Νέους κανόνες ετοίμασε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη μείωση, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση των συσκευασιών. Στο εξής, θα επιτρέπεται να είναι κενό έως το μισό κομμάτι της συσκευασίας που χρησιμοποιείται στο eCommerce, μας λέει το Ecommerce News.

Με μεγάλη πλειοψηφία το Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμφώνησε γύρω από τον κανονισμό συσκευασίας που στόχος του είναι η αντιμετώπιση των αυξανόμενων ευρωπαϊκών αποβλήτων, η εναρμόνιση των κανόνων της εσωτερικής αγοράς και η προώθηση της κυκλικής οικονομίας. Τα πρώτα σχέδια για τον εν λόγω κανονισμό συσκευασίας δημοσιοποιήθηκαν στα τέλη του 2022.

Οι Ευρωπαίοι προτιμούν το C2C online shopping
H δημοτικότητα του online shopping C2C αυξάνεται συνεχώς στην Ευρώπη - Το 70% ασχολείται με πλατφόρμες C2C shopping.

Που στοχεύει η νέα αυτή ρύθμιση;

Κάθε Ευρωπαίος πολίτης παράγει σχεδόν 189 κιλά αποβλήτων συσκευασίας ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία του 2021 που επικαλούνται οι Ευρωπαίοι φορείς χάραξης πολιτικής. "Χωρίς πρόσθετα μέτρα, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στα 209 κιλά το 2030", αναφέρεται. Οι νέοι κανόνες περιλαμβάνουν στόχους για την αντιστροφή αυτής της τάσης μέχρι το 2030, όπου η ποσότητα των συσκευασιών θα πρέπει να έχει μειωθεί κατά 5%, κατά 10% έως το 2035 και κατά 15% έως το 2040.

Γάτα που κοιτάζει επιφυλακτικά μέσα από κουτί συσκευασίας

Οι χώρες της ΕΕ πρέπει να περιορίσουν κυρίως την ποσότητα των πλαστικών αποβλήτων συσκευασίας. Ορισμένοι τύποι πλαστικών συσκευασιών μίας χρήσης θα απαγορευτούν από την 1η Ιανουαρίου 2030, συμπεριλαμβανομένων των συσκευασιών για μη επεξεργασμένα λαχανικά και φρούτα, πακέτα ζάχαρης και μίνι μπουκάλια σαμπουάν σε ξενοδοχεία.

Βλέψεις για ανακυκλώσιμες συσκευασίες

Υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι που έχουν τεθεί από τον κανονισμό για το 2030 όσον αφορά την επαναχρησιμοποίηση των συσκευασιών και κάποιες χώρες της ΕΕ μπορούν να ζητήσουν παράταση για πέντε έτη υπό προϋποθέσεις. Αναμένεται ακόμη η έγκριση από το Συμβούλιο για το κανονισμό συσκευασίας ώστε να ενσωματωθεί κατόπιν στις εκάστοτε εθνικές νομοθεσίες.

Στο μεταξύ, κάποιες eCommerce επιχειρήσεις έχουν πάρει τα μέτρα τους ώστε η αποστολή προϊόντων να μην απαιτεί χρήση πρόσθετης συσκευασίας και χρήση πλαστικού. Για παράδειγμα, η Amazon έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί αποκλειστικά ανακυκλώσιμες συσκευασίες για τις παραδόσεις στην Ευρώπη. Εξ άλλου σε πολλές περιπτώσεις η βιωσιμότητα είναι ένα σημαντικό κριτήριο και από τους πελάτες γύρω από τις πρακτικές packaging.

eCommerce packaging: Διαμορφώνεται από εξελισσόμενες ανάγκες
Μια συνολική εμπειρία αγορών θα πρέπει να δίνει μεγάλη σημασία και σε ένα ακόμη σημείο που πιθανά ξεχνάμε πολλές φορές: το eCommerce packaging.

ΕΕ vs eCommerce συσκευασίες

Έτσι, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τονίζει ότι στις συσκευασίες μεταφοράς και στις eCommerce συσκευασίες θα ορίζεται μέγιστη αναλογία κενού χώρου 50% και οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς θα πρέπει επίσης να διασφαλίζουν ότι το βάρος και ο όγκος της συσκευασίας ελαχιστοποιούνται, αναφέρει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Αυτό σημαίνει όμως ότι όλες οι eCommerce επιχειρήσεις με έδρα εκτός ΕΕ θα πρέπει να μεριμνήσουν να συμμορφωθούν με τον νέο ευρωπαϊκό κανονισμό συκευασίας καθώς είτε θα κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν κυρώσεις είτε θα χάσουν πιθανούς πελάτες λόγω απόσυρσης από την αγορά.