Αν και οι καταναλωτές δείχνουν πιο συντηριτικοί γύρω από δαπάνες στη λιανική, με τους millenials να αγκαλιάζουν το second-hand shopping και τους boomers να μειώνουν τα περιττά έξοδα εκτός βασικών αγαθών, φαίνεται ότι δεν διστάζουν να επενδύσουν σε εμπειρίες και αυτό θα πρέπει να το κατανοήσουν και να το αγκαλιάσουν τα brand, εάν θέλουν να κερδίσουν τους αγοραστές, μας λέει το PYMNTS.

Γιατί live είναι καλύτερα!

Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί το Netflix που ανακοίνωσε το άνοιγμα των Netflix House, "ενός βιωματικού χώρου ψυχαγωγίας" που θα κάνει την αρχή με δυο τοποθεσίες το 2025, η μια στο King of Prussia της Πενσυλβάνια και η άλλη στο Galleria Dallas του Τέξας. Εκεί θα μπορούν οι επισκέπτες να ζήσουν βιωματικές εμπειρίες όπως να χορέψει σε αντίγραφο σκηνικού από το Bridgerton ή να φάει σε εστιατόρια εμπνευσμένα από το περιεχόμενο της υπηρεσίας streaming και να ψωνίσει σε καταστήματα με θεματικά προϊόντα.

Σε άνοδο οι καταναλωτικές δαπάνες, επιφυλακτικοί οι πωλητές
Αν και υπάρχουν σημάδια που δείχνουν άνοδο των καταναλωτικών δαπανών ενόψει του καλοκαιριού που έρχεται, όμως οι πωλητές παραμένουν σκεπτικοί!

Από την άλλη το περιοδικό Rolling Stone ανακοίνωσε μια συνεργασία με τα Sonesta International Hotels για διοργάνωση εκδηλώσεων, που ονομάζονται "Musicians on Musicians", στο Σικάγο και το Μαϊάμι σε ακίνητα της Sonesta, φέρνοντας "τοπικούς θρύλους" για μια σειρά ζωντανών εκδηλώσεων ενώ κι άλλοι λιανέμποροι όπως η Nordstrom, το Dick's Sporting Goods και η Buybuy Baby, μεταξύ άλλων, βλέπουν ότι οι ζωντανές εκδηλώσεις στα καταστήματα γίνονται το κλειδί για να έρθουν οι καταναλωτές στο μαγαζί.

Πρωτοβουλίες όπως αυτές έχουν αρχίσει και ξεπηδούν συνεχώς καθώς οι αγοραστές στρέφονται από την αγορά αγαθών στη δημιουργία αναμνήσεων και έχουν μετατοπίσει κατά πολύ τις δαπάνες τους προς το δεύτερο ενώ ακόμη και τα ίδια τα brand έχουν αρχίσει να επαναστοχεύουν στο οργανικό περιεχόμενο.

"Οι καταναλωτές αναμειγνύουν τις δαπάνες τους και πάλι σε υπηρεσίες και ψυχαγωγία εκτός σπιτιού, αφού περιόρισαν αυτές τις δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της πανδημίας", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Target, Brian Cornell κατά τη διάρκει μιας κλήσης με αναλυτές τον Μάιο, σημειώνοντας ότι η τάση αυτή συνέβαλε στις "συνεχιζόμενες ήπιες τάσεις στις κατηγορίες διακριτικής ευχέρειας [λιανικής]".

Οι καταναλωτές, ιδίως οι νεότερες γενιές, δίνουν μεγαλύτερη αξία στις εμπειρίες που τους προσφέρουν χαρά σε σχέση με τη συσσώρευση υλικών αγαθών καθώς αυτές συμβάλλουν περισσότερο στην ευτυχία και ολοκλήρωση τους.

Έρευνα Klarna: Τα σχέδια διακοπών των Ελλήνων
Έρευνα της Klarna φέρνει στο φως τα στοιχεία σχετικά με τις καλοκαιρινές διακοπές των Ελλήνων και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Σε έρευνα η PYMNTS Intelligence διαπίστωσε περιατέρω ότι οι καταναλωτές με περισσότερα διαθέσιμα μετρητά είναι πιο πιθανό να τα διαθέσουν σε εμπειρίες. Τα άτομα που βγάζουν πάνω από 200.000 δολάρια το χρόνο ξοδεύουν κατά μέσο όρο το 9,3% του εισοδήματός τους σε αναψυχή, ψυχαγωγία και διασκέδαση - ένα μεγαλύτερο ποσοστό από οποιοδήποτε άλλο εισοδηματικό κλιμάκιο.

Ζήστο digital

H ζήτηση όμως δεν σταματάει μόνο στα live events, επεκτείνετε και σε εκδηλώσεις ψηφιακής μορφής. Περισσότερες πλατφόρμες streaming έχουν προσθέσει αθλητικά, σημειώνοντας υψηλά, σε ορισμένες περιπτώσεις και ρεκόρ, αποτελέσματα από τη μετάδοση πολυαναμενόμενων αγώνων.

Η Karen Kovacs, πρόεδρος της NBCUniversal για συνεργασίες με πελάτες, περιέγραψε την ελκυστικότητα αυτών των εικονικών εκδηλώσεων τονίζοντας ότι "στο επίκεντρο αυτής της αποτελεσματικότητας βρίσκονται στοιχεία αμεσότητας και αυθεντικότητας. Οι ζωντανές μεταδόσεις προσφέρουν μια σύνδεση σε πραγματικό χρόνο με τους θεατές, δημιουργώντας μια απαράμιλλη αίσθηση επείγοντος και engagement".

Οι χαμηλόμισθοι καταναλωτές προτιμούν τις online αγορές
Οι καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα επιλέγουν τους λιανοπωλητές έναντι του D2C όταν πραγματοποιούν online αγορές.

"Η αυθεντικότητα των ζωντανών προγραμμάτων προσθέτει αξιοπιστία στην εμπειρία. Ενώ οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι με διαφημίσεις υψηλής παραγωγής και χορηγούμενο περιεχόμενο, αυτές οι φρέσκες, ζωντανές εκπομπές ξεχωρίζουν ως γνήσιες και αξιόπιστες", πρόσθεσε η Kovacs. "Οι τηλεθεατές αντιλαμβάνονται τα brand που παρουσιάζονται στο ζωντανό περιεχόμενο ως πιο αξιόπιστες, γεγονός που ενισχύει την ελκυστικότητα και την πειστικότητα".