Το Gen AI κυριαρχεί ολό και περισσότερο στο online shopping traffic

Η επισκεψιμότητα που είδαν τα online store στις ΗΠΑ από το Gen AI κατά την εορταστική περίοδο ήταν υψηλή και η τάση αυτή φαίνεται ότι συνεχίστηκε και το 2025, σύμφωνα με νέα στοιχεία από την Adobe. Μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, το traffic αυξήθηκε κατά 1.300% στο σύγκριμενο διάστημα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ τον Φεβρουάριο, το traffic από τεχνητή νοημοσύνη αυξήθηκε κατά 1.200% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2024.

Σίγουρα τα ποσοστά κινούνται σε τόσο υψηλά επίπεδα καθώς όλα αυτά τα εργαλεία είναι αρκετά νέα. Μπορεί τo Gen AI traffic να παραμένει μέτριο σε σύγκριση με άλλα κανάλια, όπως η πληρωμένη αναζήτηση ή το email marketing, δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε την αύξηση αυτήν που δείχνει ότι διπλασιάζεται κάθε δύο μήνες από τον Σεπτέμβριο του 2024.

Τα AI chatbots ενισχύουν τις εορταστικές eCmmerce αγορές
Οι εορταστικές eCommerce αγορές έκαναν ρεκόρ και ο ήρωας αυτών φαίνεται να είναι τα AI chatbots που υποβοηθούν τους αγοραστές στις αναζητήσεις τους.

Τα στοιχεία για το generative AI traffic

Η έρευνα της Adobe λοιπόν με κοινό 5.000 καταναλωτές στις ΗΠΑ έδειξε ότι το AI δημιουργεί πιο engaged κίνηση:

👉 Ένα 39% χρησιμοποίησε το generative ΑΙ για online αγορές, ενώ το 53% σχεδιάζει να το κάνει το 2025.
👉 Το 55% των ερωτηθέντων το χρησιμοποιεί για διεξαγωγή έρευνας και ένα 47% για συστάσεις προϊόντων.
👉 Το 43% χρησιμοποιεί το Gen AI για να βρει προσφορές και το 35% για να βρει ιδέες για δώρα.
👉 Ένα 35% για την εύρεση μοναδικών προϊόντων και ένα 33% για τη δημιουργία λίστας αγορών.

Όμως, μία από τις πιο ενδιαφέρουσες πτυχές στην έρευνα καλύπτει το τι συμβαίνει μόλις οι χρήστες της τεχνητής νοημοσύνης προσγειωθούν σε έναν website λιανικής. Συγκριτικά με το traffic πηγές χωρίς AI, το generative AI traffic παρουσιάζει:

Περισσότερο engagement: Διαπιστώθηκε 8% υψηλότερο engagement, καθώς τα άτομα παραμένουν στον ιστότοπο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Περισσότερη περιήγηση: Οι Generative AI επισκέπτες περιηγούνται κατά 12% σε περισσότερες σελίδες ανά session.
Χαμηλότερο bounce rate: Παρουσιάζουν 23% χαμηλότερο ποσοστό bounce rate.

Όμως, δεν είναι μόνο στο traffic που ξεχωρίζει το Gen AI αλλά και στις μετατροπές. Μπορεί οι πιθανότητες μετατροπές να είναι 9% λιγότερες σε σχέση με άλλες πηγές, όμως αυτό έχει βελτιωθεί σημαντικά από τον περσινό Ιούλιο, σημάδι ότι υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω άυξηση.

AI η λύση για να μειωθούν οι επιστροφές ρούχων
Οι AI λύσεις φαίνεται ότι δίνουν στους έμπορους μια πιθανότητα για να καταφέρουν να μειώσουν τις επιστροφές ρούχων.

Ξεχωρίζει στον προγραμματισμό ταξιδιών και τις τραπεζικές διεργασίες

Εκεί όμως που έλαμψε πραγματικά τον Φεβρουάριο του 2025 ήταν η επισκεψιμότητα σε site ταξιδιών, αναψυχής και φιλοξενίας στις ΗΠΑ, καθώς μέσα από πηγές generative ΑΙ αυξήθηκε κατά 1.700% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2024. Στην έρευνα της Adobe, το 29% έχει χρησιμοποιήσει αυτού του είδους την τεχνητή νοημοσύνη για σχετικές με τα ταξίδια εργασίες με το 84% να δηλώνει ότι βελτίωσε την εμπειρία του.

Οι κορυφαίες περιπτώσεις χρήσης ήταν γενική έρευνα (54%), ταξιδιωτική έμπνευση (43%), συστάσεις για τοπικά τρόφιμα (43%), σχεδιασμός μεταφορών (41%), δημιουργία δρομολογίων (37%), διαχείριση προϋπολογισμού (31%) και βοήθεια με το πακετάρισμα (20%).

Και στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, τον ίδιο μήνα, το Gen AI traffic σε αμερικανικά τραπεζικά site αυξήθηκε κατά 1.200% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2024 ενώ η έρευνα έδειξε ότι ένα 27% έχει χρησιμοποιήσει generative AI για τραπεζικές και χρηματοοικονομικές ανάγκες με τις κορυφαίες περιπτώσεις χρήσης να είναι:

👉 Συστάσεις για λογαριασμούς επιταγών και ταμιευτηρίου (42%)
👉 Επεξηγήσεις γύρω από επενδυτικές στρατηγικές και ορολογία (40%)
👉Δημιουργία εξατομικευμένου προϋπολογισμού (39%).
👉 Κατανόηση των φορολογικών επιπτώσεων των οικονομικών αποφάσεων (35%)

Όλα αυτά τα σημάδια δείχνουν ότι η τεχνολογία αυτή δεν θα αργήσει να διαπεράσει συνολικά το eCommerce, όπου ήδη έχουμε δει πολλές ενδιαφέρουσες αλλαγές στο τρόπο που πλέον αγοράζει το κοινό χάρις την τεχνητή νοημοσύνη με τους πωλητές ήδη να ποντάρουν σε αυτή για μείωση των επιστροφών.