Το eCommerce copywriting είναι εξαιρετικά σημαντικό για την επιτυχία των online επιχειρήσεων, με τη δύναμη να μετατρέπει απλούς επισκέπτες σε πιστούς πελάτες. 

Το copywriting, γενικότερα, αποτελεί την «επιστήμη» της δημιουργίας πειστικού γραπτού περιεχομένου με σκοπό να επηρεάσει ένα συγκεκριμένο κοινό ώστε να προβεί σε μια επιθυμητή ενέργεια, όπως η πραγματοποίηση μιας αγοράς, η εγγραφή σε ένα newsletter ή γενικά η ενασχόληση με το brand.

Περιλαμβάνει τη χρήση πειστικών τεχνικών για να επικοινωνήσει ένα μήνυμα αποτελεσματικά και να πείσει τον αναγνώστη να ενεργήσει. Το copywriting χρησιμοποιείται σε διάφορα μέσα, συμπεριλαμβανομένων διαφημίσεων, site, eshop, περιγραφών προϊόντων, email, αναρτήσεων στα social media και πολλά άλλα.

Πώς να γράψεις επικές περιγραφές προϊόντων για Shopify
Έχετε το απόλυτο προϊόν; Ακολουθήστε τις κατάλληλες τακτικές για περιγραφές προϊόντων για Shopify eshop και πάρτε το προβάδισμα στον ανταγωνισμό!

Τι είναι το eCommerce copywriting;

Το eCommerce copywriting είναι η τέχνη της δημιουργίας ελκυστικού και παρακινητικού κειμένου που ωθούν τον χρήστη να κάνει μια ενέργεια. Αυτή η ενέργεια μπορεί να κυμαίνεται από την επίσκεψη στο eshop σας, την εγγραφή σε newsletter, το follow στα social media, έως την πραγματοποίηση μιας αγοράς.

Το eCommerce copywriting σημαίνει κατάλληλη σύνταξη που μπορεί να υποστηρίξει ένα online store. Είναι η ικανότητα γραφής που στόχο έχει να πείσει τους επισκέπτες να κάνουν online αγορές ή να προβούν σε συγκεκριμένες ενέργειες, όπως εγγραφή ή κλικ. Περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα: από τίτλους, μέχρι περιγραφές προϊόντων και προσφορές προώθησης. Οι copywriters συχνά καλούνται να δημιουργήσουν περιγραφές προϊόντων, FAQs (συχνές ερωτήσεις), περιεχόμενο email και website headers για να εμπνεύσουν επισκέψεις και conversions, με έμμεσο και άμεσο τρόπο.

Ο στόχος του είναι να δείξουν γιατί τα προϊόντα σας είναι εξαιρετικά, αλλά και να κάνει το eshop σας να εμφανίζεται καλύτερα στις αναζητήσεις. Για να το κάνετε αυτό καλά, πρέπει να είστε καλοί στο να μιλάτε με τους ανθρώπους, να πείθετε με λόγια, να διατηρείτε το στυλ του brand σας και να κατανοείτε την ανάγκη των ανθρώπων να αγοράζουν πράγματα.

eCommerce copywriting blue neon what is your story in a shop

Γιατί είναι σημαντικό το eCommerce copywriting;

Ουσιαστικά, είναι απαραίτητο για να πειστούν οι πελάτες να κάνουν αγορές, ενώ τα brands μπορούν να δημιουργήσουν μια ισχυρή online παρουσία.

Το eCommerce copywriting συμβάλει στα εξής:

  • Αύξηση conversion: Το συναρπαστικό copywriting υπογραμμίζει τα πλεονεκτήματα ενός προϊόντος ή ενός brand, και το αναδεικνύει, αυξάνοντας την πιθανότητα conversion.
  • Προσέλκυση ενδιαφέροντος: Σε έναν κόσμο σύντομων attention spans, το ισχυρό copywriting προσελκύει την προσοχή του αναγνώστη γρήγορα και τη διατηρεί, οδηγώντας σε υψηλότερο engagement και έσοδα.
  • Διατήρηση αυθεντικότητας brand: Η επαγγελματική σύνταξη κειμένων διασφαλίζει άψογη γραμματική και συνεπή φωνή, χτίζοντας εμπιστοσύνη και αξιοπιστία με τους πελάτες.
  • Βελτιωμένη εμπειρία χρήστη: Η σαφής και αποτελεσματική επικοινωνία μέσω του copywriting βελτιώνει τη συνολική εμπειρία χρήστη, ενθαρρύνοντας τους πελάτες να παραμείνουν αφοσιωμένοι και πιστοί στην επωνυμία.
Σίγουρες πρακτικτές που θα αυξήσουν την εμπιστοσύνη πελατών
Η εμπιστοσύνη πελατών είναι υψίστης σημασίας για τη βιωσιμότητα ενός eshop. Εδραιώστε τη με σίγουρες πρακτικές!

