10+1 συμβουλές για το απόλυτο upsell και cross-sell στο Shopify

Θέλετε να αυξήσετε τα έσοδα του online store σας χωρίς να τινάξετε τον προϋπολογισμό σας σε ads; Το κλειδί είναι η γνώση της τέχνης του upsell και cross-sell στο Shopify. Προτείνοντας στρατηγικά συμπληρωματικά προϊόντα, μπορείτε να αυξήσετε τη μέση αξία παραγγελίας (AOV) και να μεγιστοποιήσετε τα κέρδη σας ενώ παράλληλα βελτιώνετε την εμπειρία αγορών για τους πελάτες σας.

Σήμερα λοιπόν θα εξετάσουμε 12 expert tips που θα σας βοηθήσουν να εφαρμόσετε στρατηγικές upselling και cross-selling, οι οποίες φέρνουν απότελέσματα. Είτε είστε αρχάριος είτε έμπειρος ιδιοκτήτης καταστήματος, αυτές οι τεχνικές θα σας βοηθήσουν να μετατρέψετε περισσότερους επισκέπτες σε πιστούς πελάτες. Ας ξεκινήσουμε!

Πώς να κάνετε upsell και cross-sell στο Shopify;

Στις περισσότερες περιπτώσεις, για να ετοιμάσετε προσφορές upselling ή cross-selling θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε κάποιο app ή κάποια λύση ειδικά φτιαγμένη για εσάς που θα σας βοηθήσει να αυτοματοποιήσετε τις στρατηγικές σας και να παρακολουθείτε πιο εύκολα τα αποτελέσματα. Εάν χρειάζεστε κάποια λύση φτιγμένη και ραμμένη στα μέτρα και τις ανάγκες σας, η ομάδα των Eshop Experts προσφέρει ανάπτυξη custom Shopify apps. Η τάση για το 2025 είναι να είστε λιγότερο επιθετικοί και να επικεντρωθείτε σε ένα εξαιρετικό UX που θα ωφελήσει μακροπρόθεσμα το brand σας.

Οι πιο κερδοφόρες προσφορές γίνονται τη στιγμή που ο πελάτης βρίσκεται σε "νοοτροπία αγοράς" που σημαίνει ότι είναι αποφασισμένος να ολοκληρωσει ή έχει ήδη ολοκληρώσει μια τέτοια αγορά. Η γνώση του πότε να κάνετε upsell και cross-sell στο Shopify είναι ζωτικής σημασίας και θα πρέπει να χρησιμοποιείτε διαφορετικές προσεγγίσεις σε διαφορετικά στάδια αγορών.

12 κορυφαίες συμβουλές για upsell και cross-sell

1. Δημιουργήστε μια σχετική προσφορά για κάθε προϊόν

Ίσως ένα απο τα πιο βασικά tips. Όσο πιο σχετικά είναι τα upsell/cross-sell, τόσο υψηλότερο είναι το ποσοστό αποδοχής που θα επιτύχετε. Έτσι, ο στόχος είναι να σκεφτείτε από ένα σχετικό προϊόν για κάθε προϊόν στο eshop. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δει εμπόρους να προσφέρουν το ίδιο προϊόν upsell και cross-sell στο Shopify σε όλο το online store.

Για να το κάνετε αυτό, αναζητήστε μοτίβα και εξετάστε τις πωλήσεις σας για να δείτε τι αγοράζουν συχνά μαζί οι πελάτες σας. Για παράδειγμα, αν ο πελάτης σας αγοράζει παπούτσια, προσφέρετε του ένα ασορτί πουκάμισο ή κορδόνια παπουτσιών.

2. Προβλέψτε τι μπορεί να χρειάζονται οι πελάτες

Μπορεί η συνάφεια να είναι το κλειδί μα υπάρχει και ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας: η πρόβλεψη των αναγκών των πελατών. Συχνά οι πελάτες θα αγοράσουν κάτι εξτρά χωρίς να χρειαστεί το upsell και cross-sell στο Shopify. Έτσι, με βάση αυτή τη σκέψη, η καλύτερη προσφορά σας θα είναι κάτι λιγότερο αναμενόμενο και ίσως ακόμη και μη διαθέσιμο στον κατάλογο. Εάν, για παράδειγμα, το κατάστημά σας πουλάει γυαλιά, μπορείτε να κάνετε cross-sell ένα σετ καθαρισμού, ένα σετ επισκευής γυαλιών και μια αλυσίδα γυαλιών. Μπορεί να μην ενδιαφερθούν όλοι για τα αξεσουάρ αλλά όλοι θα χρειαστεί κάποια στιγμή να καθαρίσουν τα γυαλιά τους, γεγονός που το καθιστά μια τέλεια σύσταση.

Πηγή: Digismoothie

Μπορείτε επίσης να σκεφτείτε επιλογές αναβάθμισης προϊόντων, όπως στο προηγούμενο παράδειγμα κάποια εξτρά μαλακή θήκη ή εξατομικευμένη χάραξη. Ουσιαστικά, το σημαντικό είναι να σκεφτείτε μια χρήσιμη επέκταση και να δημιουργήσετε αυτοματισμούς σε ένα προϊόν που οι πελάτες δεν είχαν απαραίτητα σκεφτεί, αλλά μπορεί τελικά να χρειαστούν.

3. Προσφέρετε φθηνά ή εκπτωτικά προϊόντα

Όταν μιλάμε για το πόσο θα πρέπει να κάνετε upsell και cross-sell στο Shopify ένα προϊόν, οι ειδικοί συμφωνούν να τηρούμε τον κανόνα του 25%. Το επιπλέον προϊόν σας δεν πρέπει να κοστίζει περισσότερο από το 25% του επιλεγμένου προϊόντος ή της αξίας ολόκληρου του καλαθιού. Όταν επιλέγετε φτηνά πρόσθετα προϊόντα ή κάνετε μεγάλη έκπτωση στο πρόσθετο προϊόν, οι πελάτες μπαίνουν περισσότερο στον πειρασμό να κάνουν μια παρορμητική αγορά.

Ας υποθέσουμε ότι το eshop σας πουλάει καφέδες και μια δημοφιλής συσκευασία 1 κιλού κοστίζει περίπου €20. Για να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες μπορείτε να προσφέρετε επιπλέον αγαθά όπως καθαριστικό καφετιέρας που θα είναι πιο φθηνο από την αρχική αγορά και πιο σχετικό με τις καθημερινές ανάγκες ενός coffee lover.

4. Προσφορά πακέτων «Αγοράζονται συχνά μαζί»

Τα bundles είναι μια τακτική από upsell και cross-sell στο Shopify που συνδυάζει πολλαπλά προϊόντα σε ένα. Είναι ένα από τα πιο κλασσικά παραδείγματα με την Amazon να το χρησιμοποιεί από το 2007 γνωστή ως «Frequently Bought Together». Τα πακέτα είναι συνήθως με έκπτωση, οπότε ο πελάτης έχει κίνητρο να τα αγοράσει αντί για το κύριο προϊόν ενώ από την άλλη, το κύριο όφελος για τον ιδιοκτήτη ενός eshop είναι το υψηλότερο AOV.

Δείτε παρακάτω ένα παράδειγμα από το Amazon:

Παράδειγμα από «Frequently Bought Together» στο Amazon | Πηγή: Digismoothie

5. Δημιουργία επείγουσας ανάγκης

Ένα άλλο στοιχείο που λειτουργεί εξαιρετικά στο upsell και cross-sell στο Shopify είναι η αίσθηση της επείγουσας ανάγκης. Μπορείτε να βρείτε πολυάριθμες περιπτώσεις για το πώς η επείγουσα ανάγκη οδήγησε σε εντυπωσιακή αύξηση του ποσοστού μετατροπής - για παράδειγμα, από 2,5% σε πάνω από 10%.

Τοποθετήστε την προσφορά σας ως κάτι μοναδικό, περιορισμένο και όχι για κάθε πελάτη. Η χρήση φράσεων όπως «Μόνο σήμερα», «Προσφορά με περιορισμένο χρόνο» ή «Μόνο για τους πρώτους 100 πελάτες» είναι καλές για την αύξηση του επείγοντος. Η μείωση της τιμής και ο χρονικός περιορισμός λειτουργούν τέλεια μαζί:

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον επείγοντα χαρακτήρα σε διαφορετικά επίπεδα και να τον εφαρμόσετε είτε με ένα συγκεκριμένο προσφερόμενο επιπλέον προϊόν είτε για τα πάντα.

