Amazon και IKEA: Kυρίαρχοι στις ευρωπαϊκές online αγορές επίπλων

Πρόσφατη έρευνα που έγινε γύρω από τις online αγορές επίπλων στην Ευρώπη ανέδειξε ως κυρίαρχους πωλητές του κολωσσούς Amazon και IKEA ως απάντηση στο αυξανόμενο ενδιαφέρον του κοινού για αυτόν τον κλάδο.

Η Ευρώπη λέει ΝΑΙ σε Amazon και IKEA

Σε μεγάλες αγορές όπως Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και την Ιταλία, το Amazon είναι ο μεγαλύτερος πωλητής στις online αγορές επίπλων με το IKEA να έρχεται στην κορυφή στη Γαλλία και στο τοπ 3 αρκετών ακόμη ευρωπαϊκών χωρών. Μόνο στη Γερμανία ο τοπικός παίκτης, Otto, ηγείται της αγοράς.

Η Fox Intelligence, που διεξήγαγε την έρευνα τόνισε ότι "οι μεταπανδημικές επιπτώσεις έχουν προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον για την αγορά επίπλων. Είτε πρόκειται για έναν νέο καναπέ, έπιπλα κήπου, αναδιακόσμηση ή αγορά φυτών, ο στόχος ήταν σαφής: να αναβαθμίσετε το σπίτι σας και να αισθανθείτε άνετα - επηρεάζοντας σημαντικά την αγορά επίπλων".

Source: Fox Intelligence

Το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει έδαφος

Έτσι, ακόμη και μετά το πέρας της πανδημίας, οι καταναλωτές να κάνουν αγορές για έπιπλα από το διαδίκτυο. Μπορεί να προτιμάται η επίσκεψη και αγορά από ένα κατάστημα, όμως "το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει έδαφος χρόνο με το χρόνο" με τους αγοραστές επίπλων να εκτιμούν ιδιαίτερα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η online εμπειρία όπως την εξατομίκευση, τις επιλογές παράδοσης και τη βιωσιμότητα των προϊόντων.

eCommerce packaging: Διαμορφώνεται από εξελισσόμενες ανάγκες
Μια συνολική εμπειρία αγορών θα πρέπει να δίνει μεγάλη σημασία και σε ένα ακόμη σημείο που πιθανά ξεχνάμε πολλές φορές: το eCommerce packaging.

Οι αγορές επωφελούνται ιδιαίτερα από την ανάπτυξη του διαδικτύου, όπως δείχνουν τα στοιχεία αυτά κάτι που ωθεί τους καθιερωμένους παίκτες να εξερευνήσουν νέα μονοπάτια. Έπρεπε λοιπόν να γίνει επανεξέταση της στρατηγικής τους για να προσαρμοστούν στους νέους τρόπους κατανάλωσης.

Τι σημαίνει για τους τοπικούς πωλητές;

Η κατά κράτος κυριαρχία των Amazon και IKEA στις 5 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές μας δείχνει ότι το κοινό επωφελείται από τις πολύ καλά δουλεμένες παροχές διαδικτυακής εξυπηρέτησης αλλά και λόγω της ευρείας γκάμας προϊόντων που προσφέρουν. Ακόμη μια ίσως παράμετρος να είναι και η τιμή που είναι σημαντική για τους καταναλωτές καθώς είναι πιθανότερο να βρουν κάτι σε καλύτερη τιμή ή προσφορά.

Η τιμή είναι προτεραιότητα στις αγορές των καταναλωτών
Ανάμεσα στους παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών σημαντική θέση έχουν οι τιμές!

Πάντως είναι θετικό ότι και στις 5 αγορές οι 3 θέσεις που απομένουν από το τοπ 5 για τις online αγορές επίπλων συμπληρώνεται στην εκάστοτε χώρα με τοπικές επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές δεν έχουν απομακρυνθεί από το εγγύς περιβάλλον τους, κάτι που αποδεικνύεται με την Γερμανία όπου ο τοπικός πωλητής Otto ξεπερνά κατά πολύ τις δύο εταιρείες και ίσως είναι μια ένδειξη για του πωλητές να παρακινηθούν και να εντοπίσουν τι θα μπορούσε να ενισχύσει τη θέση και τις πωλήσεις τους, διότι είναι σαφές ότι η εμπιστοσύνη του κοινού υπάρχει ακόμη.