Τι eCommerce προβλέψεις θα δούμε να αναδιαμορφώνουν το εμπόριο σύμφωνα με το Forbes;

H αγορά και πώληση αγαθών σε παγκόσμιο επίπεδο σαφώς και είναι ένας από τους κινητήριους μοχλούς για την πλέον διασυνδεδεμένη οικονομία και τα σημάδια δείχνουν ότι θα συνεχίσει να εξελίσσεται ραγδαία. Κοιτάζοντας προς το 2025, φαίνεται ότι αρκετές αλλαγές περιμένουν το εμπόριο με τις eCommerce προβλέψεις να αναμένουν μια νέα γενιά εξορθολογισμένων πλατφορμών για δημιουργούς και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μιας και οι υπάρχουσες λύσεις έχουν γίνει πολύ περίπλοκες και ακριβές.

Τι προβλέψεις κάνουν κορυφαίοι επενδυτές λοιπόν σχετικά με τις βασικές τάσεις eCommerce το 2025, σύμφωνα με το Forbes; Ας δούμε τι έχουν να πουν.

Οι κορυφαίες eCommerce προβλέψεις σύμφωνα με τους επενδυτές

Περαιτέρω επέκταση και πειραματισμός στο brand marketing

Αρχικά, η Amy Wu Martin, εταίρος της Menlo VC αναμένει ότι το "influencer marketing θα επεκταθεί ευρέως" σε πολλούς ακόμη τομείς online πωλήσεων όπως η υγεία, τα ταξίδια και άλλα ξεπερνώντας τα περιορισμένα όρια του beauty και της μόδας. Μάλιστα, αναμένει ότι "θα συνεχίσει να αποτελεί μεγαλύτερο κομμάτι του προγράμματος δαπανών και να βασίζεται στην απόδοση του κέρδους" κι όχι να είναι απλά ένα δευτερεύον στοιχείο κάπου ανάμεσα στον προϋπολογισμό της στρατηγικής marketing των brand.

Οι eCommerce προβλέψεις της αναμένουν ότι περισσότερα brand θα συνεχίσουν να εισάγουν εξατομικευμένους βοηθούς αγορών υποβοηθούμενοι από LLM απευθείας στα eshop τους, με τα αποτελέσματα να παραμένουν ανάμεικτα. Πιστεύει επίσης ότι θα δούμε περισσότερα brand να εισάγονται δειλά δειλά στο χρηματιστήριο και να θέτουν σε δημόσια κυκλοφορία μετοχές.

Διαφοροποίηση στα media και δραστηριότητες συγχωνεύσεων και εξαγορών

Από την άλλη η Sasha Kaletsky της Creator Ventures ανέφερε ότι το ενδιαφέρον της είναι στραμμένο σε σημεία όπως το Applovin, το CTV, και τα επιμέρους social media ads που συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο από τα Meta και TikTok. Οι eCommerce προβλέψεις της αναφέρουν ότι "το influencer marketing θα συνεχίσει να αυξάνεται, ιδίως μεταξύ των offline brand που αναζητούν αναβάθμιση".

Αναμένει επίσης ότι θα εξελιχθεί σε μια μεγάλη χρονιά "συγχωνεύσεων και εξαγορών για τα καταναλωτικά brand, μεγάλα και μικρά, καθώς οι στρατηγικοί αγοραστές δεν δεσμεύονται πλέον από ρυθμιστικά εμπόδια ή υψηλά επιτόκια".

In-store Shopping: Οφέλη & πώς συνδυάζεται με το eCommerce
Το in-store shopping διατηρεί τη δύναμη του στο χρόνο και εξακολουθεί να προσφέρει οφέλη και να συνδυάζεται αποτελεσματικά με το eCommerce.

