Το TikTok κάνει ένα τολμηρό βήμα για να ενισχύσει τη βάση χρηστών του στις ΗΠΑ πριν από μια πιθανή απαγόρευση, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η στρατηγική

Η πλατφόρμα έχει αρχίσει να προσφέρει στους υπάρχοντες χρήστες 50 δολάρια για την πρόσκληση νέων χρηστών, με την ευκαιρία να κερδίσουν έως και 350 δολάρια για να αποκτήσουν περισσότερους φίλους. Αυτή η limited-time προσφορά εμφανίζεται στην καρτέλα «For you», για επιλεγμένους χρήστες.

Η στρατηγική στοχεύει να αυξήσει τον αριθμό των χρηστών του TikTok πριν από μια πιθανή απαγόρευση στις ΗΠΑ που έχει προγραμματιστεί για τις 19 Ιανουαρίου 2025. Η απαγόρευση θα τεθεί σε ισχύ μια ημέρα πριν ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επιστρέψει στην εξουσία, εκτός εάν η ByteDance, η μητρική εταιρεία του με έδρα την Κίνα, πουλήσει τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ . 

Η απαγόρευση του επιβλήθηκε αρχικά κατά τη διάρκεια της πρώτης διακυβέρνησης Τραμπ, προτού τελικά εγκριθεί από το Κογκρέσο και υπογραφεί σε νόμο από τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν νωρίτερα αυτό το έτος.Μπάιντεν.

Για να αντιμετωπίσουν την απαγόρευση, η TikTok και η ByteDance έχουν καταθέσει έκτακτη διαταγή, καλώντας το εφετείο να σταματήσει τη νομοθεσία. Υποστηρίζουν ότι η καθυστέρηση θα έδινε στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ χρόνο για πλήρη επανεξέταση και θα παρείχε χώρο στην επερχόμενη κυβέρνηση να επανεξετάσει. Η νομική κατάθεση της εταιρείας αναφερόταν στις προηγούμενες δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με την «διάσωση του TikTok».

Η αυξανόμενη βάση χρηστών της εφαρμογής θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μοχλός κατά της απαγόρευσης, με την τελευταία κατάθεση να δείχνει 170 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες στις ΗΠΑ. Η κινεζική νομοθεσία απαιτεί από τη μητρική εταιρεία , ByteDance, να μοιράζεται δεδομένα χρήστη με την κινεζική κυβέρνηση κατόπιν αιτήματος. Η εταιρεία αρνείται σταθερά αυτούς τους ισχυρισμούς, υποστηρίζοντας ότι μια απαγόρευση θα παραβίαζε τα δικαιώματα της Πρώτης Τροποποίησης των Αμερικανών.

Η κοινή γνώμη για το θέμα διχάζεται. Μια έρευνα του Pew Research Center που διεξήχθη τον Σεπτέμβριο του 2024 διαπίστωσε ότι μόνο το 32% των Αμερικανών υποστηρίζει την απαγόρευση, μια σημαντική πτώση από το 50% τον Μάρτιο του 2023. Μεταξύ των χρηστών του, το 61% αντιτίθεται στην απαγόρευση, με τις πολιτικές τάσεις των ερωτηθέντων να είναι σχεδόν ομοιόμορφα διαχωρισμένες μεταξύ Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικάνοι.

Το TikTok Shop επεκτείνεται με νέες δυνατότητες

Ενώ οι νομικές προκλήσεις συνεχίζονται, η εατιρεία προωθεί την ανάπτυξη του eCommerce. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει και ευρωπαϊκή επέκταση, με τη λειτουργία αγορών εντός εφαρμογής (TikTok Shop) σε Ισπανία και Ιρλανδία. 

Το TikTok Shop επεκτείνεται σε Ισπανία και Ιρλανδία
TikTok Shop, με αγορές εντός εφαρμογής σε Ισπανία και Ιρλανδία - Νέα απόπειρα για ανάπτυξη στην Ευρώπη.

Από την κυκλοφορία του TikTok Shop στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2023, εισήγαγε νέες δυνατότητες για την υποστήριξη εμπόρων, δημιουργών και brand,  όπως μας πληροφορεί το Practical Ecommerce.