Διαφορά μεταξύ eCommerce Copywriting και Content Writing

Αποτελούν δύο πολύτιμοι τύποι marketing γραφής, αλλά επιτελούν διαφορετικούς σκοπούς. Το copywriting στοχεύει να πουλήσει ή να προτρέψει τους αναγνώστες για να προβούν σε μια ενέργεια, ενώ το content writing έχει σκοπό να ενημερώσει, να ψυχαγωγήσει και να καλλιεργήσει σχέσεις.

Στον δυναμικό κόσμο του eCommerce, όπου κάθε κλικ μετράει, η εξοικείωση με την τέχνη της «πειστικής γραφής» είναι πρωταρχικής σημασίας. Μέσω της έρευνας και της βαθιάς κατανόησης της δυναμικής του κοινού, το eCommerce copywriting αναδεικνύεται ως βασικός άξονας στην αύξηση των conversion και στην προώθηση μας βαθιάς σχέσης με την επωνυμία. 

eCommerce Copywriting PROS - Τα βασικά πλεονεκτήματα

Το αποτελεσματικό eCommerce copywriting μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τις πωλήσεις χωρίς να απαιτεί πρόσθετες επενδύσεις για την απόκτηση πελατών. Η ύπαρξη συναρπαστικού content σε όλα τα σημεία στη στρατηγική marketing σας μπορεί βελτιώσει σταδιακά στην αύξηση των πωλήσεων.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του;

Αυξημένες πωλήσεις

Η δημιουργία συναρπαστικού copywriting μπορεί να μετατρέψει τους περιστασιακούς επισκέπτες σε ευχαριστημένους αγοραστές. Αντί απλώς να προσελκύσετε περισσότερα άτομα στο eshop σας, θα πείσετε περισσότερους από αυτούς να κάνουν μια αγορά. Αυτό σημαίνει αυξημένες ροές εσόδων και πιο επιτυχημένο αποτέλεσμα για την online επιχείρησή σας.

Ταυτότητα επωνυμίας

Το brand σας δεν είναι απλώς ένα log – είναι η ατμόσφαιρα που αναδύει το eshop σας. Μέσω κατάλληλου copywriting και ενός σταθερού τόνου, θα δημιουργήσετε αξέχαστες εμπειρίες που θα μείνουν στους πελάτες πολύ καιρό μετά το check out. Αυτό ενισχύει την ταυτότητα του brand σας (brand identity) και ενισχύει την αφοσίωση του κοινού σας. 

Βελτιωμένο SEO

Θέλετε να επικρατήσετε του ανταγωνισμού; Αξιοποιήστε τη «μαγεία SEO» στο copywriting σας, την οποία αναλύουμε και πιο κάτω. Συνδυάζοντας σχετικά keywords (λέξεις-κλειδιά), θα ανεβείτε στην κορυφή των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, διευκολύνοντας τους πελάτες να σας επιλέξουν μέσα στην digital ζούγκλα. Αυτή η αυξημένη ορατότητα σημαίνει περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα και μεγαλύτερη έκθεση για τα προϊόντα σας.

Τα καλύτερα 27 δωρεάν SEO εργαλεία για το eshop σας
Βελτιστοποιήστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης με μια σειρά από δωρέαν SEO εργαλεία. Βρείτε αυτά που θα καλύψουν τις ανάγκες σας!

Ενημερωμένοι πελάτες

Το eCommerce copywriting αποτελεί τη «γλώσσα» σας! Μπορείτε να επισημάνετε βασικές λεπτομέρειες σχετικά με τα προϊόντα σας, διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες έχουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να λάβουν μια απόφαση. Αυτό δημιουργεί εμπιστοσύνη και εμπιστοσύνη στην επωνυμία σας, οδηγώντας σε υψηλότερα ποσοστά conversion και επαναλαμβανόμενες αγορές.

eCommerce copywriting typewriter stories matter

Πού χρησιμοποιείται το eCommerce copywriting;

Το eCommerce copywriting είναι βασικό μέρος του online marketing plan σας. Κοινοποιείται σε διάφορα μέρη για να προσελκύσει την προσοχή και να ενισχύσει το brand σας. Ας εξετάσουμε που το συναντάμε: 

ecommerce Websites

Η αρχική σας σελίδα είναι η online βιτρίνα σας - πρέπει να τραβήξει την προσοχή και να επικοινωνήσει με σαφήνεια αυτό που προσφέρετε. Η σαφής, πειστική γλώσσα ενισχύει τα conversion, αυξάνει τις πωλήσεις και βελτιώνει τη συνολική εμπειρία χρήστη.

