eCommerce: Προβλέψεις για 6,8 τρις δολάρια έως το 2028 - Το φυσικό retail θα επικρατήσει

Μια νέα μελέτη από την ερευνητική εταιρεία Forrester προβλέπει την θεαματική άνοδο του eCommerce στα 6,8 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028. 

Όπως διαβάζουμε σε δημοσίευμα της Forbes, η συνολική αξία του eCommerce ανερχόταν στα 4,4 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2023, αποκαλύπτοντας μια ανάπτυξη πολύ «προχωρημένων» μαθηματικών υπολογισμών.

Οι online πωλήσεις θα κατακτήσουν το 24% του παγκόσμιου λιανικού εμπορίου και θα είναι απαραίτητες για τα brands, χωρίς ωστόσο να παραγκωνιστούν τα φυσικά καταστήματα. Οι προβλέψεις είναι ευοίωνες και για το φυσικό εμπόριο, με τη συνολική αξία να αγγίζει τα 21,9 τρισεκατομμύρια δολάρια από τα 28,7 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2028. Έτσι, η ανάπτυξη στις αγορές εκτός σύνδεσης θα συνεχίσει, τονίζοντας τη διαχρονική σημασία της επένδυσης στο φυσικό λιανικό εμπόριο.

Οι προβλέψεις

Πιο συγκεκριμένα, στις ΗΠΑ, οι online λιανικές πωλήσεις αναμένεται να φτάσουν τα 1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, αντιπροσωπεύοντας το 28% των συνολικών λιανικών πωλήσεων. Οι καναδικές online λιανικές πωλήσεις θα φτάσουν τα 83 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι έξι κορυφαίες χώρες της Λατινικής Αμερικής – Βραζιλία, Μεξικό, Αργεντινή, Κολομβία, Περού και Χιλή – θα δουν τις online λιανικές πωλήσεις να αυξηθούν στα 192 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028. 

Στη Δυτική Ευρώπη, αναμένονται online λιανικές πωλήσεις να αυξηθεί από 508 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 σε 773 δισεκατομμύρια δολάρια το 2028. «Η ανάπτυξη των online αγορών, του social commerce, των livestream sellin και του εμπορίου απευθείας στον καταναλωτή θα επιταχύνει την παγκόσμια αύξηση των online λιανικών πωλήσεων τα επόμενα πέντε χρόνια», δήλωσε ο Jitender Miglani, κύριος αναλυτής προβλέψεων στη Forrester.

Το λιανικό εμπόριο αντιμετωπίζει σημαντικές αλλαγές

Το λιανικό εμπόριο αλλάζει πολύ επειδή οι νεότεροι αγοραστές θέλουν νέες και εύκολες εμπειρίες αγορών και ο ανταγωνισμός στο eCommerce από νέα κανάλια πωλήσεων, όπως οι social media αγορές, αυξάνεται. Ιστορικά καταστήματα όπως το Macy's δυσκολεύονται και πολλά brands, όπως το Ted Baker στις ΗΠΑ, το Outdoor Voices, το Rue21 και το The Body Shop, έχουν χρεοκοπήσει ή κλείνουν καταστήματα. Σύμφωνα με έκθεση της UBS, έως και 45.000 καταστήματα λιανικής στις ΗΠΑ ενδέχεται να κλείσουν, με εκείνα που πωλούν ρούχα, ηλεκτρονικά και οικιακά είδη να πληγούν περισσότερο.

Ακόμη και με το κλείσιμο πολλών καταστημάτων και την αύξηση των online αγορών, των social media πωλήσεων, των online αγορών παντοπωλείου και των υπηρεσιών «click-and-collect services», ​​τα φυσικά καταστήματα δεν εξαφανίζονται. Αντίθετα, πρέπει να προσαρμοστούν και να παραμείνουν συντονισμένα με τα νέα trends. Αυτό δείχνει πόσο σημαντικό είναι για τα καταστήματα να έχουν ισχυρές στρατηγικές που συνδυάζουν τόσο τις online όσο και τις φυσικές αγορές, κάτι με το οποίο πολλοί έμποροι λιανικής εξακολουθούν να αγωνίζονται.

Οι καταναλωτές δεν εγκαταλείπουν τα παντοπωλεία
Ενώ οι τιμές της αγοράς εκτινάσσονται και οι καταναλωτές αναζητούν φθηνότερες λύσεις, τα παντοπωλεία βρίσκουν τρόπους να τους κρατούν κοντά τους.

Πού κρύβεται το μέλλον της επιτυχίας στο eCommerce

Οι επιτυχημένοι έμποροι λιανικής το 2024 είναι εκείνοι που έχουν καταλάβει πώς να κρατούν μια εξαιρετική παρουσία, τόσο online όσο και σε φυσικά καταστήματα, προσφέροντας ομαλές και ευχάριστες εμπειρίες που προσελκύουν πελάτες. Τα Sephora είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Έχουν προσαρμοστεί για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των νεότερων πελατών που θέλουν μια personalized και ευχάριστη εμπειρία αγορών. Έχουν ένα κορυφαίο eshop και μια εφαρμογή επιβράβευσης που λειτουργεί καλά με τις υπηρεσίες τους στο κατάστημα, όπως και εξαργύρωση πόντων επιβράβευσης. Η Sephora διατηρεί επίσης τα καταστήματά της ενημερωμένα με τις τελευταίες τάσεις ομορφιάς και τις αποκλειστικές μάρκες που έχουν ζήτηση. 

Η επιτυχία, λοιπόν, «κρύβεται» πίσω από την ένωση των eCommerce στρατηγικών με καινοτόμες ιδέες και αλλαγές στο φυσικό λιανικό εμπόριο. Αυτή η ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών, προσελκύει και διατηρεί πελάτες, δείχνοντας τον σημαντικό ρόλο που παίζει ο συνδυασμών των πρακτικών για την επιτυχία στο εμπόριο.