Σε "διπλό ταμπλό" παίζουν οι καταναλωτές όταν πρόκειτα για αγορές ειδών διακόσμησης καθώς είναι πρόθυμοι να ψωνίσουν online ενώ ταυτόχρονα συνεχίζουν να βλέπουν οφέλη από μια επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα, μας πληροφορεί το Home Accents Today. Αυτή είναι μόνο η νεότερη προσθήκη σε μια σειρά από καταναλωτικές έρευνες που επίσης έδειξαν ότι οι καταναλωτές στρέφονται στα καταστήματα με τις φθηνότερες επιλογές και δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην ευκολία με την οποία μπορούν να κάνουν επιστροφές.

Mέσα από την έρευνα της 2 Visions, "2024 Home Décor E-commerce Market Research Report", οι καταναλωτικές συνήθειες έδειξαν ότι το 82% είναι θετικοί στις onlineς αγορές για διακόσμηση, αμφισβητώντας την πεποίθηση ότι οι φυσικές αγορές είναι ο κυρίαρχος τρόπος αγοράς.

Οι online αγοραστές απαιτούν εύκολες επιστροφές
Οι online αγοραστές απαιτούν εύκολη διαδικασία επιστροφών.

Αυτό όμως δείχνει ότι το eCommerce είναι μία από τις επιλογές, όχι η μόνη καθώς ένα 56% θέλει να ασχολείται προσωπικά όταν πρόκειται για τέτοιες αγορές ενώ ένα παρόμοιο ποσοστό δήλωσε ότι προτιμά ένα υβριδικό μοντέλο να συνδυάζει online και δια ζώσης αγορές.

Γωνία με αντικείμενα διακόσμησης εσωτερικού χώρου

Η γενιά που είναι πιο πιθανό να κάνει αγορές online με ποσοστό 45% είναι η Gen Z καθώς το 75% αυτής δήλωσε ότι πιστεύει ότι οι επιλογές στο διαδίκτυο είναι περισσότερες. Αυτό δεν εκπλήσσει καθώς η ίδια αυτή γενιά δείχνει να είναι υπερ του AI shopping στις καταναλωτικές συνήθειες της.

Gen Z και Millennials ψηφίζουν AI shopping
Οι γενιές Gen Z και Millennials προωθούν την ιδέα του AI shopping, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Από την άλλη, τα 3/4 των Baby Boomers δήλωσαν ότι έχουν πρόσβαση σε κατάστημα home decor σε απόσταση 30 λεπτών από το σπίτι τους και είναι εξαιρετικά ικανοποιημένοι (78%) με την επιλογή των τοπικών καταστημάτων τους. Σε ίδια σύμπνοια και η Gen X με 56% εκτιμά περισσότερο τη δια ζώσης εμπειρία με τους Millennials να ακολουθούν με 51%.

Όλες όμως οι δημογραφικές ομάδες συμφωνούν με 62% ότι οι επιλογές στα φυσικά κατάστημα εκλαμβάνονται ως υψηλότερης ποιότητας.

Ο βασικός παράγοντας που οδηγεί τους καταναλωτές να αγοράζουν για το home decor διαδικτυακά είναι η τιμή με ποσοστό προτίμησης 55% και στη συνέχεια, η ευκολία με 54%. Οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες επηρέασαν το 49% ενώ οι πολλαπλές επιλογές ήταν αποφασιστικός παράγοντας για το 38%.

Η τιμή είναι προτεραιότητα στις αγορές των καταναλωτών
Ανάμεσα στους παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών σημαντική θέση έχουν οι τιμές!

Για μια ακόμη φορά λοιπόν φαίνεται ότι οι καταναλωτικές συνήθειες δεν επηρεάζονται απλά από τις τάσεις αλλά είναι μια σύνθετη συνύφανση από προτιμήσεις και ανάγκες τόσο της κάθε γενιάς αλλά και του τρόπου σκέψης τους.