 Landing Pages

Απλές σελίδες όπως οι shipping policies pages επηρεάζουν τους πελάτες. Λεπτομέρειες σχετικά με τα FAQs (συχνές ερωτήσεις), την επικοινωνία και τις Shipping/Returnsμετατρέπουν τους επισκέπτες σε πιστούς πελάτες.

Category Pages

Οι σελίδες κατηγοριών βοηθούν τους χρήστες να βρουν τα προϊόντα που αναζητούν. Ένα καθαρό και ενημερωτικό κείμενο μπορεί να τους οδηγήσει στα σωστά προϊόντα. Οι σελίδες κατηγοριών που συχνά παραβλέπονται, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην καθοδήγηση των επισκεπτών στα προϊόντα που αναζητούν. Παρέχουν χώρο για να συμπεριλάβετε σύντομο αλλά πειστικό αντίγραφο που καθησυχάζει τους πελάτες ότι βρίσκονται στο σωστό μέρος. Αυτό όχι μόνο βοηθά στο SEO, αλλά βοηθά επίσης στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης.

Product Pages

Οι περιγραφές προϊόντων κάνουν τα προϊόντα να φαίνονται πιο ελκυστικά. Βοηθούν τους πελάτες να φανταστούν ότι χρησιμοποιούν ήδη το προϊόν. Εκεί έχετε την ευκαιρία να τους πείσετε γιατί χρειάζονται το προϊόν σας. Αντί να απαριθμεί απλώς χαρακτηριστικά, το copywriting σας θα πρέπει να εμβαθύνει στις μοναδικές πτυχές του προϊόντος σας και να τονίζει τα πλεονεκτήματά του. Δημιουργώντας ελκυστικές αφηγήσεις, μπορείτε να τραβήξετε το ενδιαφέρον του κοινού σας και να το ενθαρρύνετε να ολοκληρώσει την αγορά του.

Για παράδειγμα, οι ζωντανές περιγραφές της Coca-Cola μπορούν να μετατρέψουν ένα απλό ρόφημα σε μια «ακαταμάχητη απόλαυση». Το καλό και ευφάνταστο eCommerce copywriting βοηθά να γίνουν τα προϊόντα ακαταμάχητα στους πελάτες.

Social Media Content

Όταν γράφετε ενδιαφέρουσες αναρτήσεις στα social media, μπορείτε να καθοδηγήσετε τους ανθρώπους από τις ροές κοινωνικής δικτύωσης στο eshop σας. Το eCommerce copywriting παίζει μεγάλο ρόλο στο να γίνουν αυτές οι αναρτήσεις ελκυστικές και αποτελεσματικές για την προσέλκυση πελατών.

💡BONUS: Tips για άπαιχτο Ecommerce Copywriting στα Social Media:

  • Προσαρμόστε το περιεχόμενο στα όρια τόνου και λέξεων κάθε social media.
  • Χρησιμοποιήστε ενεργή φωνή και συνοπτική γλώσσα.
  • Χρησιμοποιήστε τα hashtags στρατηγικά και με φειδώ.
  • Ενσωματώστε συναρπαστικά γραφικά για να τραβήξετε την προσοχή.
  • Εστιάστε στην επικοινωνία έναντι της προώθησης και του call-to-action.

✨HOW TO: 15 tips για eCommerce copywriting✨

Τα βασικά στοιχεία του αποτελεσματικού eCommerce copywriting

Κατανοήστε σε βάθος το κοινό σας

Αρχικά, ορίστε το κοινό-στόχο σας. Μάθετε σε ποιούς απευθύνεστε, κατανοήστε τις προσωπικότητές τους. Πραγματοποιήστε διεξοδική έρευνα για να αποκτήσετε γνώσεις σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία, τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των πελατών-στόχων σας, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να προσαρμόσετε αποτελεσματικά τη γραφή σας και να ανταποκρίνεστε στις ανάγκες τους.

eCommerce buyer personas: Πώς να φτιάξεις στο eshop σου
Τι είναι eCommerce buyer personas, γιατί είναι πολύ σημαντικές για την ανάπτυξη ενός eshop και πώς θα τις φτιάξετε βήμα-βήμα.

«Αντιγράψτε» τον τόνο του πελάτη σας

Το copywriting σας θα πρέπει να μιλά την ίδια γλώσσα με τους πελάτες σας. Ανατρέξτε στα δεδομένα της έρευνάς σας για να βρείτε τις λέξεις και τις φράσεις που χρησιμοποιούν. Η ενσωμάτωση του λεξιλογίου τους στον online store σας δημιουργεί εμπιστοσύνη και σύνδεση. Για παράδειγμα, η η Nike μπορεί να χρησιμοποιήσει φράσεις όπως «just do it» για να παροτρύνει τους πελάτες της, χρησιμοποιώντας απλή και άμεση γλώσσα ως catchphrase.

