Η δημιουργία του customer loyalty στο eCommerce είναι απαραίτητη για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία. Καθώς ο ανταγωνισμός αυξάνεται, ως επαγγελματίες πρέπει να βρείτε νέους τρόπους για να συνεχίσετε να κάνετε τους πελάτες σας να επιστρέφουν. 

Με τις online αγορές να κερδίζουν δημοτικότητα συνεχώς, είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε έξυπνες στρατηγικές που εστιάζουν στην εμπειρία του πελάτη, την εμπιστοσύνη και την ευκολία. Οι πιστοί πελάτες όχι μόνο αυξάνουν τις πωλήσεις σας αλλά και προωθούν πρόθυμα το brand σας σε άλλους.

Τα κορυφαία tips για customer loyalty στο eCommerce

Ας ανακαλύψουμε μερικές βασικές συμβουλές για να δημιουργήσετε customer loyalty:

Προσφέρετε customizable εμπειρίες αγορών 

Όταν προσφέρετε customizable εμπειρίες αγορών, οι πελάτες σας είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν. Παρακολουθώντας τις αγορές και τη συμπεριφορά περιήγησής τους, μπορείτε να προτείνετε προϊόντα που ταιριάζουν με τις προτιμήσεις τους. Χρησιμοποιήστε δεδομένα πελατών, όπως ηλικία, τοποθεσία και ιστορικό αγορών, για να παρέχετε εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων. Αυτό κάνει τους πελάτες σας να αισθάνονται ότι τους εκτιμούν και τους κατανοούν.

Βελτιστοποιήστε τις omnichannel αγορές

Οι πελάτες σας ψωνίζουν χρησιμοποιώντας πολλές συσκευές και πλατφόρμες. Για να τους κρατήσετε αφοσιωμένους, βεβαιωθείτε ότι το eshop σας λειτουργεί καλά σε τηλέφωνα, tablet και επιτραπέζιους υπολογιστές. Χρησιμοποιήστε social media πλατφόρμες, όπως το TikTok και το Instagram, για να εμφανίσετε στοχευμένες διαφημίσεις που συνδέονται απευθείας με το online store σας. Αυτό ενισχύει το customer loyalty στο eCommerce καθώς διευκολύνει τους πελάτες να ψωνίζουν, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται.

Ξεκινήστε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης 

Δώστε στους πελάτες σας έναν λόγο να συνεχίσουν να επιστρέφουν προσφέροντας ένα πρόγραμμα αφοσίωσης. Μπορείτε να παρέχετε πόντους, εκπτώσεις ή αποκλειστικές ανταμοιβές για επαναλαμβανόμενες αγορές. Για παράδειγμα, μπορείτε να εμφανίζετε στους πελάτες σας πόντους και εξατομικευμένα αγαπημένα προϊόντα καθώς ψωνίζουν. Αυτό κάνει τους πελάτες να αισθάνονται ότι τους εκτιμούν και τους ενθαρρύνει να συνεχίσουν να ψωνίζουν από το eCommerce store σας. 

Χρησιμοποιήστε ηλεκτρονικά συστήματα POS

Εάν έχετε online και φυσικά καταστήματα, συνδέστε τα δεδομένα των πελατών σας και από τα δύο κανάλια. Τα σύγχρονα συστήματα POS παρακολουθούν τις αγορές των πελατών και αποθηκεύουν δεδομένα για μελλοντική χρήση. Αυτό σας επιτρέπει να προσφέρετε εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων και διασφαλίζει μια ομαλή εμπειρία αγορών σε όλες τις πλατφόρμες. Οι πελάτες που βλέπουν μια εύκολη εμπειρία είναι πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί.

ανθρώπινο χέρι δάκτυλο σε συσκευή POS

Βελτιώστε την υποστήριξη πελατών

Η παροχή γρήγορης και αξιόπιστης υποστήριξης πελατών δημιουργεί εμπιστοσύνη και καλλιεργεί το customer loyalty στο eCommerce. Προσφέρετε υποστήριξη 24/7 μέσω chatbots, τηλεφωνικών γραμμών ή βοηθών με τεχνητή νοημοσύνη. Ενθαρρύνετε τις κριτικές πελατών στον ιστότοπό σας και απαντήστε σε αυτές. Το να δείχνετε ότι ενδιαφέρεστε για τα σχόλια των πελατών ενισχύει την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση. Οι πελάτες θα εκτιμήσουν μια επωνυμία που ακούει και λύνει τα προβλήματά τους γρήγορα.

Προσθέστε διαδραστικό περιεχόμενο

Κάντε τις online αγορές πιο συναρπαστικές με διαδραστικές λειτουργίες. Μπορείτε να προσθέσετε κινούμενα σχέδια, κουίζ προϊόντων και εικονικές δοκιμές. Για παράδειγμα, το εικονικό εργαλείο δοκιμής της Sephora επιτρέπει στους πελάτες να δουν πώς φαίνεται το μακιγιάζ πριν το αγοράσουν. Αυτή η διαδραστική εμπειρία χτίζει εμπιστοσύνη και κάνει τους πελάτες σας πιο πιθανό να ψωνίσουν ξανά από εσάς.

