για παράδειγμα, κάποιος αναζητά «καιρός Παρίσι Απρίλιος». Το θέμα είναι ξεκάθαρο: ο καιρός στο Παρίσι τον Απρίλιο. Το search intent είναι να λάβει πληροφορίες για τον καιρό, ίσως για να γνωρίζει πώς να σχεδιάσει ένα ταξίδι, από τον προγραμματισμό μέχρι την επιλογή των ρούχων και των αποσκευών που θα επιλέξει.

Όμως, η διαδικασία αυτή δεν είναι πάντα απλή. Σκεφτείτε τη λέξη-κλειδί «τούρτα σοκολάτας». Μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα. Ο χρήστης μπορεί να θέλει να αγοράσει μια τούρτα, να μάθει πώς να τη φτιάχνει ή να διαβάσει για την ιστορία και την προέλευσή της. Αυτό το είδος αναζήτησης λέγεται mixed-intent query (μικτή πρόθεση αναζήτησης).

Η Google εργάζεται σκληρά για να κατανοήσει την πρόθεση πίσω από την αναζήτηση χρηστών. Παρακολουθεί σε ποια αποτελέσματα κάνουν κλικ οι χρήστες περισσότερο. Αν οι περισσότεροι επιλέγουν συμβουλές φροντίδας φυτών, η Google θα προβάλλει περισσότερο αυτό το είδος περιεχομένου. Η κατανόηση της πρόθεσης βοηθά τη σελίδα σας να ταιριάζει με αυτό που πραγματικά θέλουν οι χρήστες.

SEO

Το SEO στοχεύει στο να φέρει περισσότερους επισκέπτες σε ένα eshop/website μέσω οργανικής αναζήτησης. Για να το πετύχετε αυτό, το περιεχόμενο πρέπει να είναι χρήσιμο. Για να δημιουργήσετε το σωστό περιεχόμενο, πρέπει να ξέρετε γιατί κάποιος αναζητά μια λέξη-κλειδί. Φανταστείτε ότι έχετε ένα ζαχαροπλαστείο. Θέλετε το άρθρο σας για τη λέξη «τούρτα σοκολάτας» να κατατάσσεται ψηλά. Αν γράψετε για την ιστορία του γλυκού, αλλά οι χρήστες ψάχνουν συνταγές, δεν θα έχετε καλή κατάταξη. Το search intent δείχνει τι είδους περιεχόμενο θέλετε να δημιουργήσετε. Το να το ταιριάξετε σημαίνει μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανιστείτε στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Black Hat SEO: Τι είναι και ποιες τεχνικές πρέπει να αποφεύγεις πάση θυσία;
Όπως και τους villains στα γουεστερν έτσι και το Black Hat SEO είναι ένα κομμάτι που θα πρέπει να αποφεύγεις καθώς οι συνέπειες του μπορούν να γίνουν καταστροφικές για το eshop σου!
άνθρωπος σε υπολογιστή χαμογελαστός λευκό t-shirt γραφείο

Οι τέσσερις τύποι 

Υπάρχουν τέσσερις βασικοί τύποι search intent. Ο καθένας δείχνει τι πραγματικά θέλουν οι χρήστες:

  • Informational Intent: Χρήστες με informational intent θέλουν να μάθουν κάτι. Ρωτούν πράγματα όπως «γιατί μερικά πουλιά είναι αποδημητικά» ή «ποιος έγραψε τα κόμικς Άρτσι, Μπέτυ και Βερόνικα». Μερικές φορές, οι χρήστες δεν διατυπώνουν ερωτήσεις άμεσα. Μια αναζήτηση όπως «γάτα τρώει χόρτα» είναι επίσης πληροφοριακή. Θέλουν λύσεις, ακόμη κι αν δεν σχηματίζουν ξεκάθαρη ερώτηση.
  • Navigational Intent: Το navigational intent συμβαίνει όταν οι χρήστες ήδη γνωρίζουν ποια σελίδα θέλουν. Απλώς χρησιμοποιούν την μπάρα αναζήτησης για να φτάσουν σε αυτήν. Αναζητήσεις όπως «nytimes style section», «IKEA προσφορές», είναι παραδείγματα navigational intent.
  • Transactional Intent: Το transactional intent σημαίνει ότι οι καταναλωτές θέλουν να προχωρήσουν σε κάποια ενέργεια, όπως να αγοράσουν ένα προϊόν ή να εγγραφούν σε μια υπηρεσία. Αναζητήσεις όπως «hp laptop αγορά» δείχνουν καθαρά transactional intent.
  • Commercial Intent: Το commercial intent (επίσης γνωστό ως commercial investigation intent) συμβαίνει όταν οι χρήστες σκέφτονται να αγοράσουν αλλά θέλουν πρώτα να ελέγξουν τις επιλογές τους. Αναζητήσεις όπως «honda vs toyota ασφάλεια» ή «καλύτερη κάμερα smartphone» δείχνουν commercial intent. Θέλουν πληροφορίες για να πάρουν τη σωστή απόφαση.
Συχνά λάθη στο product discovery και πώς να τα αποφύγεις
Τα λάθη στο product discovery μπορεί να οδηγήσουν σε χαμένες ευκαιρίες. Μάθε ποια είναι τα πιο συχνά καθώς και πώς να τα αποφύγεις.

