Το ιταλικό eCommerce θα σπάσει το ρεκόρ των 59 δισ. ευρώ το 2024

Οι πωλήσεις στο ιταλικό eCommerce αναμένεται να φτάσουν σχεδόν τα 59 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024, με αύξηση 6% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με νέα ευρήματα από το Italian Consortium of Electronic Commerce (Netcomm) και το School of Management του Milan's Politecnico. 

Ενώ αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης είναι χαμηλότερος από την εποχής της πανδημίας κατά 23%, 19% και 13% το 2021, το 2022 και το 2023, αντίστοιχα, η online αγορά της Ιταλίας επεκτείνεται ταχύτερα από εκείνες στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Γερμανία και την Γαλλία, οι οποίες σημειώνουν ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 4% έως 5%. Η Ισπανία, ωστόσο, αναπτύσσεται ελαφρώς ταχύτερα στο 7,5%, με τις ΗΠΑ να παρουσιάζουν επίσης αύξηση 9%.

Η έκθεση προσδιορίζει συγκεκριμένους τομείς που οδηγούν σε αυτήν την ανάπτυξη. Η επίπλωση και το home living, καθώς και οι κλάδοι ομορφιάς και φαρμακευτικής, αναμένεται να σημειώσουν τα υψηλότερα κέρδη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά περίπου 12% σε κάθε κατηγορία. Αυτές οι αυξήσεις παρουσιάζουν την έντονη ζήτηση των καταναλωτών για είδη σπιτιού και προσωπικής φροντίδας, τα οποία παραμένουν δημοφιλή στο ιταλικό eCommerce.

Ο τουρισμός και οι μεταφορές, μαζί με τους τομείς των τροφίμων και των παντοπωλείων, προβλέπεται επίσης να αναπτυχθούν με σταθερό ρυθμό, με αυξήσεις 8% και 7%, αντίστοιχα. Αυτό δείχνει μια σαφή αλλαγή στις συνήθειες των καταναλωτών, καθώς περισσότεροι αγοραστές βασίζονται σε online καταστήματα τόσο για βασικά όσο και για μη βασικά αγαθά. Ακόμη, το ιταλικό eCommerce παρουσιάζει αύξηση στον τομέα των παντοπωλείων, ακολουθώντας μια ευρύτερη, παγκόσμια τάση.

Οnline πωλήσεις παντοπωλείων: Αγγίζουν τα 10 δις δολάρια
Οι online πωλήσεις παντοπωλείων σημειώνουν θεαματική άνοδο - Αυξήθηκαν κατά 7% τον Αύγουστο του 2024.

Εν τω μεταξύ, δημοφιλείς κατηγορίες όπως ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης και τα είδη ένδυσης, συνεχίζουν να αναπτύσσονται, το καθένα με άνοδο 5%. Ενδεχομένως, αυτή η ανάπτυξη να παρουσιάζεται πιο αργή από αυτή άλλων κατηγοριών, αλλά υπογραμμίζει τη σταθερότητα των ηλεκτρονικών αγορών για αυτά τα προϊόντα, τα οποία παραμένουν απαραίτητα για τους Ιταλούς καταναλωτές.

Οι προβλέψεις για τις ιταλικές πωλήσεις eCommerce θα μπορούσαμε να πούμε πως παρουσιάζονται σταθερές, με τις online αγορές να παίρνουν τα πάνω τους. Οι καταναλωτικές προτιμήσεις των Ιταλών αντικατοπτρίζονται στους τομείς που παρουσίασαν άνοδο, όπως η επίπλωση σπιτιού, η προσωπική φροντίδα και ο τουρισμός, με τους Ιταλούς να επιλέγουν όλο και περισσότερο να αγοράζουν προϊόντα  και υπηρεσίες, online.

Αυτή η σταθερή ανάπτυξη δείχνει ότι το ιταλικό eCommerce δίνει νέες ευκαιρίες για επιτυχία τόσο στις τοπικές, όσο και στις ξένες επιχειρήσεις. Οι εταιρείες που επικεντρώνονται σε δημοφιλή είδη, όπως προϊόντα οικιακής και προσωπικής φροντίδας, μπορούν να επωφεληθούν από αυτή τη ζήτηση. Με τις ιταλικές online αγορές να αυξάνονται ταχύτατα, η αγορά πρέπει να παραμείνει ισχυρή και να προσαρμοστεί, καθώς αλλάζουν οι αγοραστικές συνήθειες των αγοραστών και οι καταναλωτικές τάσεις.