Απλοποιήστε τη διαδικασία checkout 

Μια ομαλή διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς μπορεί να αποτρέψει τα εγκαταλελειμμένα καρότσια. Προσφέρετε επιλογές γρήγορης πληρωμής όπως το Apple Pay ή το PayPal. Πολλοί καταναλωτές κουράζονται με τη διαδικασία εγγραφής χρήστη σε ένα online store. Επιτρέψτε στους πελάτες σας να αγοράσουν ως guest, και έτσι να μειώσουν τα βήματα κατά τη διαδικασία αγορών.  Αυτή η ευκολία ενθαρρύνει τους πελάτες να ψωνίσουν ξανά, καθώς θα εκτιμήσουν μια γρήγορη και απλή διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς.

Δεσμευτείτε στα ethical πρότυπα

Οι σύγχρονοι πελάτες εκτιμούν τις μάρκες που ακολουθούν ethical πρακτικές. Μπορείτε να δείξετε υπευθυνότητα χρησιμοποιώντας υλικά ηθικής προέλευσης και sustainable μεθόδους παραγωγής. Όταν επισημαίνετε τις ηθικές σας πρακτικές, δημιουργείτε εμπιστοσύνη και ενισχύετε το customer loyalty στο eCommerce. Οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να υποστηρίξουν brands που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, ενθαρρύνοντας την αφοσίωση και τη μακροπρόθεσμη υποστήριξη.

Sustainability στο eCommerce: Τι είναι & Ποια τα οφέλη
Τι σημαίνει sustainability στο eCommerce και ποια είναι τα οφέλη για τα eshop.

BONUS: Οι πληροφορίες που μπορείτε να κερδίσετε από την ανάλυση του customer loyalty

Η ανάλυση του customer loyalty στο eCommerce σάς βοηθά να κατανοήσετε καλύτερα τους πελάτες σας και να βελτιώσετε την εμπειρία αγορών τους. Ακολουθούν ορισμένες βασικές πληροφορίες που μπορείτε να λάβετε, από αυτή την ανάλυση:

  • Αγοραστική συμπεριφορά: Μπορείτε να μάθετε ποια προϊόντα προτιμούν να αγοράζουν οι πελάτες σας. Αυτό σας επιτρέπει να τους προσφέρετε ειδικές προσφορές ή ανταμοιβές με βάση τις αγοραστικές τους συνήθειες. 
  • Συχνότητα engagement: Μερικοί πελάτες αλληλεπιδρούν με το πρόγραμμά σας περισσότερο από άλλους. Όσοι κερδίζουν ενεργά και χρησιμοποιούν πόντους συχνά ψωνίζουν πιο συχνά. Ο εντοπισμός λιγότερο ενεργών πελατών σάς επιτρέπει να τους προσελκύσετε ξανά με εξατομικευμένες προσφορές, email ή υπενθυμίσεις για να παραμείνετε σε επικοινωνία.
  • Προτιμήσεις καναλιών αγορών: Οι πελάτες έχουν διαφορετικές προτιμήσεις σχετικά με τα κανάλια αγορών, όπως η χρήση app ή τα social media. Γνωρίζοντας αυτό, μπορείτε να δημιουργήσετε μια πιο ομαλή εμπειρία αγορών σε αυτά τα κανάλια.
Κολάζ 'ανθρωπος social media κινητό
  • Εντοπισμός υποψήφιας αποχώρησης: Εάν ορισμένοι πελάτες αρχίσουν να ψωνίζουν λιγότερο ή σταματήσουν να ασχολούνται, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι κινδυνεύουν να φύγουν. Εντοπίζοντας έγκαιρα αυτούς τους πελάτες, μπορείτε να αναλάβετε δράση για να τους κερδίσετε ξανά με εξατομικευμένα κίνητρα ή αποκλειστικές προσφορές.
  • Σχόλια και κριτικές πελατών: Οι πιστοί πελάτες είναι πιο πιθανό να αφήσουν θετικές κριτικές και να προτείνουν το brand σας. Η ανάλυση αυτών των σχολίων σάς βοηθά να εντοπίσετε περιοχές προς βελτίωση. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε θετικές κριτικές στο marketing για να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες και να ενισχύσετε την εικόνα της επωνυμίας σας.
  • Ευκαιρίες Cross Selling: Η ανάλυση αφοσίωσης πελατών μπορεί να αποκαλύψει ποια προϊόντα αγοράζονται συχνά μαζί. Μπορείτε να προτείνετε σχετικά προϊόντα, ενθαρρύνοντας τους πελάτες να αγοράσουν περισσότερα και να προσφέρετε μικρές εκπτώσεις σε αυτά τα συνδυασμένα προϊόντα για να αυξήσετε τις πωλήσεις.

Το customer loyalty είναι σημαντικό και καθορίζει την επιτυχία ενός eshop

Το customer loyalty στο eCommerce εξαρτάται -σε μεγάλο βαθμό- από την εμπιστοσύνη, την ευκολία και το personalization. Προσφέροντας προγράμματα αφοσίωσης, ισχυρή υποστήριξη πελατών και ηθικές πρακτικές, μπορείτε να κάνετε τους πελάτες να επιστρέφουν. Καθώς οι online αγορές εξελίσσονται, τα brands που δίνουν προτεραιότητα στις ανάγκες των πελατών θα επιτύχουν διαρκή επιτυχία και θα αναπτύξουν ισχυρότερες σχέσεις με τους πελάτες.