Πώς να εντοπίσετε το search intent ενός keyword

Κάποιες φορές είναι εύκολο να μαντέψετε την πρόθεση πίσω από ένα keyword (λέξη-κλειδί). Υπάρχουν δύο μέθοδοι για να το καταλάβετε και είναι οι εξής:

Δείτε τα keywords και τα modifiers

Στο eCommerce, modifiers είναι οι λέξεις που προσθέτουμε δίπλα σε ένα βασικό keyword για να το κάνουμε πιο συγκεκριμένο. Δείχνουν αν κάποιος θέλει να αγοράσει, να μάθει, να συγκρίνει ή να βρει προσφορές. Για παράδειγμα, στο «αθλητικά παπούτσια αγορά», το «αγορά» είναι το modifier που δείχνει ότι ο χρήστης θέλει να αγοράσει. Μια λέξη-κλειδί μπορεί να αποκαλύψει πολλά. Ένα modifier το κάνει ακόμα πιο ξεκάθαρο. Ακολουθεί ένας μίνι οδηγός που θα σας βοηθήσει στη δημιουργία των modifiers:

  • Informational keywords: Λέξεις-κλειδιά όπως «ποιος», «τι», «πού», «γιατί», «πώς» και λέξεις όπως «οδηγός», «συμβουλές», «πηγή».
  • Navigational keywords: Ονόματα brands, ονόματα site ή λέξεις όπως «login», «αρχική σελίδα».
  • Transactional keywords: Λέξεις όπως «αγοράστε», «παραγγελία», «τιμή», «κουπόνι», «έκπτωση».
  • Commercial keywords: Λέξεις όπως «κριτική», «καλύτερο», «σύγκριση» ή φράσεις με χαρακτηριστικά, όπως «μπλε δερμάτινες μπότες».

Ελέγξτε τα αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs)

Οι μηχανές αναζήτησης διαμορφώνουν τη σελίδα αποτελεσμάτων ανάλογα με το search intent. Η εμφάνιση της σελίδας βοηθά να μαντέψετε την πρόθεση. Έτσι: 

  • Αν βλέπετε πρώτα διαφημίσεις και αγορές, δείχνει transactional intent.
  • Αν βλέπετε πρώτα links για συγκεκριμένα websites, δείχνει navigational intent.
  • Αν βλέπετε knowledge cards, αποσπάσματα ή περισσότερες ερωτήσεις, δείχνει informational intent. 
  • Αν βλέπετε ένα μιξ από διαφημίσεις και κριτικές, δείχνει commercial intent.
💡
Τα knowledge cards (κάρτες γνώσης) είναι μικρές, συνοπτικές πληροφορίες που εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Παρέχουν γρήγορες απαντήσεις σε ερωτήσεις, συνήθως με δεδομένα που προέρχονται από αξιόπιστες πηγές, χωρίς να χρειάζεται ο χρήστης να επισκεφτεί κάποιο website. Για παράδειγμα, αν κάποιος αναζητήσει στο Google «Ποιος είναι ο πρόεδρος των ΗΠΑ;», μπορεί να εμφανιστεί μια κάρτα με το όνομα και την εικόνα του προέδρου.

How to: Πώς να ενσωματώσετε το search intent στη SEO στρατηγική σας

Το να εισάγεται πρόθεση αναζήτησης στο SEO, βοηθά τις σελίδας σας να κατατάσσονται ψηλότερα και να προσφέρουν στους χρήστες αυτό που χρειάζονται. Πώς μπορείτε να το καταφέρετε όμως αυτό;

Σήμερα, σας ετοιμάσαμε ως Eshop Experts σε θέματα SEO, πέντε tips:

Δημιουργήστε σχετικό περιεχόμενο

Δημιουργήστε περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στo search intent του χρήστη. Αν η λέξη-κλειδί έχει informational intent, όπως π.χ. «Πώς να φτιάξετε γαλλικό καφέ με πίεση», το περιεχόμενο σας πρέπει να απαντά καθαρά στις ερωτήσεις τους. Αν η λέξη-κλειδί δείχνει commercial intent, όπως «αγορά καφετιέρα φίλτρου με πίεση», το περιεχόμενο σας πρέπει να βοηθήσει τους χρήστες να συγκρίνουν και να πάρουν τις καλύτερες αποφάσεις για την αγορά τους.