Χρησιμοποιήστε social proof

Χρησιμοποιήστε social proof, όπως κριτικές πελατών, για να χτίσετε εμπιστοσύνη και αξιοπιστία. Η ενσωμάτωση testimonials και content που δημιουργείται από τον χρήστη στην eCommerce copywriting στρατηγική σας, βοηθά τους πιθανούς αγοραστές να αισθάνονται πιο σίγουροι για την απόφασή τους να αγοράσουν.

Βασιστείτε στο SEO

Ενσωματώστε στρατηγικά σχετικές λέξεις-κλειδιά σε όλο το περιεχόμενό σας για να βελτιώσετε την ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης και να προσελκύσετε οργανική επισκεψιμότητα στο eshop σας, μεγιστοποιώντας την online παρουσία σας και αυξάνοντας τις ευκαιρίες conversion.

Ενσωματώστε λέξεις-κλειδιά

Ενσωματώστε σχετικές λέξεις-κλειδιά στην eCommerce copywriting στρατηγική σας για να βελτιώσετε την προβολή του eshopσας στις μηχανές αναζήτησης. Διεξάγετε έρευνα λέξεων-κλειδιών για να προσδιορίσετε τους όρους που αναζητά το κοινό-στόχο σας. 

Πουλήστε τα οφέλη, όχι τα χαρακτηριστικά

Εστιάστε στον τρόπο με τον οποίο το προϊόν σας βελτιώνει τη ζωή του πελάτη αντί να αναφέρετε απλώς τα χαρακτηριστικά του. Η επισήμανση πλεονεκτημάτων όπως η άνεση πυροδοτεί την επίκληση στο συναίσθημα, αυξάνοντας τις πωλήσεις. Χρησιμοποιήστε τόσο γεγονότα όσο και αφήγηση για να ενδιαφερθεί το κοινό και εξηγήστε γιατί η αγορά είναι καλή ιδέα.

Επενδύστε στη σωστή χρήση της γλώσσας, με μέτρο 

Ενώ τα επίθετα μπορούν να ενισχύσουν τις περιγραφές, πάρα πολλά μπορούν να κατακλύσουν και να μπερδέψουν τους αναγνώστες. Επιμείνετε σε ένα επίθετο ανά ουσιαστικό και αποφύγετε να δηλώσετε το προφανές. Επενδύστε στο συναίσθημα: Επιλέξτε συναισθηματικές λέξεις που πυροδοτούν συναισθήματα και έχουν απήχηση στο κοινό σας.

Κρατήστε το περιεχόμενο συνοπτικό

Οι μακροσκελείς προτάσεις και η σύνθετη γλώσσα μπορούν να αποτρέψουν τους αναγνώστες. Επιλέξτε μια σαφή, συνοπτική γλώσσα που είναι εύκολα κατανοητή. Αποφύγετε την ορολογία και τις περίπλοκες φράσεις που μπορεί να μπερδέψουν το κοινό σας. Κόψτε γενικές φράσεις και επικεντρωθείτε σε εστιασμένη γλώσσα, με νόημα. Παρέχετε στοιχεία και αριθμούς για να αυξήσετε την αξιοπιστία και να προσελκύσετε το κοινό σας. Θυμηθείτε, η σαφήνεια είναι το κλειδί για την αποτελεσματική επικοινωνία.

Διηγηθείτε ιστορίες, όχι μόνο γεγονότα

Δημιουργήστε συναρπαστικές αφηγήσεις γύρω από τα προϊόντα σας για να προσελκύσετε πελάτες σε συναισθηματικό επίπεδο. Οι ιστορίες βοηθούν τους αγοραστές να οπτικοποιήσουν τα οφέλη των προϊόντων σας και να προσθέσουν προσωπικότητα στην επωνυμία σας. Κρατήστε τις ιστορίες σας συνοπτικές, συγκεκριμένες και δημιουργικές για να τραβήξετε την προσοχή.

Κρατήστε μια ισχυρή άποψη

Δώστε προσωπικότητα στο eCommerce copywriting σας για να διαφοροποιήσετε την επωνυμία σας από τους ανταγωνιστές. Γράψτε σε τόνο συνομιλίας και απορρίψτε την εταιρική ορολογία. Συνδεθείτε με το κοινό σας ενώ οραματίζεστε τον ιδανικό πελάτη και μιλήστε απευθείας μαζί του. Ποια είναι τα θέλω και οι ανάγκες του; Τι χρειάζεται και τι θέλει; Θα σας βοηθήσει να βρείτε τα pain point των πελατών σας μέσα από το customer service.

