Η περίοδος των εορταστικών αγορών είναι κερδοφόρα για το eCommerce, αλλά συνοδεύεται και από σημαντικούς κινδύνους για την ασφάλεια καθώς καραδοκούν cyber απειλές.
Μια μελέτη της Liquid Web που αναλύθηκε από το Information Security Buzz δείχνει αύξηση 31% στις cyber επιθέσεις κατά τον Δεκέμβριο, τον πιο πολυσύχναστο μήνα για τους online λιανοπωλητές. Οι cyber εγκληματίες εκμεταλλεύονται τα τρωτά σημεία, με στόχο να κλέψουν ευαίσθητα δεδομένα καθώς οι online αγοραστές αναζητούν εορταστικές προσφορές.
Καθώς οι πελάτες σπεύδουν στα eshop για προσφορές, αυξάνονται οι cyber απειλές, δημιουργώντας την ιδανική στιγμή για τους εγκληματίες ώστε να «χτυπήσουν». Η έκθεση επισημαίνει ότι πολλές επιχειρήσεις αντιδρούν σε ζητήματα μόνο αφού συμβούν. Στην πραγματικότητα, το 16% των επιχειρήσεων παραδέχεται ότι επιδιορθώνει συστήματα μόνο μετά από μια επίθεση και το 28% πρέπει να χρησιμοποιήσει ενημερώσεις κώδικα έκτακτης ανάγκης, τονίζοντας την ανάγκη για πιο προληπτικά μέτρα cybersecurity στο eCommerce.
Δεκέμβριος: Υψηλές πωλήσεις, υψηλοί κίνδυνοι
Σύμφωνα με έρευνα 505 ιδιοκτητών επιχειρήσεων —77% στο eCommerce — ο Δεκέμβριος είναι ο μήνας με τις υψηλότερες πωλήσεις και η κορύφωση των περιστατικών στον κυβερνοχώρο. Το 64% την αναγνώρισε ως την πιο πολυσύχναστη περίοδο πωλήσεών τους, ενώ το 39% ανέφερε τις περισσότερες επιθέσεις στον κυβερνοχώρο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Τα sales events υψηλής επισκεψιμότητας όπως η Black Friday και η Cyber Monday εντείνουν τους κινδύνους, με το 26% των επιχειρήσεων να αναφέρει περιστατικά στον κυβερνοχώρο κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών. Οι επιχειρήσεις αντιμετώπισαν κατά μέσο όρο τρία περιστατικά από cyber απειλές στον κυβερνοχώρο τον Δεκέμβριο και το 24% αντιμετώπισε πέντε ή περισσότερα.
Γιατί την περίοδο των διακοπών;
Τρεις κύριοι λόγοι συμβάλλουν στην αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων στις γιορτές:
- Αυξημένη online επισκεψιμότητα: Τα online stores παρουσιάζουν υψηλή επισκεψιμότητα, επιβαρύνοντας τα συστήματα ασφαλείας και παρέχουν ευκαιρίες στους εισβολείς. Η Liquid Web διαπίστωσε ότι το 66% των επιχειρήσεων βλέπουν αυξημένη επισκεψιμότητα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
- Εποχιακή στελέχωση: Οι εποχιακοί υπάλληλοι ενδέχεται να στερούνται εκπαίδευσης στον κυβερνοχώρο, αφήνοντας τα eshop εκτεθειμένα στον κίνδυνο phishing και επιθέσεων.
- Εστίαση στις πωλήσεις: Η ώθηση για έσοδα τις γιορτές συχνά κάνει τους επαγγελματίες να παραγκωνίζουν τα μέτρα ασφαλείας.
Οικονομικός αντίκτυπος
Τα περιστατικά στον κυβερνοχώρο έχουν ως αποτέλεσμα σημαντικές οικονομικές eCommerce απώλειες, με τις επιχειρήσεις να υπολογίζουν μια μέση απώλεια εσόδων ύψους 147.848 $, ή 20%, αν προκύψει ένα σημαντικό ζήτημα κυβερνοασφάλειας κατά τους μήνες αιχμής των αγορών. Το περσινό έτος, η μέση απώλεια εσόδων λόγω ευπάθειας στον κυβερνοχώρο ήταν 20.369 $ (4,4%), συνολικά 92.744 $ κατά τη διάρκεια ζωής της εταιρείας.
