Κινεζική «κυριαρχία» στην Βρετανία: Το Shein «σκοράρει» με 2 δισεκατομμύρια δολάρια πωλήσεων
Η βρετανική επιχείρηση του Shein ανέφερε έσοδα 1,55 δισεκατομμυρίων λιρών (2 δισεκατομμύρια δολάρια) για το 2023, όπως περιγράφεται σε πρόσφατη κατάθεση από τον online fast-fashion όμιλο. Αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει αύξηση 38% σε σύγκριση με την προηγούμενη 16μηνη περίοδο που έληξε το 2022.
Το χαμηλού κόστους επιχειρηματικό μοντέλο του Shein, το οποίο αποστέλλεται απευθείας από εργοστάσια στην Κίνα, έχει αναστατώσει τον οικονομικό κλάδο της μόδας, ασκώντας πίεση σε καθιερωμένα brands, όπως οι εταιρείες H&M και Asos.
O στόχος του brand είναι να καταστήσει τη μόδα προσιτή σε όλους τους καταναλωτές, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση. Η πολιτική αυτή το έχει καταστήσει -δικαίως θα λέγαμε- σε σημαντικό αντίπαλο για brand που είχαν εγκαθιδρύσει την κυριαρχία τους, όπως Zara και H&M, καθώς πλέον βγάζει νέες τάσεις ακόμα πιο γρήγορα από ό,τι αυτά.
Με αξία 66 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι, το Shein προετοιμάζεται για μια πιθανή αρχική δημόσια προσφορά στο Λονδίνο, εν αναμονή της ρυθμιστικής έγκρισης. Μια τέτοιo δημόσιo IPO πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων θα μπορούσε να αναζωογονήσει την απήχηση του Λονδίνου στις μεγάλες εταιρείες όπως αναφέρει το Reuters, ιδιαίτερα μετά το Brexit. Ωστόσο, ο έλεγχος των πρακτικών της αλυσίδας εφοδιασμού της εταιρείας συνεχίζεται, με την εταιρεία να επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Το 2023, η εταιρεία ανέφερε κέρδη προ φόρων 24,4 εκατομμυρίων λιρών, από 12,2 εκατομμύρια λίρες κατά την προηγούμενη περίοδο αναφοράς. Υπολογίζεται ότι η εταιρεία Shein πραγματοποίησε παγκόσμιες πωλήσεις 32,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, με τις προβλέψεις να υποδηλώνουν ότι θα μπορούσε να φτάσει τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος.
Παρά το γεγονός ότι είναι σημαντικός παίκτης στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, η εταιρεία απασχολεί μόνο 33 άτομα, έχοντας προσθέσει 19 θέσεις το 2023.
Η εταιρεία δεν διαθέτει φυσικά καταστήματα, όμως έχει ανοίξει pop-up καταστήματα σε πολλές πόλεις από το 2018, όπως στο Λας Βέγκας, το Μιλάνο και την Βαρκελώνη. Πλέον, η εταιρεία άνοιξε επίσης pop-up καταστήματα σε ολόκληρη τη Βρετανία και ίδρυσε ένα γραφείο στο Μάντσεστερ.
Η εταιρεία Shein επωφελείται από απαλλαγές από τους τελωνειακούς δασμούς σε δέματα χαμηλής αξίας, επιτρέποντάς της να παραδίδει αγαθά από την Κίνα στους καταναλωτές χωρίς δασμούς. Ορισμένοι ανταγωνιστές υποστηρίζουν ότι αυτό δημιουργεί άνισους όρους ανταγωνισμού, οδηγώντας σε εκκλήσεις για την κατάργηση της εξαίρεσης. Σε απάντηση, η εταιρεία έχει δεσμευτεί να συνεργαστεί με policymakers και να επενδύσει στην περιοχή.
Συνολικά, η ανάπτυξη της εταιρείας αντανακλά μια μεγαλύτερη τάση στο eCommerce, όπου τα direct-to-consumer models αναδιαμορφώνουν το τοπίο του λιανικού εμπορίου. Καθώς οι καταναλωτές προτιμούν όλο και περισσότερο τις online αγορές για προσιτές τιμές και ευκολία, οι επιχειρήσεις πρέπει να βρουν τρόπους να βελτιστοποιήσουν τις δραστηριότητές τους, διασφαλίζοντας παράλληλα ηθικές πρακτικές και συμμόρφωση με τους κανονισμούς.