Tips για αξεπέραστο customer service στο eCommerce
Η σημαντικότητα του «άπαιχτου» customer service για τα online store και πως να το επιτύχετε

Επενδύστε στους τίτλους

Τραβήξτε την προσοχή με σαγηνευτικούς τίτλους που κεντρίζουν την περιέργεια και αναγκάζουν τους αναγνώστες να εμβαθύνουν στο περιεχόμενό σας, αυξάνοντας την αφοσίωση και το ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες σας.

Χρησιμοποιήστε Ενεργητική Φωνή

Γράψτε με ενεργητική φωνή για να μεταφέρετε αυθεντία και σαφήνεια, προσελκύοντας τους αναγνώστες και καθοδηγώντας τους στο μήνυμά σας με σιγουριά. Φράσεις όπως «Αγοράστε τώρα» ή «Ανακαλύψτε τις τελευταίες προσφορές μας», ενθαρρύνουν τους πελάτες να αλληλεπιδρούν απευθείας με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, οδηγώντας σε πωλήσεις.

Δημιουργήστε μια αίσθηση επείγοντος

Προωθήστε μια αίσθηση urgency μέσω του eCommerce copywriting ύφους σας, μέσα από πειστική γλώσσα και στρατηγικά δομημένα μηνύματα υποχρεώνοντας τους πελάτες να αναλάβουν άμεση δράση και να κάνουν μια αγορά.

Δημιουργήστε ευανάγνωστο περιεχόμενο

Κάντε το περιεχόμενό σας «εύπεπτο». Μορφοποιήστε το περιεχόμενό σας έτσι ώστε να είναι εύκολο στην ανάγνωση, χρησιμοποιώντας σαφείς επικεφαλίδες, συνοπτικές παραγράφους και κουκκίδες για να βελτιώσετε την αναγνωσιμότητα και να διευκολύνετε τη γρήγορη κατανόηση.

Χρησιμοποιήστε οπτικά ελκυστικό περιεχόμενο

Ενσωματώστε ελκυστικές εικόνες και βίντεο που συμπληρώνουν το γραπτό περιεχόμενό σας, εμπλουτίζοντας την εμπειρία χρήστη και μεταφέροντας τις πληροφορίες πιο αποτελεσματικά.

🤔Η ψυχολογία πίσω από την πειστική γραφή και ο αντίκτυπός της στις πωλήσεις

Με την ενσωμάτωση ψυχολογικών αρχών στο eCommerce copywriting, οι επωνυμίες μπορούν να συνδεθούν αποτελεσματικά με τις επιθυμίες και τα κίνητρα του κοινού-στόχου τους, οδηγώντας σε αυξημένα conversion.

Ας εξετάσουμε περιληπτικά τους τρόπους: 

  • Social proof: Οι θετικές κριτικές και τα testimonials επηρεάζουν την εμπιστοσύνη των πελατών και τις αποφάσεις αγορών.
  • Urgency: Η δημιουργία μιας αίσθησης σπανιότητας ή επείγοντος πυροδοτεί τον φόβο της απώλειας (Fear of missing out - FOMO) και οδηγεί σε άμεση δράση.
  • Επίκληση στο συναίσθημα: Συναισθήματα όπως η χαρά, ο φόβος ή η επιθυμία παίζουν ρόλο στη λήψη αποφάσεων, επομένως η πρόκληση αυτών των συναισθημάτων μπορεί να εμβαθύνει τη σύνδεση των πελατών και να οδηγήσει τις πωλήσεις.

Συνήθη λάθη στο eCommerce copywriting

Το eCommerce copywriting μπορεί να φαίνεται απλή και εύκολη διαδικασία σε μια στρατηγική, αλλά δεν είναι. Υπάρχουν ορισμένες συνηθισμένες παγίδες στις οποίες είναι εξαιρετικά εύκολο να σκοντάψετε αν δεν είστε προσεκτικοί. 

Ακολουθούν ορισμένα κοινά λάθη, λοιπόν, που πρέπει να αποφύγετε:

Χρήση πολλών επιθέτων

Η χρήση πάρα πολλών περιγραφικών λέξεων μπορεί να καταστήσει το γραπτό σας ένα χάος και να μειώσει τον αντίκτυπό του. Επιλέξτε λιγότερα, πιο ισχυρά επίθετα για να μεταφέρετε το μήνυμά σας αποτελεσματικά.

