Μια νέα έκθεση της παγκόσμιας εταιρείας χαρτιού και συσκευασίας Mondi Group ρίχνει φως στις βασικές καταναλωτικές τάσεις και τον αντίκτυπό τους στο eCommerce packaging για το 2024 και παραπέρα, μας λέει το Packaging Gateway.

Η έκθεση, η οποία βασίζεται σε έρευνα από 6.000 καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη και την Τουρκία, προσφέρει πληροφορίες για τους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής πώλησης που επιδιώκουν να βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές packaging τους.

Έκρηξη social commerce στις ηλεκτρονικές αγορές

Η έκθεση υπογραμμίζει την αυξανόμενη σημασία του social commerce, καθώς σχεδόν οι μισοί (44%) από τους ερωτηθέντες έχουν αγοράσει μέσω πλατφορμών social media τον τελευταίο χρόνο. Το Facebook και το Instagram αναδείχθηκαν ως τα προτιμώμενα κανάλια, ενώ το TikTok δείχνει πολλά υποσχόμενο, ιδίως για brand μόδας που απευθύνονται σε νεότερες δημογραφικές ομάδες.

Είναι ενδιαφέρον ότι η έρευνα αποκαλύπτει μια αναζωπύρωση της δημοτικότητας του Instagram σε σύγκριση με το TikTok, γεγονός που υποδηλώνει μια πιθανή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

TikTok: Νέος οδηγός για βέλτιστες πρακτικές lead generation
Η νέα συνεργασία του TikTok με τη Hubspot για τη δημιουργία ενός οδηγού με lead generation tips στο app!

Ευκολία και τιμή: Τα κριτήρια των καταναλωτών

Ενώ η συχνότητα αγορών έχει μειωθεί ελαφρώς λόγω των οικονομικών πιέσεων, ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών (38%) διατηρεί τις συνήθειες των online αγορών του. Ειδικότερα, το κόστος παραμένει βασικός παράγοντας, με τους millennials και τη Gen Z να αναζητούν ενεργά καλύτερες προσφορές.

Παράγοντες ευκολίας, όπως η εξοικονόμηση χρόνου και η παράδοση κατ' οίκον, εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικά κίνητρα για ηλεκτρονικές αγορές, αναδεικνύοντας την ανάγκη για απρόσκοπτη εμπειρία αγοράς, ιδίως όταν αυτή ενσωματώνεται σε social media πλατφόρμες.

Η τιμή είναι προτεραιότητα στις αγορές των καταναλωτών
Ανάμεσα στους παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών σημαντική θέση έχουν οι τιμές!

Βιωσιμότητα η κορυφαία προτεραιότητα

Σε συνέχεια η έκθεση υπογράμμισε τη διαρκή σημασία των βιώσιμων λύσεων για το eCommerce packaging. Μια συντριπτική πλειοψηφία του 88% των ερωτηθέντων δίνει προτεραιότητα στην ποιότητα και την προστασία της συσκευασίας, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό (60-70%) εκτιμά τα φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.

Ο παράγοντας της βιωσιμότητας βρίσκει μεγαλύτερη απήχηση στους boomers και κατόπιν στις νεότερες γενιές.

Η έκθεση διερευνά επίσης την αναπτυσσόμενη αγορά της "επαναχρησιμοποίησης", υποδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές ενδέχεται να προτιμούν επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες για δραστηριότητες μεταπώλησης.

Εξισορροπώντας μεταξύ προστασίας και βιωσιμότητας

Η ποιότητα του χαρτιού, η δυνατότητα επανασφράγισης και το ανακυκλώσιμο περιεχόμενο είναι όλα ζωτικής σημασίας, μιας και η εμπειρία του unboxing παίζει σημαντικό ρόλο στην ικανοποίηση των πελατών.

Σχεδόν οι μισοί (47%) από τους ερωτηθέντες εξέφρασαν την απογοήτευσή τους από την υπερβολική συσκευασία, υπογραμμίζοντας τη σημασία της εξάλειψης των περιττών υλικών και της εξασφάλισης μηχανισμών ανοίγματος φιλικών προς το χρήστη.

Το μέλλον του eCommerce packaging

Η έκθεση της Mondi υπογραμμίζει ότι η κατανόηση της συμπεριφοράς μετά την αγορά είναι απαραίτητη για τη βελτιστοποίηση των στρατηγικών συσκευασίας.

Η έκθεση εμβαθύνει στις συνήθειες ανακύκλωσης των καταναλωτών, αποκαλύπτοντας ένα εκπληκτικό χάσμα μεταξύ των γενεών. Ενώ οι Boomers δίνουν προτεραιότητα στην ανακύκλωση, οι νεότεροι καταναλωτές είναι λιγότερο πιθανό να το πράξουν. Αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη για καλύτερη εκπαίδευση και σαφή επισήμανση στις συσκευασίες, ώστε να ενθαρρυνθούν οι ορθές πρακτικές απόρριψης.

Επιπλέον, η έκθεση υπογραμμίζει την αυξανόμενη σημασία του σχεδιασμού συσκευασιών για επαναχρησιμοποίηση και κομποστοποίηση. Η ικανοποίηση των προσδοκιών των καταναλωτών για φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, εξασφαλίζοντας παράλληλα την προστασία του προϊόντος και μια θετική εμπειρία αποσυσκευασίας, θα είναι το κλειδί για την ευημερία των διαδικτυακών λιανοπωλητών τα επόμενα χρόνια.