Οι διαδικτυακοί λιανοπωλητές παπουτσιών αντιμετωπίζουν αυξανόμενες προκλήσεις, καθώς οι απαιτήσεις των καταναλωτών για δωρεάν και γρήγορη αποστολή εντείνονται, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της AlixPartners 2025 U.S. Consumer and Executive Home Delivery, μαθαίνουμε από το WWD. Η μελέτη αποκαλύπτει ότι τα υποδήματα συγκαταλέγονται στις κορυφαίες κατηγορίες προϊόντων που κινδυνεύουν να χάσουν online πωλήσεις εάν δεν ικανοποιηθούν οι προσδοκίες αποστολής.

Δυσκολίες στις πωλήσεις υποδημάτων

Η έρευνα υπογραμμίζει ότι το 34% των πωλήσεων υποδημάτων κινδυνεύει εάν οι προτιμήσεις για δωρεάν αποστολή δεν ικανοποιηθούν, μια σημαντική αύξηση από το 24% το 2024. Αυτό το επίπεδο κινδύνου είναι το δεύτερο μόνο μετά τα αθλητικά είδη, τα οποία αντιμετωπίζουν κίνδυνο πωλήσεων 40%. Τα είδη ένδυσης ακολουθούν από κοντά με 31%.

In-Store επιστροφές: Η μεγάλη πρόκληση για το eCommerce
Μια νέο πρόκληση έρχεται να προβληματίσει τους εμπόρους: οι in-store επιστροφές από online αγορές, θέτοντας τις βάσεις για εκσυγχρονισμό.

Τα στελέχη αναγνωρίζουν ένα διευρυνόμενο χάσμα μεταξύ των υποσχέσεων παράδοσης και των προσδοκιών των καταναλωτών. Σχεδόν οι μισοί παραδέχονται ότι τα τυπικά παράθυρα παράδοσης δωρεάν αποστολής των τεσσάρων έως πέντε ημερών υπολείπονται των προσδοκιών των καταναλωτών για 3,5 ημέρες ή λιγότερο. Επιπλέον, το 35% των αγοραστών αναμένει διαγραφή ή πίστωση των εξόδων αποστολής εάν οι παραδόσεις καθυστερήσουν, από 27% πέρυσι.

Ενώ οι καταναλωτές είναι γενικά πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον στις online πωλήσεις, συνήθως ποσό κάτω των $10, για παράδοση αυθημερόν σε είδη παντοπωλείου και ιατρικές προμήθειες, το 34% δεν θα πλήρωνε επιπλέον για ταχεία αποστολή υποδημάτων και ενδυμάτων. Είναι ενδιαφέρον ότι το 42% των αγοραστών παπουτσιών και το 40% των πελατών ενδυμάτων είναι πρόθυμοι να δεχτούν χρόνους αποστολής μεγαλύτερους από επτά ημέρες, υποδεικνύοντας μια λεπτή ισορροπία μεταξύ ταχύτητας και κόστους.

Όσον αφορά τις προτιμήσεις αγορών, το 47% των αγοραστών παπουτσιών προτιμά την ηλεκτρονική αγορά με παράδοση στο σπίτι, σε σύγκριση με το 42% που προτιμά την αγορά από το κατάστημα και το 11% που επιλέγει την ηλεκτρονική αγορά με παραλαβή από το κατάστημα. Οι αγοραστές ενδυμάτων δείχνουν παρόμοια προτίμηση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες με παράδοση.

Η έρευνα ρίχνει επίσης φως στη συμπεριφορά των καταναλωτών γύρω από τις επιστροφές και τα τιμολόγια. Οι επιστροφές ενδυμάτων παραμένουν υψηλές στο 42%, αυξημένες από 36% το 2024, ενώ οι επιστροφές υποδημάτων αυξήθηκαν ελαφρώς στο 14%. Οι ανησυχίες για τους δασμούς επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις στις online πωλήσεις, με το 66% των καταναλωτών να είναι πρόθυμοι να στραφούν σε εγχώριους πωλητές, εάν το κόστος αποστολής στο εξωτερικό αυξηθεί λόγω υψηλότερων δασμών. Επιπλέον, το 20% αναφέρει ότι αγοράζει συνειδητά περισσότερα προϊόντα «Made in the USA» ως αποτέλεσμα.

De minimis: Κλείνει το παραθυράκι για Shein & Temu
Κλείνει το παραθυράκι de minimis για Shein και Temu - Πώς επηρεάζονται ήδη οι πελάτες.

Από την πλευρά των λιανοπωλητών, η κερδοφορία παραμένει ένα πρόβλημα. Το κόστος παράδοσης ανά πακέτο αυξάνεται, με το 76% των στελεχών να αναφέρει αυξημένα έξοδα. Η παράδοση κατ' οίκον είναι συχνά λιγότερο κερδοφόρα από τις πωλήσεις στο κατάστημα, με το 27% των στελεχών να δηλώνουν ότι η παράδοση αποδυναμώνει την κερδοφορία, από 17% πέρυσι. Για να εξισορροπήσουν αυτές τις πιέσεις, το 66% των λιανοπωλητών απαιτούν ελάχιστη αξία παραγγελίας για δωρεάν αποστολή, και το 48% αύξησε αυτά τα ελάχιστα όρια τον τελευταίο χρόνο.

Τα δεδομένα αυτά υπογραμμίζουν την κρίσιμη σημασία που έχει για τις eCommerce επιχειρήσεις υποδημάτων να βελτιώσουν τις στρατηγικές αποστολής τους, να εξισορροπήσουν την ταχύτητα παράδοσης με το κόστος και να επικοινωνούν με διαφάνεια με τους πελάτες. Οι λιανοπωλητές που προσαρμόζονται σε αυτές τις εξελισσόμενες προσδοκίες των καταναλωτών θα είναι σε καλύτερη θέση να προστατεύσουν τις online πωλήσεις και να ενισχύσουν την αφοσίωση των πελατών σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά.