Η SymphonyAI, ηγέτης στα προϊόντα SaaS με AI για επιχειρήσεις, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της τρίτης ετήσιας έρευνάς της στο eCommerce ειδών παντοπωλείου. Έτσι, αποκαλύπτεται ότι η βιομηχανία αυτή έχει μια σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης κατά 8% εάν αξιοποιήσει στρατηγικές λιανικής βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη.
Οι έξι τάσεις που μπορούν να βοηθήσουν τα παντοπωλεία
Μέσα από εκτεταμένη ανάλυση που εξέτασε 72 εκατ. νοικοκυριά και 1,3 δισ. συναλλαγές για μια περίοδο έξι μηνών το 2024, εντοπίζει έξι τάσεις που σηματοδοτούν αυτό το δυναμικό ανάπτυξης. Μέσα από τις παρακάτω επιλογές οι πωλήτές θα έχουν τη δυνατότητα να να αυξήσουν τα έσοδα από το eCommerce:
Επέκταση του eCommerce: Το 81% των νέων online αγοραστών που ψωνίζουν για πρώτη φορά σε κάποιον λιανοπωλητή, δείχνουν ότι τα online cart είναι κατά μέσο όρο τρεις φορές μεγαλύτερα από ότι στα φυσικά καταστήματα. Είναι λοιπόν σημαντικό να επενδύσουν σε προσέλκυση και τη διατήρηση των online αγοραστών μιας και αυτοί οι omnichannel πελάτες ξοδεύουν 15% περισσότερο από τους αγοραστές ενός channel.
![](https://eshopexperts.gr/content/images/2024/07/ai-digital-pantopolia--2-.jpg)
Αξιοποίηση εποχικότητας: Η μετατροπή σε omnichannel αγοραστές κατά το σημαντικό τέταρτο τρίμηνο ενισχύει τη διατήρηση των πελατών και αυξάνει τα έσοδα για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά την περίοδο των διακοπών. Οι αγοραστές του τέταρτου τριμήνου στο κατάστημα δείχνουν μεγαλύτερη προθυμία να μετατραπούν σε αγορές μέσω διαδικτυακού καναλιού απ' ό,τι σε άλλες εποχές του έτους, και η διατήρησή τους μετά τις γιορτές οδηγεί σε αύξηση των εσόδων του ηλεκτρονικού εμπορίου μεγαλύτερη από 3%.
Ευκολία τα χαμηλά cart: Οι συναλλαγές χαμελότερα cart ιδίως σε τομείς ανάπτυξης όπως τα αλκοολούχα ποτά και τα βρεφικά προϊόντα δείχνουν άνθηση. Το AI λογισμικό merchandising μπορεί να χρησιμοποιήσει τις "συγγένειες" των προϊόντων για να δημιουργήσει συστάσεις προϊόντων και προωθητικές ενέργειες που δελεάζουν τους αγοραστές να αγοράσουν συναφή προϊόντα και να αυξήσουν την αξία του καλαθιού.
Βελτιστοποίηση μεγέθους συσκευασίας: Οι προτιμήσεις των online αγοραστών για μεγαλύτερα μεγέθη συσκευασίας διαφέρουν ανά κατηγορία, γεγονός που δείχνει την ανάγκη για προσαρμοσμένες στρατηγικές packaging. Τα μικρότερα μεγέθη συσκευασίας αποτελούν κύριες επιλογές για τους αγοραστές σε ορισμένες κατηγορίες. Για παράδειγμα, οι online αγοραστές προτιμούν το φυστικοβούτυρο σε μεγάλα μεγέθη συσκευασίας online, αλλά μικρά μεγέθη συσκευασίας για τη μαρμελάδα και το μέλι.
Ανάπτυξη στα οργανικά προϊόντα: Οι πωλήσεις βιολογικών προϊόντων στα καταστήματα αυξάνονται με ρυθμό 5,2%, ξεπερνώντας τους ρυθμούς αύξησης των διαδικτυακών πωλήσεων βιολογικών προϊόντων κατά 1,6%. Οι έμποροι λιανικής μπορούν να προσελκύσουν τους αγοραστές των καταστημάτων μόνο στο διαδικτυακό κανάλι με στοχευμένες τοποθετήσεις και προσφορές βιολογικών προϊόντων μέσω AI.
Προτιμήσεις καναλιών για συγκεκριμένες κατηγορίες: Οι βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη πληροφορίες αποκαλύπτουν ουσιαστικές λεπτομερείς προτιμήσεις καναλιών ανά κατηγορία. Στις κατηγορίες υγείας, ομορφιάς και σνακ, για παράδειγμα, οι αγοραστές του eCommerce δείχνουν μεγαλύτερη αφοσίωση στo brand από τους αγοραστές των καταστημάτων και οι λιανοπωλητές και οι εταιρείες CPG μπορούν να συνεργαστούν στενότερα για την εξατομίκευση της αγοραστικής εμπειρίας και τη δημιουργία προωθητικών προσφορών σε στοχευμένες κατηγορίες για την εμβάθυνση της αφοσίωσης και την αύξηση της αξίας του cart. Ακόμη και τα social media συμβάλλουν στην ανάπτυξη αυτή.
![](https://eshopexperts.gr/content/images/2024/09/se-taksidiotiko-proorismo-metatrepei-ta-pantopoleia-to-tiktok.jpg)
Οι πληροφορίες αυτές μας δείχνουν ότι πλέον το eCommerce και η τεχνητή νοημοσύνεη συνδέονται στενά για να συνεχίσει να υπάρχει η προσδοκόμενη εξέλιξη και ανάπτυξη, ιδίως στο τομέα των παντοπωλείων που παρουσιάζουν μεγάλη ανάπτυξη το τελευταίο έτος, οι στρατηγικές αλλαγές μπορούν να είναι εκείνες που θα κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στον ανταγωνισμό.