Χάρις τις μεγάλες εκπτώσεις που λαμβάνουν τα συνδρομητικά πακέτα (ετήσια, μηνιαία κτλπ), η υπηρεσία του delivery συνεχίζει να βλέπει αύξηση των πωλήσεων στο εξωτερικό. Καθώς η υπηρεσία των παραδόσεων είναι από τους κύριους λόγους που οι χρήστες έκαναν εγγραφή σε συνδρομές, ωστόσο παρατηρήθηκε αυξημένη υιοθέτηση από τους πελάτες στο e-grocery, μας λέει το Grocery Dive για έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 1.488 αγοραστές από τις 30 έως τις 31 Μαΐου (δεδομένα ΗΠΑ).

Η κυριαρχία του delivery ανεβάζει τα κέρδη

Με πωλήσεις ύψους $3,9 δισ. τον περασμένο μήνα, η υπηρεσία είδε «σημαντικά κέρδη» στη βάση χρηστών της, διψήφια αύξηση στη συχνότητα παραγγελιών και υψηλότερη μέση αξία παραγγελιών σε σύγκριση με το 2024, όπως σημειώνεται στην έκθεση. Η παράδοση αντιπροσώπευε περίπου το 45% των πωλήσεων του e-grocery τον Μάιο, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 13 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ακόμη και στη χώρα μας, η δυναμική ανάπτυξη του τομέα της online αγοράς τροφίμων είναι εμφανής.

Δυναμικά αυξάνονται οι online αγορές τροφίμων στην Ελλάδα
Το e-grocery συνεχίζει να ανεβαίνει στην Ελλάδα καθώς μέσα από έρευνες φαίνεται ότι οι online αγορές τροφίμων αρχίζουν να γίνουν καθημερινότητα.

«Η δυνατότητα αγοράς προϊόντων από αμιγείς παίκτες σε τιμές εφάμιλλες των φυσικών καταστημάτων και η απόλαυση δωρεάν αποστολής από ένα διευρυνόμενο φάσμα παρόχων είναι πιθανότατα ένας παράγοντας που πυροδοτεί την υψηλότερη ζήτηση» για το ship-to-home, σημείωσαν οι εταιρείες.

Εν τω μεταξύ, το pickup είδε μια βουτιά στην αύξηση των πωλήσεων λόγω της πτώσης της συχνότητας των παραγγελιών και της ελαφρώς χαμηλότερης μέσης αξίας των παραγγελιών, με αποτέλεσμα το μερίδιο πωλήσεων του καναλιού να συρρικνωθεί κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με πέρυσι και να αντιπροσωπεύει το 37% των πωλήσεων στις online αγορές για είδη παντοπωλείου.

Συνολικά $8,7 δισ., οι πωλήσεις του e-grocery τον Μάιο ήταν 27% υψηλότερες από την ίδια περίοδο πέρυσι, αλλά χαμηλότερες από τα $9,8 δισ. που καταγράφηκαν τον προηγούμενο μήνα. Η πτώση των πωλήσεων κατά 12% από τον Απρίλιο στον Μάιο ήταν λιγότερο σοβαρή σε σύγκριση με τις μειώσεις 20% και 16% από μήνα σε μήνα που καταγράφηκαν μεταξύ των ίδιων μηνών το 2024 και το 2023, αντίστοιχα, σημειώνουν οι εταιρείες.

Οι Brick Meets Click και Mercatus σημείωσαν ότι ο Μάιος σηματοδότησε τον πρώτο μήνα από τον Αύγουστο του 2024 όπου οι μηνιαίες πωλήσεις για online αγορές τροφίμων ήταν κάτω από $9,5 δισ., αλλά πρόσθεσαν ότι τα εποχιακά πρότυπα μπορεί να ευθύνονται για τις διακυμάνσεις των πωλήσεων. Το μόνο σίγουρο είναι πάντως ότι το τοπίο μετά το πέρας της πανδημίας έχει αλλάξει και οι απαιτήσεις των πελατών για τον τομέα επίσης.

Πανδημία: Το eCommerce grocery πέντε χρόνια μετά
Πώς άλλαξε το eCommerce grocery πέντε χρόνια μετά την πανδημία.

«Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν πόσο γρήγορα η ζήτηση των αγοραστών έχει μετατοπιστεί στο delivery κατά τους τελευταίους 12 μήνες, αυξάνοντας το διακύβευμα για τους περιφερειακούς παντοπώλες», ανέφερε σε δήλωσή του ο Mark Fairhurst, επικεφαλής υπεύθυνος μάρκετινγκ ανάπτυξης της Mercatus. «Ενώ η συνεργασία με πλατφόρμες παράδοσης είναι συχνά απαραίτητη για τους παντοπώλες, το κλειδί είναι να διασφαλιστεί ότι αυτές οι συνεργασίες ενισχύουν - και όχι αποδυναμώνουν - τη σύνδεσή τους με τον πελάτη».