  • Το TikTok Shop επιτρέπει στις επιχειρήσεις να πωλούν προϊόντα μέσω βίντεο με δυνατότητα αγοράς, ζωντανές ροές και επιμελημένες συλλογές προϊόντων στα προφίλ τους. Οι πωλητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις διαφημίσεις καταστημάτων και την υπηρεσία logistics «Fulfilled by TikTok». Η πλατφόρμα ενσωματώνεται με Shopify, WooCommerce, BigCommerce και άλλα πολυκαναλικά εργαλεία όπως το ChannelAdvisor και το Feedonomics.
  • Το TikTok Shop Live, μια δυνατότητα αγορών ζωντανής ροής, έχει σημειώσει μεγάλη ανάπτυξη. Ο αριθμός των συνεδριών του TikTok Shop Live στις ΗΠΑ σχεδόν τριπλασιάστηκε το 2024. Ο ιδρυτής του brand Beauty Stormi Steele σημείωσε ρεκόρ δημιουργώντας πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις Black Friday 2024 κατά τη διάρκεια livestream.
  • Το 2024, η TikTok ξεκίνησε το SOAR (Supporting Our Artisans and Retailers), μια πρωτοβουλία που απευθύνεται σε μικρές επιχειρήσεις. Αυτό το πρόγραμμα παρέχει πόρους και υποστήριξη σε μικρότερους εμπόρους, βοηθώντας τους να αναπτύξουν την παρουσία τους στο TikTok Shop.
  • Subscription: Η εταιρεία παρέχει μια δυνατότητα για τους δημιουργούς να προσφέρουν αποκλειστικό περιεχόμενο, προνόμια και μια κοινότητα μόνο για μέλη με μηνιαία συνδρομή. Οι δημιουργοί μπορούν να προσαρμόσουν τα πακέτα τους με ιδιωτικά κανάλια και μοναδικό περιεχόμενο.
  • Creator Affiliate Program: Οι δημιουργοί κερδίζουν προμήθεια προωθώντας προϊόντα σε βίντεο και ζωντανές ροές. Ορισμένοι μπορούν πλέον να συνδέουν προϊόντα από δίκτυα τρίτων όπως το Amazon και το Walmart.
  • Creator Rewards Program: Οι δημιουργοί μπορούν να κερδίσουν χρήματα από βίντεο σε διάστημα ενός λεπτού με βάση την αφοσίωση, την πρωτοτυπία και άλλους παράγοντες. Για να εγγραφούν, οι δημιουργοί χρειάζονται 10.000 followers και 100.000 προβολές σε 30 ημέρες.
  • Studio: Μια πλατφόρμα για τη δημιουργία, την επεξεργασία και τη διαχείριση βίντεο. Οι δημιουργοί μπορούν να δημοσιεύουν απευθείας στο TikTok και να χρησιμοποιούν εργαλεία όπως αυτόματους υπότιτλους, επεξεργασία φωτογραφιών και συμβουλές δημιουργίας εσόδων.
  • Smart+: Αυτοματοποιεί τη στόχευση διαφημίσεων, την υποβολή προσφορών και τις δημιουργικές επιλογές για τη βελτίωση του κόστους και της απόδοσης. Χρησιμοποιεί AI για να επιλέξει το καλύτερο κοινό και χρόνο για διαφημίσεις.
  • GMV Max: Αυτοματοποιεί τις διαφημιστικές καμπάνιες για τους πωλητές του TikTok Shop, χρησιμοποιώντας βίντεο, περιεχόμενο συνεργατών και διαφημίσεις για την προώθηση προϊόντων με καθορισμένους προϋπολογισμούς και στόχους.
  • One: Ένας hub πρόσβασης brands σε δημιουργικά εργαλεία, 2 εκατομμύρια δημιουργούς και συνεργάτες παραγωγής, καθώς και σε Creator Marketplace και Creative Challenge.
  • Symphony: Ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που βοηθά τους επαγγελματίες του marketing στη δημιουργία περιεχομένου, τη συγγραφή σεναρίων, την παραγωγή βίντεο και τη δημιουργία ιδεών. Βοηθά στη βελτιστοποίηση της δημιουργικής εργασίας.

Η εταιρεία «μάχεται» παρά την πιθανή απαγόρευση

Το TikTok ενισχύει την παρουσία του στο eCommerce των ΗΠΑ, παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζει πιθανή απαγόρευση. Το TikTok Shop, έχει επεκταθεί με νέες δυνατότητες και εργαλεία για να κερδίζουν χρήματα οι δημιουργοί. Η εταιρεία προσφέρει επίσης κίνητρα για να αυξήσει τη βάση χρηστών της. Αυτά τα βήματα δείχνουν πως η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη των eCommerce εργαλείων για την υποστήριξη εμπόρων και δημιουργών, ενώ συνεχίζει να καταπολεμά την πιθανή απαγόρευση.