Στο επίκεντρο η AI υποβοθούμενη αναζήτηση

Εννοείται ότι προβλέψεις χωρίς AI δεν θα μπορούσαν να υφίστανται και αυτό τονίζει και ο Matt Nichols, γενικός εταίρος της Commerce Ventures. Πιστεύει ότι "η άνοδος της αναζήτησης με AI σε πλατφόρμες όπως τα ChatGPT, Perplexity, GoogleAI και άλλα θα ωθήσει τους λιανοπωλητές και τα brand να επικεντρωθούν στο πώς η εταιρεία τους, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους εμφανίζονται σε αυτά τα αποτελέσματα." Με απλά λόγια, θα αρχίσουμε να βλέπουμε την άνοδο του AI Search SEO.

Οι eCommerce προβλέψεις του Nichols αναμένουν ότι "θα αποδειχθεί πιο δύσκολο από το SEO με επίκεντρο την Google, καθώς τα brand και οι λιανοπωλητές ανταγωνίζονται για να συμπεριληφθούν σε μία ενιαία απάντηση, αντί να προσπαθούν να διασφαλίσουν ότι βρίσκονται στις πρώτες θέσεις σε μια λίστα αναζήτησης". Έτσι, μέσα στο τρέχον έτος θα δούμε τους πωλητές να δίνουν περισσότερη προσοχή στον τρόπο ανίχνευσης των website και "θα στραφούν σε τρίτους παρόχους για να βοηθήσουν στη διόρθωση και τη βελτιστοποίηση του πού και πώς εμφανίζονται στις αναζητήσεις AI".

Επανασχεδιασμός στις ψηφιακές εμπειρίες αγορών

Η Jenny Fleiss, συνιδρύτρια των Rent the Runway, Jetblack και Roll Rider και επενδυτής/σύμβουλος στρέφεται στον επανασχεδιασμό των digital εμπειριών. Θεωρεί ότι "οι σημερινές λύσεις ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν διαμορφωθεί μετά από εμπειρίες φυσικών καταστημάτων που χρονολογούνται εδώ και δεκαετίες. Η εμπορική διάθεση ανά κατηγορία και η στήριξη στην αναζήτηση του καταναλωτή γίνεται ολοένα και περισσότερο βάρος, καθώς ο αριθμός των χώρων όπου μπορεί κανείς να ψωνίσει, τα είδη ανά κατηγορία, η τιμολόγηση και οι κριτικές αυξάνονται".

Αναφέρει λοιπόν ότι τις eCommerce προβλέψεις για την αγοραστική εμπειρία θα επηρεάσουν το AI και οι AI agents που θα οδηγήσουν στον σχεδιασμό μιας αποτελεσματικής digital εμπειρίας που θα προσφέρει προληπτικές εξατομικευμένες προτάσεις με βάση τις προτιμήσεις και τις μοναδικές ανάγκες, "επιστρέφοντας μας σε μια πιο αποτελεσματική και ευχάριστη αγοραστική εμπειρία".

Με ποιους τρόπους βοηθάει την online shopping εμπειρία το AI;
Η χρήση AI στο eCommerce πλέον παίζει καίριο ρόλο σε κάθε στάδιο από το ταξίδι αγοραστών και εδώ μπορείς να δεις πως υποστηρίζει και βελτιώνει την online shopping εμπειρία.

sΜετασχηματισμός στο παραδοσιακό λιανεμπόριο

Από την άλλη ο Jeff Truong της Broadway Venture Partners θεωρεί πως "το αφήγημα ότι το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο βρίσκεται σε παρακμή" δεν είναι πραγματικότητα και "ο κλάδος απλώς μετασχηματίζεται για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός μεταβαλλόμενου καταναλωτικού τοπίου".