7 Τακτικές για Scarcity Marketing στο eCommerce
Οι Scarcity Marketing τακτικές στο eCommerce είναι τάση - Μάθε πώς να τις εφαρμόζεις.

6. Επισημάνετε μια καλύτερη αναβάθμιση

Εάν έχετε προϊόντα ή συνδρομές με πολλαπλές βαθμίδες όπως lite, regular ή pro, θα πρέπει πάντα να προσφέρετε μια υψηλότερη βαθμίδα στο upsell και cross-sell στο Shopify, εκτός εάν ο πελάτης δεν αγοράζει ήδη το προϊόν της κορυφαίας βαθμίδας. Ας πούμε ότι ένας πελάτης αγοράζει ένα κουτί με 6 σοκολατάκια, γιατί να μην προσφέρετε ένα κουτί με 12 σοκολατάκια που θα παρέχει καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής;

Όταν προσφέρετε υψηλότερα επίπεδα, είναι σημαντικό να αφαιρείτε το αρχικό προϊόν από το καλάθι σε περίπτωση που ο πελάτης συμφωνήσει με την αναβάθμιση, το οποίο μπορεί να γίνει εύκολα με την χρήση ενός Shopify app.

7. Προσφέρετε το ίδιο προϊόν με έκπτωση

Το συγκεκριμένο tip ίσως ακούγεται κάπως αντιφατικό. Γιατί ένας πελάτης να αγοράσει το ίδιο προϊόν που μόλις αγόρασε; Διότι δεν είναι λίγοι οι πελάτες που θα αγοράσουν ένα εξτρά ως δώρο ή ως απόθεμα για τους ίδιους, εφόσον το βρίσκουν σε καλύτερη τιμή. Μια ακόμη λοιπόν τακτική στο upsell και cross-sell στο Shopify είναι να προσφέρετε το ίδιο πρόσθετο προϊόν καλύτερα μετά την αγορά, στη σελίδα επιβεβαίωσης της παραγγελίας ενώ για να γίνει ακόμη πιο αποτελεσματική προσθέστε μια έκτπωση της τάξης του 10-20% για να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά.

Βοηθητικό θα είναι επίσης να προσαρμόσετε τα μηνύματα upsell ώστε να αναφέρετε κάποιες από τις πιθανές περιπτώσεις χρήσης του πρόσθετου προϊόντος: φράσεις όπως «Πάρε άλλο ένα για τον φίλο σου» θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για προϊόντα που προορίζονται να χρησιμοποιηθούν μαζί με κάποιον.

8. Κάντε το να φαίνεται οργανικό

Τα καλύτερα upsell και cross-sell στο Shopify δεν φαίνονται και δεν αισθάνονται σαν upsell και cross-sell. Όσο πιο συνεπής είναι η προσφορά με τη ροή της αγοράς, τόσο λιγότερο καχύποπτος είναι ο πελάτης και τόσο πιο πιθανό είναι να προχωρήσει με μια από τις προτάσεις.

Η τρέχουσα τάση στο Shopify είναι οι ενσωματωμένες προσφορές upsell που είναι εγγενώς τοποθετημένες μέσα στις σελίδες προϊόντων ή στο checkout όπως στο παρακάτω παράδειγμα.

Πηγή: Digismoothie

Το κύριο πλεονέκτημα των ενσωματωμένων προσφορών είναι ότι παρέχουν μια απρόσκοπτη εμπειρία και οι πελάτες δεν αισθάνονται ότι πιέζονται να αγοράσουν περισσότερα. Οι προσφορές απλά βρίσκονται τυχαία σε μια σελίδα και οι πελάτες μπορούν να τις αγνοήσουν αν δεν τους ενδιαφέρουν.

9. Αξιοποιήστε τα upsell emails

Εκτός από την προσθήκη στοιχείων στις σελίδες του online store σας για την προσέλκυση πελατών, μπορείτε επίσης να τραβήξετε την προσοχή τους με email για upsell και cross-sell στο Shopify. Μερικοί τρόποι για να παρουσιάσετε επιπλέον προσφορές είναι οι εξής:

Σε email επιβεβαίωσης παραγγελίας: Δελεάστε τους πελάτες που μόλις πραγματοποίησαν μια αγορά με σχετικές προσθήκες στα αγορασμένα προϊόντα που μπορούν να αποσταλούν συνολικά.
Σε email παρακολούθησης παράδοσης: Mπορείτε να υπενθυμίζετε στους αγοραστές νέες προσφορές και προϊόντα ενώ περιμένουν την παραγγελία τους.