Έλλειψη προσωπικότητας

Η στεγνή, «ρομποτική», διεκπεραιωτική κειμενογραφία είναι μια απογοήτευση για τους αγοραστές. Δώστε λίγη προσωπικότητα στο γραπτό σας για να το κάνετε ελκυστικό και αξέχαστο. Καθορίστε την περσόνα της επωνυμίας σας και εντάξτε την στο eCommerce copywriting πλάνο σας, ακολουθώντας ορισμούς και trends.

Βιαστική γραφή

Η γρήγορη γραφή της τελευταίας στιγμής σπάνια παράγει ποιοτικά αποτελέσματα. Αφιερώστε χρόνο για να δημιουργήσετε το περιεχόμενό σας προσεκτικά ή σκεφτείτε να προσλάβετε έναν επαγγελματία copywriter.

Ασυνεπής τόνος

Ο ασυνεπής τόνος δημιουργεί σύγχυση και υπονομεύει την ταυτότητα της επωνυμίας στο eCommerce copywriting. Προκαλεί σύγχυση στους πελάτες και αποδυναμώνει την εμπιστοσύνη, οδηγώντας σε μειωμένη αφοσίωση και χαμηλότερα ποσοστά conversion. Η συνέπεια στον τόνο εξασφαλίζει ένα συνεκτικό μήνυμα επωνυμίας που αντηχεί στο κοινό και οδηγεί στη διατήρηση του ενδιαφέροντος και της επισκεψιμότητάς του.

Τι είναι customer retention; Οφέλη, metrics & στρατηγικές
Μάθετε όλα όσα χρειάζεστε για το customer retention: Τι είναι, ποια metrics να παρακολουθείτε και τι στρατηγικές να ακολουθήσετε για να το ενισχύσετε.

Έντονη εστίαση στο προϊόν

Οι αγοραστές ενδιαφέρονται περισσότερο για το πώς τα προϊόντα σας λύνουν τα προβλήματά τους παρά για τα ίδια τα προϊόντα. Επικεντρώστε το αντίγραφό σας γύρω από τις ανάγκες, τις ανησυχίες και τις επιθυμίες τους.

Έλλειψη παραλλαγής στη δομή των προτάσεων

Ανακατέψτε τα μήκη των προτάσεων για να διατηρήσετε την αφοσίωση του αναγνώστη. Εισαγάγετε και συνοπτικά αλλά και πιο μακροσκελή μοτίβα για να τραβήξετε την προσοχή και να κρατήσετε τους αναγνώστες εστιασμένους στο μήνυμά σας.

Επιδίωξη ποσότητας έναντι ποιότητας

Εστιάστε στην ποιότητα έναντι της ποσότητας κατά τη δημιουργία κειμένων. Οι σύντομες, εντυπωσιακές προτάσεις είναι πιο αποτελεσματικές από τις μακροσκελείς παραγράφους. Κόψτε τις περιττές λέξεις και προωθήστε το μήνυμά σας συνοπτικά για να δημιουργήσετε μια ιδιαίτερη εντύπωση.

Πώς να διεξάγετε έρευνα για να επιτύχετε στο eCommerce copywriting

Η εύρεση και κατανόηση του κοινού-στόχου είναι σαφώς απαραίτητες προϋποθέσεις για να ξεκινήσετε μια στρατηγική που αφορά το eCommerce copywriting, αλλά δεν αρκούν.

Για να διεξαγάγετε αποτελεσματική έρευνα, θα πρέπει ακόμη να: 

  • Να μελετήσετε τους ανταγωνιστές: Προσδιορίστε τις στρατηγικές, τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες τους.
  • Να επιλέξετε πολύ προσεκτικά τις λέξεις-κλειδιά: Χρησιμοποιήστε εργαλεία για να βρείτε σχετικές λέξεις-κλειδιά και φράσεις.
  • Να αναλύσετε κριτικές πελατών: Αποκτήστε πληροφορίες για τη γλώσσα και τις προτιμήσεις των πελατών.
  • Να χρησιμοποιήστε αναλυτικά στοιχεία: Χρησιμοποιήστε δεδομένα για να κατανοήσετε τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των χρηστών στο eshop σας.
  • Να μείνετε ενημερωμένοι: Μείνετε ενημερωμένοι για τις τάσεις του κλάδου και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών.
3 retail trends που πρέπει να λάβετε υπόψιν το 2024
Οι εξελίξεις στο eCommerce και τις καταναλωτικές παραμένουν ραγδαίες και διαμορφώνουν retail trends που σίγουρα σας αφορούν για το 2024.
 eCommerce copywriting seo letter coins blue and yellow

✍️eCommerce Copywriting και SEO: Ένα σημαντικό κεφάλαιο

Το SEO copywriting στο eCommerce αφορά τη σύνταξη περιεχομένου που είναι τόσο ελκυστικό για τους χρήστες, όσο και εύκολο να το κατανοήσουν οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Είναι η εύρεση της σωστής ισορροπίας μεταξύ της γραφής για αναγνώστες και της βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης.