Χρησιμοποιήστε Landing Pages

Οι landing pages είναι σελίδες που δημιουργούνται για έναν συγκεκριμένο σκοπό και είναι εξαιρετικά χρήσιμες για να καλύπτουν αιτήματα χρηστών με πιο εξειδικευμένες ανάγκες. Για παράδειγμα, αν η αναζήτηση σχετίζεται με «εκπτώσεις σε βαφές μαλλιών», μπορείτε να δημιουργήσετε μια landing page με προσφορές και προϊόντα που αφορούν μόνο τις βαφές μαλλιών. Οι landing pages επιτρέπουν να είστε πιο στοχευμένοι και να παρέχετε ακριβώς αυτό που ψάχνει ο χρήστης, χωρίς να χρειάζεται να περιηγηθεί σε όλο το site

Βελτιστοποιήστε τα Metadata

Η βελτιστοποίηση των metadata είναι κρίσιμη για την επιτυχία του SEO στο search intent. Όταν προσθέτετε λέξεις-κλειδιά στους τίτλους και τις περιγραφές των pages (meta τίτλους, meta περιγραφές, επικεφαλίδες), βοηθάτε τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο της σελίδας σας. Για παράδειγμα, αν έχετε μια σελίδα που συγκρίνει προϊόντα, η meta περιγραφή θα πρέπει να λέει καθαρά ότι το page βοηθά τον χρήστη να επιλέξει την καλύτερη επιλογή προϊόντος.

eCommerce copywriting: Ο μεγάλος οδηγός για το 2024
Πώς συμβάλει το eCommerce copywriting στην επιτυχία ενός eshop - Tips για σίγουρη επιτυχία & και όσα χρειάζεται να ξέρεις.

Χρησιμοποιήστε SEO Εργαλεία

Η χρήση εργαλείων SEO είναι απαραίτητη για την παρακολούθηση της στρατηγικής σας. Εργαλεία όπως το Google Keyword Planner σας βοηθούν να κατανοήσετε την ποσότητα αναζητήσεων για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και να αναγνωρίσετε το search intent πίσω από αυτές. Το Google Search Console σας επιτρέπει να παρακολουθείτε την απόδοση των σελίδων σας και να δείτε ποιες αναζητήσεις φέρνουν περισσότερη κίνηση. Επίσης, τα εργαλεία Ahrefs, SEMrush και SEOptimer σας βοηθούν να αναλύσετε τους ανταγωνιστές και να βελτιώσετε τις λέξεις-κλειδιά σας για καλύτερη κατάταξη.

Αναλύστε τους ανταγωνιστές

Η ανάλυση των ανταγωνιστών είναι κρίσιμη για την βελτίωση του SEO σας. Δείτε ποια είναι τα top eshop για τη λέξη-κλειδί σας και τι περιεχόμενο προσφέρουν. Ελέγξτε ποιες λέξεις χρησιμοποιούν και πώς καλύπτουν το θέμα. Από εκεί, μπορείτε να εντοπίσετε τα κενά τους στο περιεχόμενο και να δημιουργήσετε ακόμα καλύτερο και πιο επεξηγηματικό content που καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες των χρηστών.

Τα καλύτερα 27 δωρεάν SEO εργαλεία για το eshop σας
Βελτιστοποιήστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης με μια σειρά από δωρέαν SEO εργαλεία. Βρείτε αυτά που θα καλύψουν τις ανάγκες σας!

H πρόθεση αναζήτησης των χρηστών είναι το «κλειδί» της επιτυχίας

Για εσάς ως επιχειρηματίες, το να κατανοήσετε το search intent και να προσαρμοστείτε στις ανάγκες των χρηστών είναι πολύ σημαντικό για την επιτυχία της online στρατηγικής σας. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος σε κάθε τομέα, και το να προσφέρετε το σωστό περιεχόμενο, που ανταποκρίνεται στα θέλω των καταναλωτών, θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε. Μην ξεχνάτε ότι αυτή η διαδικασία δεν είναι κάτι που θα κάνετε μία φορά, αλλά κάτι που πρέπει να παρακολουθείτε και να προσαρμόζετε συνεχώς, για να διασφαλίσετε την μακροχρόνια ανάπτυξη και επιτυχία στον digital κόσμο του eCommerce.