Τι πρέπει να προσέχουν οι πελάτες σας με αφορμή το cyberattack στο M&S;
Πρόσφατα το βρετανικό brand Marks & Spencer βρέθηκε αντιμέτωπο με ένα cyberattack που το άφησε εκτεθειμένο ενάντια σε online παραγγελίες, ενώ την περασμένη βδομάδα επιβεβαίωσε ότι ορισμένα προσωπικά δεδομένα εκλάπησαν σε κυβερνοεπίθεση, με τους ειδικούς πλέον να εφιστούν επαγρύπνηση.
Κλεμμένα data σημαίνει προσοχή - Τι πρέπει να προσέχουν οι πελάτες σας;
Η M&S όμως διαβεβαίωσε ότι παρά την κλοπή δεν έχουν παραβιαστεί πληροφορίες πληρωμής, στοιχεία καρτών, κωδικοί πρόσβασης λογαριασμών ή άλλα ευαίσθητα δεδομένα. Μάλιστα τα κλεμμένα δεδομένα πιστεύεται επίσης ότι δεν έχουν διαμοιραστεί στο διαδίκτυο.
Όμως, οι ειδικοί λένε ότι οι δυνητικά επηρεαζόμενοι πελάτες θα πρέπει να εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί για απάτες phishing, καθώς οι εγκληματίες θα μπορούσαν να επιστρέψουν παριστάνοντας τις επίσημες επιχειρήσεις σε μια προσπάθεια να αποκτήσουν προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες από τα θύματά τους.
Συστήνουν λοιπόν σε πελάτες, και αυτό αφορά συνολικά το αγοραστικό κοινό του eCommerce, ακόμη και το δικό σας, να μην κλικάρουν συνδέσμους για τους οποίους δεν είναι σίγουροι και αντ' αυτού να αναζητούν έγκυρες πληροφορίες από τα επίσημα site των brand, ώστε να παραμείνουν προστατευμένοι.
Προσοχή επίσης εφίσταται όταν έχουν κλαπεί δεδομένα σε κάποιο cyberattack για πιθανή πλαστοπροσωπεία όπου οι πελάτες θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση και να παρακολοθούν τις επικοινωνίες και οικονομικές τους κινήσεις ή να επικοινωνήσουν με τις τράπεζες τους, καλύτερα δια ζώσης, για να διασφαλίσουν ότι δεν θα γίνει εκμετάλλευση του χαρτοφυλακίου τους. Σημαντικό είναι επίσης σε τέτοιες περιπτώσεις να προτρέπετε του πελάτες σας να επικοινωνούν με το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον σε περίπτωση που οι εγκληματίες επικοινωνήσουν για να τους εξαπατήσουν.
Προσοχή λοιπόν συνιστάται σε όλο το εύρος των επικοινωνιών για να μην προκύψουν χειρότετες συνέπειες και φυσικά, να μην διαμοιράζονται περαιτέρω προσωπικές πληροφορίες σε κανάλια που πιθανά θα έχουν εμπλακεί σε ένα cyberattack, ενώ πρώτο μέλημα είναι να αλλάξουν κωδικούς πρόσβασης το συντομότερο δυνατό και να βεβαιωθούν ότι έχουν ενεργό κάποιο passkey για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια. Το passkey είναι ένα μοναδικό «κλειδί» το οποίο χρησιμοποιείται για την επικύρωση του χρήστη: δεν απαιτεί καμία πληκτρολόγηση κωδικών πρόσβασης και δεν θα αποθηκεύσει έναν κωδικό πρόσβασης που θα μπορούσε δυνητικά να συλλεχθεί.
Επιπλέον, καλό θα ήταν να αποθαρρύνετε τους πελάτες να αποθηκεύουν τρόπους πληρωμής σε ιστοσελίδες και παρόχους καθώς πιθανά μπορούν να συλλεχθούν σε μια πιθανή παραβίαση.