Αφορά τη χρήση λέξεων που προσελκύουν τους ανθρώπους να αναλάβουν δράση, όπως η αγορά ή η εγγραφή σε newsletter. Αυτό το είδος γραφής βρίσκεται σε σελίδες προϊόντων, email και διαφημίσεις, όπως προαναφέραμε.

Συνοπτικά, το SEO copywriting έχει να κάνει με τη χρήση των σωστών λέξεων για να πείσετε τους ανθρώπους να κάνουν αυτό που θέλετε, ενώ παράλληλα ακολουθήστε τους κανόνες SEO για να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες στον online store σας.

Εάν εστιάσετε μόνο στη γραφή για τις μηχανές αναζήτησης, το περιεχόμενό σας μπορεί να ακούγεται «ξύλινο» και χωρίς κανένα ενδιαφέρον. Αλλά αν γράφετε μόνο δημιουργικά, για αναγνώστες, μπορεί να χάσετε σημαντικές λέξεις-κλειδιά που βοηθούν τα bots της Google να βρουν το περιεχόμενό σας και άρα να σας προτείνουν στην αναζήτηση.

Πώς το eCommerce copywriting βοηθά στο SEO

Το eCommerce copywriting δεν αφορά μόνο διαφημίσεις ή post στα social media. Παίζει καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της κατάταξής σας στο Google. 

Είναι διαφορετικό από το κανονικό γράψιμο γιατί εστιάζει στο να κάνει τους ανθρώπους να κάνουν κάτι, όχι απλώς να διαβάζουν. Είναι επίσης πιο σύντομο από άλλα είδη γραφής, όπως τα κείμενα των blogs.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα για το πού μπορείτε να εντοπίσετε το eCommerce copywriting για SEO:

  • Όταν αγοράζετε κάτι online.
  • Στην αρχική σελίδα ενός eshop
  • Σε διαφημίσεις που βλέπετε online.
  • Σε button που γράφουν «Buy now» ή «Εγγραφή στο newsletter» (Είναι επίσης μια τέλεια lead generation ιδέα για την αύξηση του πελατολογίου!).
13 lead generation ιδέες για το eshop σας
Πώς οι lead generation ιδέες μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη του eshop σας.

Το eCommerce copywriting διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ενίσχυση του SEO με διάφορους τρόπους:

  • Βελτιστοποίηση λέξεων-κλειδιών: Με την ενσωμάτωση σχετικών λέξεων-κλειδιών σε περιγραφές προϊόντων, επικεφαλίδες και άλλο περιεχόμενο, το eCommerce copywriting συμβάλλει στη βελτίωση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης για συγκεκριμένους όρους αναζήτησης.
  • Ποιοτικό περιεχόμενο: Οι καλογραμμένες περιγραφές προϊόντων και το ελκυστικό περιεχόμενο συμβάλλουν σε μια θετική εμπειρία χρήστη, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες κατατάξεις στις μηχανές αναζήτησης.
  • Εσωτερικά links (Link Building): Το eCommerce copywriting περιλαμβάνει στρατηγική τοποθέτηση εσωτερικών links στο περιεχόμενο για τη βελτίωση του navigation στο eshop και για να βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύουν και να κατατάσσουν σελίδες πιο αποτελεσματικά.
  • Rich Snippets: Οι συναρπαστικές περιγραφές προϊόντων μπορούν να αυξήσουν την πιθανότητα εμφάνισης στα αποτελέσματα αναζήτησης, προσελκύοντας περισσότερα κλικ και βελτιώνοντας την ορατότητα.
  • Περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (User Generated Content): Η ενθάρρυνση των κριτικών και των testimonials των χρηστών δημιουργεί φρέσκο, σχετικό περιεχόμενο που μπορεί να βελτιώσει το SEO παρέχοντας social proof και βελτιώνοντας την ποικιλομορφία των λέξεων-κλειδιών.
eCommerce copywriting android story hands

eCommerce Copywriting για κινητά

Στον σημερινό κόσμο που προορίζεται για κινητά, ένα eshop που προβάλλεται άβολα στο τηλέφωνό σας είναι απογοητευτικό και χρονοβόρο. Γι' αυτό η βελτιστοποίηση και η επιμέλεια για για κινητά είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τάση: Είναι επιτακτική ανάγκη.

Ο παγκόσμιος μέσος όρος των mobile αγοραστών αγγίζει το 29,9% των καταναλωτών, σύμφωνα με σχετική έρευνα του Statista.