Υποστηρίζει ότι "τα πιο καινοτόμα και αγαπημένα καταστήματα λιανικής πώλησης, εκείνα που καλλιεργούν ένα αφοσιωμένο κοινό, όπως το Erewhon με την κορυφαία εμπειρία του παντοπωλείου, το T.J. Maxx με την ελκυστικότητα των αγορών του για κυνήγι θησαυρού και η Solidcore με το boutique μοντέλο γυμναστικής της, δεν επιβιώνουν απλώς, αλλά ευημερούν". Έτσι, οι eCommerce προβλέψεις θεωρούν ότι το μέλλον είναι ο μετασχηματισμός που δημιουργεί μοναδικές εμπειρίες και συναισθηματικές σχέσεις. Επαναπροσδιορίζεται λοιπόν για να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της επόμενης γενιάς καταναλωτών.

Επιστροφή στην αυθεντικότητα και εξέλιξη της υγειονομικής περίθαλψης

Τέλος, η Amanda Herson, γενικός εταίρος της Founder Collective δηλώνει ότι "οι καταναλωτές που έχουν κατακλυστεί από επιλογές και βομβαρδίζονται από υπερ-εξατομικευμένες προσφορές θα αναζητήσουν τρόπους να ξεφύγουν από τον θόρυβο και να βρουν αξιόπιστες μάρκες για να παραμείνουν μαζί τους". Το συναίσθημα και η εμπειρία θα υπερισχύσουν της αποτελεσματικότητας. Οι eCommerce προβλέψεις αναφέρουν ότι ίσως ξαναδούμε την αναγέννηση του high-street, των pop-ups, των δια ζώσης εκδηλώσεων, τη συνεργασία μεταξύ των brand και τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις.

Επιπλέον, θεωρεί ότι θα δούμε την "καταναλωτικοποίηση της υγειονομικής περίθαλψης". Καθώς η τάση προς την ολιστική υγεία και τη μακροζωία κερδίζει έδαφος, "οι καταναλωτές που διαθέτουν πολλά δολάρια" θα στραφούν "σε κατηγορίες που σχετίζονται με την υγεία, όπως συμπληρώματα κατά παραγγελία, θεραπείες προσώπου με λέιζερ, θεραπείες απώλειας μαλλιών PRP, νοοτροπικά και εναλλακτικές θεραπείες που προηγουμένως ήταν απρόσιτες. Θα συνεχίσουμε να βλέπουμε αυτές τις προσφορές καταναλωτικής υγειονομικής περίθαλψης να εμφανίζονται στα εμπορικά κέντρα και στους κεντρικούς δρόμους".

"Καθώς τα brand μάχονται να κερδίσουν τους πελάτες, το τελευταίο μίλι θα καθορίσει την εμπειρία του πελάτη. Στην κυριολεξία, τα brand θα πρέπει να συναντήσουν τον πελάτη εκεί που βρίσκεται. Οι πελάτες θα θέλουν τα πακέτα τους να παραδίδονται γύρω από τον ευέλικτο τρόπο ζωής τους. Αυτό θα απαιτήσει ευελιξία στο μεσαίο επίπεδο για να φτάνουν τα δέματα στους πελάτες όπου κι αν βρίσκονται, τη συγκεκριμένη στιγμή που τα θέλουν".

Αυτές οι eCommerce προβλέψεις μας δείχνουν ότι η πυξίδα στρέφεται προς την αυθεντικότητα και την ανθρώπινη σύνδεση στο λιανικό εμπόριο, ακόμη και με τις επεκτεινόμενες δυνατότητες AI. Σίγουρα η τεχνητή νοημοσύνη θα επικρατήσει σε όλα τα επίπεδα, από τη διαχείριση αποθεμάτων έως την εξυπηρέτηση πελατών και εν τέλει τα πιο επιτυχημένα brand θα τη χρησιμοποιήσουν για να ενισχύσουν την ανθρώπινη σύνδεση που προσφέρουν, αντί να την αντικαταστήσουν. Οι τάσεις επίσης θέλουν την περαιτέρω εξέλιξη του influencer marketing και σε άλλους κλάδους ενώ το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο μεταμορφώνεται, επαναπροδιορίζοντας την αγοραστική εμπειρία και ωθώντας τα brand να επανεξετάσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και τα μοντέλα διανομής τους.