Νέο έτος ξεκινάει με τους αγοραστές να έχουν νέες προσδοκίες και τώρα μαθαίνουμε ποιες είναι αυτές μέσα από έρευνα της SmartBuyGlasses.com. Η μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 400 Αμερικανοί ενήλικες ηλικίας 20 έως 60 ετών, αποκαλύπτει ότι οι αγοραστές στο online shopping επιθυμούν ταχύτερη παράδοση, φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές και καθηλωτικές τεχνολογίες που θα καθορίσουν το μέλλον του eCommerce.
Τι περιμένουν λοιπόν το 2025 οι καταναλωτές;
Αρχικά, από τα αποτελέσματα φαίνεται ότι οι νεότεροι καταναλωτές ηλικίας 20-34 ετών πραγματοποιούν λιγότερες online αγορές από ό,τι οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Το SmartBuyGlasses το αποδίδει στην αγοραστική δύναμη, η οποία τείνει να αυξάνεται με την ηλικία. Ωστόσο, η έρευνα σημειώνει ότι οι νεότεροι αγοραστές επηρεάζουν σημαντικά τις αποφάσεις αγορών στα νοικοκυριά, υπογραμμίζοντας τη σημασία τους ως δημογραφικό στόχο για τους πωλητές. Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι οι βασικές προσδοκίες που έχουν πλέον οι αγοραστές στο online shopping:
Η ταχύτητα παραμένει ύψιστη προτεραιότητα
Δυο λέξεις: Γρήγορες παραδόσεις! Αυτή είναι η βασική προσδοκία που παραμένει σταθερά στην κορυφή με το 70% των ερωτηθέντων να την αξιολογεί ως πολύ ή εξαιρετικά σημαντική. Ιδίως οι νεότεροι καταναλωτές έλκονται από τις υπηρεσίες ταχείας εκπλήρωσης και όταν πρόκειται να πληρώσουν επιπλέον για ταχύτερη παράδοση:
👉 Το 32,5% είναι πρόθυμο να πληρώσει λιγότερο από $5.
👉 Το 31,75% θα πλήρωνε $5-10.
👉 Μόνο το 6,25% θα πλήρωνε περισσότερα από $15.

Η βιωσιμότητα διαμορφώνει τις αποφάσεις των καταναλωτών
Οι ηθικές και βιώσιμες πρακτικές αναδιαμορφώνουν τη συμπεριφορά στο online shopping. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 73% των ερωτηθέντων διατίθεται να πληρώσει περισσότερα για φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές παράδοσης, με τις νεότερες γενιές να πρωτοστατούν. Έτσι, λοιπόν για βιώσιμες αποστολές:
👉 Το 36% θα πλήρωνε λιγότερο από $5.
👉 Το 23,75% είναι ανοιχτό στο να πληρώσει $5-10.
👉 Μόνο το 5% θα πλήρωνε περισσότερα από $15.
Η ενσωμάτωση του AI διχάζει
To AI στο eCommerce προκαλεί ανάμεικτες αντιδράσεις. Σχεδόν οι μισοί με ποσοστό 48,75% αισθάνονται εξαιρετικά άβολα με την εξυπηρέτηση πελατών με τεχνητή νοημοσύνη, επικαλούμενοι ανησυχίες σχετικά με την προστασία των δεδομένων και την εκτόπιση θέσεων εργασίας.
Ωστόσο, οι νεότεροι αγοραστές τείνουν να βλέπουν το AI πιο θετικά, με ορισμένους να επισημαίνουν την ευκολία και την ακρίβειά του. Για παράδειγμα, ένας ερωτηθέντας σημείωσε ότι «τα chatbots AI είναι διαθέσιμα 24 ώρες το 24ωρο και πιο ακριβή», κάτι που υποστηρίζεται από τα δεδομένα της εορταστικής περιόδου 2024 με το μεγαλύτερο ποσοστό online shopping να είναι υποβοηθούμενες από AI.

Λένε ναι σε τεχνολογίες που ενισχύουν την ευκολία αγορών
Οι καταναλωτές εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρον για τεχνολογίες που κάνουν τις διαδικτυακές αγορές πιο ελκυστικές και απρόσκοπτες. Η εικονική πραγματικότητα (VR) αναδείχθηκε ως η κορυφαία επιλογή για τη δημιουργία καθηλωτικών εμπειριών, ενώ το 44% των ερωτηθέντων εξέφρασε ενδιαφέρον να δοκιμάσει και την επαυξημένη πραγματικότητα (AR). Τα άμεσα checkout κατέχουν επίσης υψηλή θέση, με το 54% να δίνει προτεραιότητα στις εξορθολογισμένες διαδικασίες πληρωμής.
Καθώς οι συνήθειες του online shopping συνεχίζουν να εξελίσσονται, η έρευνα υπογραμμίζει τη σημασία της ικανοποίησης των απαιτήσεων των καταναλωτών για ταχύτητα, βιωσιμότητα και ευκολία. Οι λιανοπωλητές πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και να υιοθετήσουν τεχνολογίες που ενισχύουν τις ευκολίες για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στο ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο του eCommerce.