Αυτά τα περιστατικά από cyber απειλές βλάπτουν επίσης την εμπιστοσύνη. Το 13% των ιδιοκτητών επιχειρήσεων ανέφερε μακροπρόθεσμη βλάβη στην πίστη των πελατών μετά από μια κυβερνοεπίθεση, τονίζοντας τις ευρύτερες συνέπειες της ανεπαρκούς ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.
Κοινά τρωτά σημεία
Οι eCommerce επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πολλά κοινά κενά ασφάλειας:
- Ξεπερασμένα συστήματα: Επηρεάζοντας το 36% των επιχειρήσεων, το μη επιδιορθωμένο λογισμικό αποτελεί σημαντικό κίνδυνο.
- Αδύναμος έλεγχος ταυτότητας: Το 30% των eshop δεν διαθέτουν ισχυρά πρωτόκολλα σύνδεσης.
- Ανεπαρκής εκπαίδευση: Το 3% των επιχειρήσεων αποτυγχάνουν να εκπαιδεύσουν τους υπαλλήλους τους σχετικά με τη βασική ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.
- Ανεπαρκής κρυπτογράφηση: Το 28% δεν κρυπτογραφεί σωστά τα δεδομένα πελατών.
- Μη ασφαλή API: Το 13% ανέφερε σημαντικούς κινδύνους από μη προστατευμένες συνδέσεις συστήματος.
Προληπτικά μέτρα και επίπεδα εμπιστοσύνης
Οι eCommerce επιχειρήσεις λαμβάνουν μέτρα για την αντιμετώπιση κινδύνων από cyber απειλές. Τα κοινά μέτρα περιλαμβάνουν έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων (56%), κρυπτογράφηση δεδομένων (55%) και τακτικές ενημερώσεις λογισμικού (53%). Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων διαθέτουν περίπου το 16% των προϋπολογισμών τους στον κυβερνοχώρο για την ετοιμότητα των διακοπών.
Παρά τις προκλήσεις, η εμπιστοσύνη παραμένει υψηλή: Το 72% των ιδιοκτητών επιχειρήσεων αισθάνεται έτοιμος να χειριστεί τις απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και το 67% εμπιστεύεται την ικανότητα των υπαλλήλων τους να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά.
Συστάσεις για eCommerce επιχειρήσεις
Για να μετριαστούν οι cyber απειλές, οι επιχειρήσεις θα πρέπει:
- Να διατηρούν τα συστήματα ενημερωμένα για να διορθώσουν τρωτά σημεία.
- Να χρησιμοποιούν έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων για να βελτιώσουν την ασφάλεια.
- Να κρυπτογραφούν ευαίσθητα δεδομένων πελατών.
- Να εκπαιδεύουν τους υπαλλήλους να αναγνωρίζουν απειλές όπως το phishing.
- Να αναπτύσσουν ένα σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών και να το ενημερώνουν τακτικά.
- Να συνεργάζονται με παρόχους υπηρεσιών ασφαλείας για προηγμένη προστασία.
![](https://eshopexperts.gr/content/images/2024/12/eshopexperts-blog-passkey-featured.jpg)
Τι σημαίνει αυτό για το eCommerce
Η περίοδος των εορτών είναι «δίκοπο μαχαίρι» για το eCommerce, με αυξημένες πωλήσεις αλλά και αυξημένες cyber απειλές στον κυβερνοχώρο. Με την εφαρμογή ισχυρών μέτρων cybersecurity και την εκπαίδευση των εργαζομένων, οι επιχειρήσεις μπορούν να προστατεύσουν τις δραστηριότητές τους και να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη των πελατών. Η κυβερνοασφάλεια δεν είναι απλώς μια αναγκαιότητα, είναι αναπόσπαστα σημαντικό μέρος για την επιβίωση και εξέλιξη των eshop.