6 τύποι Shopify email automations για να αξιοποιήσετε
Τα Shopify email automations είναι πολύ χρήσιμα για το eshop σου και εδώ θα βρεις τα 6 βασικά για να ξεκινήσεις το ταξίδι σου!

10. Μετρήστε το συνολικό CRO του eshop

Οι περισσότερες από τις εφαρμογές για upsell και cross-sell στο Shopify προσφέρουν δεδομένα για το πόσο συμβάλλουν στα έσοδά σας, όχι όμως και για το συνολικό ποσοστό μετατροπών του eshop σας.

Για να λάβετε μια πιο σφαιρική άποψη για τις αποδόσεις σας μπορεί να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο analytics όπως το Google Analytics. Έτσι, θα μπορέσετε να μετρήσετε το συνολικό CRO σας για να εντοπίσετε τι οδηγεί σε μετατροπές και πού τείνουν να εγκαταλείπουν οι χρήστες.

Μπορεί το upselling να είναι μια αποδοτική ενίσχυση για την επιχείρησής σας αλλά αν υπάρχουν θέματα UX που δυσκολεύουν την εμπειρία των χρηστών τότε δεν θα έχετε τα αποτελέσματα που προσδοκάτε. Εντοπίστε τυχόν θέματα και λύστε τα ώστε να προωθείτε καλύτερα τις πωλήσεις σας.

11. Διατηρήστε μια απλότητα

Υπάρχουν πολλά eshop να χρησιμοποιούν δεκάδες διαφορετικές εφαρμογές για προσφορές upsell και cross-sell στο Shopify, spin-the-wheel, reviews, σήματα ασφαλείας κ.λπ. και όλα αυτά μπορούν να καταιγίσουν έναν πελάτη. Έτσι, πολλές αυτές η απλότητα και λιτότητα μπορεί να ξεχωρίσει.

Μην χρησιμοποιείτε πολλά pops-ups

Αν ο πελάτης βομβαρδίζεται με pop-ups σχεδόν σε κάθε σελίδα που επισκέπτεται το πιο λογικό είναι ότι θα έχετε ένα υψηλότερο bounce rate καθώς θα αποχωρίσει εκνευρισμένος.

Μπορείτε να παρουσιάσετε ειδικές προσφορές με τρόπο λιγότερο επεμβατικό όπως μέσα από μια πρόσθετη γραμμή στο header. Μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε για την εμφάνιση όρων δωρεάν παράδοσης και τρέχουσες προσφορές κάνοντας έτσι πιο ευχάριστη την εμπειρία του χρήστη ενώ συνεχίζει να λαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Χρησιμοποιήστε 1-2 εφαρμογές

Επιλέξτε ένα ή δύο εργαλεία upsell και cross-sell στο Shopify και μείνετε σε αυτά. Αν δεν βρίσκεται κάποια που να καλύπτει τις ανάγκες σας, τότε επικοινωνήστε με τους Eshop Experts για να αναπτύξετε το εργαλείο που χρειάζεστε. Οι πολλαπλές εφαρμογές μπορούν να μειώσουν την ταχύτητα του site σας και να διώξουν τους ανυπόμονους δυνητικούς πελάτες.

Μην κατακλύζετε τις προσφορές σας με πολλαπλές επιλογές

Μην ξεχνάτε ότι οι πρόσθετες προσφορές πρέπει να ανταποκρίνονται στο πλαίσιο των γρήγορων αποφάσεων αγοράς, οπότε μην προσθέτετε πολλαπλές παραλλαγές προϊόντων όταν προσπαθείτε να κάνετε cross-sell. Και όσον αφορά τον αριθμό των προσφορών ανά ένα ενιαίο αναδυόμενο παράθυρο upsell σε ένα κατάστημα Shopify, οι 3-4 τείνουν να λειτουργούν καλύτερα.

Η εκμάθηση του τρόπου πώλησης προϊόντων σε ένα κατάστημα Shopify και η δημιουργία προσφορών είναι μόνο η μισή ιστορία. Για να έχετε τα αποτελέσματα που θέλετε, θα πρέπει να παρακολουθείτε και να βελτιώνετε συνεχώς την απόδοση των σελίδων, των αναδυόμενων παραθύρων και των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας.