Είναι τα social media τα νέα, σύγχρονα malls;

Ένα ολοένα και συχνότερο φαινόμενο πλέον είναι η προτίμηση των καταναλωτών να ολοκληρώνουν αγορές διαδικτυακά παρά σε φυσικά καταστήματα και μάλιστα μέσα από social media πλατφόρμες όπως τα TikTok, Instagram και Facebook, δηλώνει το CW Colombus.

Η αγοραστική εμπειρία βρίσκεται online

Αν ανολογιστεί κανείς πως το Amazon ξεκίνησε ως διαδικτυακό βιβλιοπωλείο το 1994 και μέχρι το 1999 ως κατάστημα πουλούσε βιντεοπαιχνίδια, CD, ηλεκτρονικά είδη και άλλα και πλέον είναι ο κορυφαίος διαδικτυακός πωλητής παγκοσμίως που εισέρχεται στην ελιτ του χρηματιστηρίου και marketplaces όπως αυτό αποτελούν μια καθημερινότητα για εκατομμύρια ανθρώπους, ιδίως στην μετά-Covid εποχή, είναι ξεκάθαρο το πόσο έχει αλλάξει το αγοραστικό τοπίο.

Amazon ξεπερνά το ορόσημο των $2 τρισ. στο χρηματιστήριο
Η Amazon ξεπερνάει το ορόσημο των $2 τρισ. στο χρηματιστήριο με την αξία των μετοχών να εκτιμάται υψηλά!

Οι προβλέψεις σύμφωνα με το Forbes θέλουν 2024 το σύνολο των αγορών λιανικής να αγγίζει το 20,6%, αντιπροσωπεύοντας δαπάνες ύψους $11 τρισ. Σύμφωνα με μελέτη που διεξήγαγε η UserTesting σε 4.000 συμμετέχοντες, το Facebook είναι η πιο δημοφιλής social media πλατφόρμα για αγορές, με το 85% των συμμετεχόντων να το χρησιμοποιούν για κάποια αγορά. Δεύτερο ήρθε το Instagram με 49% και τρίτο το TikTok με 38%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα 3/4 από τους χρήστες του TikTok τόνισαν ότι η πιθανή απαγόρευση της εφαρμογής στις ΗΠΑ δεν θα επηρέαζε τις αγοραστικές τους συνήθειες.

To TikTok απαντά στην επικείμενη απαγόρευσή του στις ΗΠΑ
Νέες νομικές περιπέτειες αντιμετωπίζει το TikTok καθώς οι ΗΠΑ ετοιμάζουν νόμο απαγόρευσης και η πλατφόρμα απαντά στις ”κατηγορίες”.

Μια σημαντική μερίδα των συμμετεχόντων, το 68% δήλωσε ότι αυτοπροσδιορίζεται ως αγοραστής social media με τις περισσότερες online αγορές (72%) να είναι αυθόρμητες, σπασμωδικές αποφάσεις, πράγμα ιδανικό για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι διαφημίσεις μπορούν να ενσωματωθούν απρόσκοπτα στην ροή σας. Όσον αφορά τη συχνότητα, ένα 13% των αγοραστών δήλωσε ότι πραγματοποιεί αγορές πολλές φορές την εβδομάδα και ένα 10% μία φορά την εβδομάδα.

Οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι οι κυριότεροι λόγοι για τις αγορές τους μέσω social media ήταν η ευκολία (33%), η ήδη υπάρχουσα εφαρμογή (32%), οι περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα (30%) και οι καλύτερες και πιο συνεπείς προσφορές (26%).

TikTok Shop καθυστερεί για Ευρώπη, προτεραιότητα η Αμερική
Καθυστερεί το TikTok Shop στην Ευρώπη καθώς δίνεται προτεραιότητα στην αγορά της Αμερικής.

H νέα αυτή ανθίζουσα μορφή εμπορίου είναι μια τεράστις ευκαιρία και για τους influencers που θα έχουν την ευκαιρία να αυξήσουν τα έσοδα τους εφόσον ένα 47% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι είναι πιο πρόθυμοι να αγοράσουν κάτι αφού δουν κάποιον άλλον να το χρησιμοποιεί στο διαδίκτυο. Οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να αγοράζουν αντικείμενα που συνιστούν φίλοι ή συγγενείς, αφού δεν υπάρχει ο φόβος της ύποπτης χορηγίας. Παρόλα αυτά, το 21% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι συμμετείχε σε χορηγούμενες ζωντανές εκπομπές όπου ένας άγνωστος επιδεικνύει μια σειρά από αντικείμενα, όπως τα τηλεοπτικά κανάλια αγορών, και το 83% αυτών των θεατών θα αγόραζε πιθανότατα το προϊόν που παρουσιάζεται.

Με εμπορικά στις ΗΠΑ να κλείνουν συνεχώς, ίσως αυτό είναι μια ένδειξη για την εξέλιξης του τοπίου της ευρύτερης αγοράς όπου το μέλλον δεν χωράει πλέον άπειρα καταστήματα και εμπορικά κέντρα και τα καταστήματα θα λειτουργούν κυρίως ως flagships για την παρουσία ενός brand ώστε οι πελάτες να μπορούν να παραλαμβάνουν παραγγελίες, να λύνουν θέματα δια ζώσης.

Αγοραστές των ΗΑΕ συνδυάζουν digital εργαλεία & καταστήματα
Ο συνδυασμός online και φυσικού καταστήματος είναι αυτό που κερδίζει τους αγοραστές των ΗΑΕ.

Εναλλακτικά, φαίνεται ότι για να επιβιώσουν τα φυσικά καταστήματα θα πρέπει να επανεξετάσουν τις εμπειρίες που προσφέρουν και να αρχίσουν να προσθέτουν είτε digital εργαλεία in-store είτε να συνδυάζουν με ταυτόχρονες λειτουργίες in-app, όπως φαίνεται να είναι η νέα συνήθεια στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.