Όσο περισσότερο εξελίσσονται τα εργαλεία, ιδίως με την βοήθεια του AI, τόσο πιο απαιτητικοί γίνονται και οι καταναλωτές και επιζητούν συναρπαστικές εμπειρίες eCommerce. Πλέον ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για την αξιοποίηση του extended reality, δηλαδή των augmented reality (AR) και virtual reality (VR) ως μέρος της διαδρομής αγορών τους.

Το extended reality διαμορφώνει το μέλλον του eCommerce

Μέσα από το PYMNTS μαθαίνουμε ότι η εταιρεία Perfect Corp., μια εταιρεία που παρέχει επιλογές δοκιμών AR για τις βιομηχανίες ομορφιάς και μόδας μοιράστηκε στην πιο πρόσφατη τριμηνιαία έκθεση αποτελεσμάτων της ότι τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 17,7% σε ετήσια βάση, με τη ζήτηση των καταναλωτών να αυξάνεται.

Η Alice Chang, ιδρύτρια, CEO και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας δήλωσε ότι "οι καταναλωτές αναμένουν πιο εξατομικευμένες και διαφορετικές εμπειρίες από τις εφαρμογές για κινητά". Και αυτό είναι σίγουρο, καθώς ένα 83% των αγοραστών ενδιαφέρεται για εξατομικευμένες προσφορές όπως φάνηκε μέσα από την έκθεση της PYMNTS Intelligence με τίτλο "Οι εξατομικευμένες προσφορές είναι ισχυρές - αλλά πολύ συχνά εκτός βάσης".

Perfect Corp: AR Try-On για επιτυχημένο eCommerce
Η Perfect Corp. βλέπει το AR ως τη λύση για την ενίσχυση της ικανοποίησης των πελατών και τη μείωση των return rates.

Οι κολοσσοί του εμπορίου βάζουν στο στόχαστρο την ευκαιρία που παρουσιάζουν οι τεχνολογίες extended reality AR και VR. Η Walmart, για παράδειγμα, έχει επεκτείνει τις υπάρχουσες δυνατότητες εικονικής δοκιμής ομορφιάς ενώ η Amazon προσφέρει μια σειρά από λειτουργίες δοκιμαστικής AR, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας τοποθέτησης προϊόντων στο χώρο των καταναλωτών με πολλά ακόμη brand όπως Adidas, Ray-Ban, L'Oreal και άλλα να αγκαλιάζουν την εικονική δοκιμή.

Δεν είναι λίγοι άλλωστε οι καταναλωτές που ενδιαφέρονται νε περιλαμβάνει περισσότερα στοιχεία extended reality το ταξίδι των αγορών τους, σύμφωνα με έρευνα της μελέτης του PYMNTS Intelligence για το 2023, "How We Will Pay Report: How Connected Devices Enable Multitasking Among Digital-First Consumers"

Οθόνη κινητού που τοποθετεί αντικείμενο εικονικά σε τραπέζι μέσω AR

Ένα 38% δήλωσε ότι ενδιαφέρεται πολύ ή πάρα πολύ να χρησιμοποιήσει VR για να δει πώς φαίνονται τα αντικείμενα στο δωμάτιό του πριν τα αγοράσει, ενώ το 6% το κάνει ήδη. Επιπλέον, το 32% δήλωσε ότι θα ενδιαφερόταν εξίσου για τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία VR για να αγοράσει προϊόντα λιανικής πώλησης που βρίσκονταν σε φυσικό κατάστημα από το σπίτι ή το γραφείο του, και το 4% το έκανε ήδη.

Οι εξελιγμένες τεχνολογίες των VR και AR είναι σε θέση να παρέχουν μια πιο "ζωντανή" κατανόηση των προϊόντων σε σύγκριση με τις παραδοσιακές δισδιάστατες εικόνες ή περιγραφές καθώς τους επιτρέπει να οπτικοποιήσουν πως θα φαίνονταν μέσα στο χώρο τους ή πως θα ταίριαζαν στο σώμα τους, κάνοντας έτσι τις αποφάσεις τους πιο ακριβείς και ενημερωμένες, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα επιστροφών, που συχνά ταλαιπωρούν τους εμπόρους.

Οι επιστροφές online αγορών κυριαρχούν των in-store
Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι το ποσοστό επιστροφών για προϊόντα που έχουν αγοραστεί online είναι τρεις φορές υψηλότερο από ότι στα φυσικά καταστήματα.

Αυτές οι εμπειρίες συμβάλλουν στην άμβλυνση των αβεβαιοτήτων που μπορεί να έχουν οι καταναλωτές όταν κάνουν αγορές μέσω διαδικτύου, αυξάνοντας έτσι την εμπιστοσύνη. Οι συναρπαστικές εμπειρίες αγορών μπορούν να προκαλέσουν συναισθήματα και να δημιουργήσουν μια ισχυρότερη σύνδεση μεταξύ των καταναλωτών και των brand, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να αλληλεπιδρούν με τα προϊόντα με πιο ουσιαστικό τρόπο.