Από δεδομένα που προέρχονται από τη 18η έκδοση της έκθεσης Ecommerce Italia από την Casaleggio Associati, το 2022, το ιταλικό eCommerce ανερχόταν σε 75,9 δισεκατομμύρια ευρώ ως προς τον κύκλο εργασιών. Σε σύγκριση με το 2021, αυτή ήταν μια αύξηση 19%.

Οι online πωλήσεις στην Ιταλία υπολογίζονται σε 80,55 δισ. ευρώ το 2023. Πρόκειται για αύξηση 27,14% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Κατά μέσο όρο, τα ιταλικά eshop αυξήθηκαν σχεδόν 29% όσον αφορά τον τζίρο.

Εκείνη την εποχή, ο πληθωρισμός συνέβαλε στο ήμισυ αυτής της ανάπτυξης. Σύμφωνα με την έκθεση, ο πληθωρισμός το 2023 ήταν 6,16%. Αυτό αφήνει μια σημαντική αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 20,98%.

Οι ολλανδικές μετρήσεις

Η Ιταλία δεν είναι η μόνη χώρα που σημείωσε θεαματικά ποσοστά. Την 1η Ιανουαρίου του 2024, υπήρχαν μόλις 101.000 ολλανδικά online store στη χώρα. Αυτό σημαίνει ότι ο αριθμός των eshop έχει υπερτριπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία στη χώρα. Επιπλέον, ο αριθμός των SMEs σε αυτόν τον τομέα αυξήθηκε κατά 252% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Αυτό προκύπτει σύμφωνα με στοιχεία για τον αριθμό των SMEs στην Ολλανδία, από τη Στατιστική Υπηρεσία της Ολλανδίας (Statistics Netherlands). Το 2023, τα στοιχεία τους έδειξαν ήδη ότι υπήρχαν 84,1 χιλιάδες ολλανδικά online store στις αρχές του ίδιου έτους. Για πρώτη φορά, ο αριθμός αυτός ήταν υψηλότερος από τον αριθμό των  brick-and-mortar καταστημάτων στη χώρα (82,1 χιλιάδες).

Τα ολλανδικά online store τριπλασιάστηκαν από το 2014
Τα ολλανδικά online store τριπλασιάστηκαν από το 2014, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία.

Αύξηση τζίρου στα ιταλικά eshop με 28,56%

Στην αρχή του έτους, οι ιδιοκτήτες eshop περίμεναν να αυξηθούν κατά 17,26% το 2023. Τα στοιχεία δείχνουν ότι κατά μέσο όρο, ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 28,56%. Οι αγορές παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον τζίρο (55%). Πραγματοποίησαν πωλήσεις 14,5 δισ. ευρώ. Οι online πωλήσεις στα ταξίδια και τον τουρισμό έφτασαν τα 21,8 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 42% σε σύγκριση με το 2022.

Ορισμένες βιομηχανίες επηρεάστηκαν από την παγκόσμια οικονομική κρίση. Τα online store μειώθηκαν 3,5% στις πωλήσεις, φτάνοντας τα 3,5 δισ. ευρώ. Ταυτόχρονα, ο κλάδος των online κοσμημάτων και ρολογιών μειώθηκε κατά 4% σε όγκο πωλήσεων. Με την αναπροσαρμογή των τιμών των προϊόντων τους, ο κλάδος αύξησε τον κύκλο εργασιών του κατά 2% στα 406,7 εκατ. ευρώ.