Οι χρήστες παραμένουν περισσότερο αφοσιωμένοι σε μεγάλα γραφικά και buttons, καθαρά μενού και εξαιρετικά γρήγορους χρόνους φόρτωσης.

Κάνοντας τα eshop mobile friendly, διασφαλίζετε ότι όλοι έχουν μια εξαιρετική εμπειρία, με αποτέλεσμα να επιστρέφουν για περισσότερα.

Mobile responsiveness: Η σημασία και τα θετικά οφέλη του
Ένα eshop που διαθέτει mobile responsiveness προσφέρει υψηλότερη εμπειρία χρήστη σε όλες τις συσκευές. Γιατί όμως ισχύει αυτό;

Σε ό,τι αφορά στο copywriting, ο τρόπος με τον οποίο εκφράζετε το περιεχόμενό σας πρέπει να έχει κάποια συγκεκριμένα mobile friendly γνωρίσματα:

  • Σύντομο και θελκτικό περιεχόμενο 

Όταν γράφετε για κινητό, ο χρυσός κανόνας είναι να μεταφέρετε τις πληροφορίες σύντομα και με δημιουργικό τρόπο. Με μικρότερες οθόνες, οι μεγάλες παράγραφοι μπορεί να είναι συντριπτικές. Χρησιμοποιήστε απλή γλώσσα και σύντομες προτάσεις. Αυτό καθιστά το περιεχόμενό σας εύκολο να διαβαστεί και να κατανοηθεί εν κινήσει. Σκεφτείτε το σαν να στέλνετε ένα φιλικό μήνυμα κειμένου – σαφές και επί της ουσίας.

  • Έξυπνα και άμεσα μηνύματα

Τα λόγια σας θα πρέπει να είναι σαν πινακίδες, που καθοδηγούν τους αναγνώστες σας στο περιεχόμενο. Ξεκινήστε με τις πιο σημαντικές πληροφορίες – αυτό αποκαλείται συχνά το στυλ της «ανεστραμμένης πυραμίδας». Σημαίνει ότι δεν θάβειτε τα καλά πράγματα.

💡
Η ανεστραμμένη πυραμίδα (inverted pyramid) είναι ένα στυλ γραφής που δίνει προτεραιότητα σε σημαντικές πληροφορίες πρώτα, ακολουθούμενες από υποστηρικτικές λεπτομέρειες. Χρησιμοποιείται συνήθως στη δημοσιογραφία για να διασφαλίσει ότι οι αναγνώστες αντιλαμβάνονται γρήγορα βασικά σημεία.
  • Οι επικεφαλίδες και οι κουκκίδες είναι οι φίλοι σας

Η χρήση επικεφαλίδων και κουκκίδων διασπά το κείμενο και το καθιστά εύκολο και ευχάριστο στην ανάγνωση. Οι χρήστες κινητών τηλεφώνων συχνά σαρώνουν περιεχόμενο γρήγορα. Οι επικεφαλίδες τους βοηθούν να βρουν αυτό που χρειάζονται και οι κουκκίδες συμπυκνώνουν τις πληροφορίες σε κομμάτια.

  • Άμεση ανταπόκριση

Τέλος, βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας αποκρίνεται. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να φαίνεται καλό και να λειτουργεί καλά σε οποιαδήποτε συσκευή, είτε πρόκειται για μεγάλο tablet είτε για μικρό τηλέφωνο. Επίσης, προσθέστε μια νότα προσωπικότητας – ένα αστείο, ένα διασκεδαστικό γεγονός ή ένας τόνος συνομιλίας μπορεί να κάνει το περιεχόμενό σας πιο ελκυστικό.

  • Χρήση CTA

Πείτε στους αναγνώστες σας τι θέλετε να κάνουν στη συνέχεια, όπως «Αγοράστε τώρα», «Μάθετε περισσότερα» ή «Εγγραφείτε». Εισάγεται μεγάλα και «τολμηρά» CTA, προτρέποντάς τους σε κάποια ενέργεια.

Το eCommerce copywriting μπορεί να καθορίσει την επιτυχία του eshop σας

Το δημιουργικό και στρατηγικά αποτελεσματικό eCommerce copywriting απαιτεί ενδελεχή έρευνα και προσεκτική εκτέλεση. Δημιουργώντας σαφές, ελκυστικό και πειστικό περιεχόμενο, οι επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνούν αποτελεσματικά με το κοινό-στόχο τους και να επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς τους. Συνολικά, το eCommerce copywriting διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία μιας άμεσης και ευχάριστης εμπειρίας αγορών για τους πελάτες.

🌟
Δημιουργήστε φράσεις χρησιμοποιώντας συναρπαστικές λέξεις που μπορούν να πουλήσουν αποτελεσματικά τα προϊόντα σας!