Μέσα από νέα έρευνα της PwC ανακαλύπτουμε λίγα περισσότερα για το κόσμο του entertainment από σκοπιά eCommerce. Τα παγκόσμια έσοδα των εταιρειών entertainment και media θα αυξηθούν με ετήσιο ρυθμό 3,9% και αναμένεται ότι μέχρι το 2028 θα αγγίξουν τα $3,4 τρισ. δολάρια.

Entertainment και Media: Τίποτα δεν τα πτοεί!

H έρευνα με τίτλο "Global Entertainment & Media Outlook 2024-28" καλύπτει 11 τμήματα εσόδων σε 53 χώρες και περιοχές και μας δείχνει ότι ο κλάδος αυτός διατηρεί μια σταθερή και ανοδική πορεία από την περίοδο της πανδημίας και μετά.

Το δεδομένο αυτό δείχνει ότι οι αγοραστές παραμένουν πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα για να εξασφαλίσουν ότι θα έχουν πρόσβαση σε όλα όσα έχει να προσφέρει ο κλάδος των media και της ψυχαγωγίας.

Chart από entertainment και media
Πηγή: Practical Ecommerce | PwC

Σε αυτήν την τεράστια επιτυχία των entertainment συμβάλλουν όμως όπως βλέπουμε διάφοροι παράγοντες, καθώς στο δεύτερο chart παρατηρούμε ότι τα έσοδα που έρχονται από τη διαφήμιση και τη συνδεσιμότητα, δηλαδή την πρόσβαση στο διαδίκτυο που προσφέρουν πολλά μέσα και υπηρεσίες, αυξάνονται με πολύ ταχύτερο ρυθμό από τις ίδιες τις καταναλωτικές δαπάνες , τις απευθείας δηλαδή αγορές παιχνιδιών, εκδηλώσεων και εφαρμογών.

Έτσι, είναι σημαντικό τα brands και οι επιχειρήσεις του κλάδου να γίνουν πιο ικανές στην πώληση διαφημίσεων καθώς η σχέση μεταξύ αναζήτησης προϊόντων και υπηρεσιών και η κατανάλωση τους γίνεται ολοένα και πιο στενή. Εξάλλου οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να επενδύσουν σε εμπειρίες είτε αυτές είναι live είτε digital.

Chart από entertainment και media
Πηγή: Practical Ecommerce | PwC

Η έρευνα προβλέπει λοιπόν ότι τα διαφημιστικά έσοδα θα ξεπεράσουν το $1 τρισ. δολάρια μέχρι το 2026 και θα διπλασιαστούν από τα επίπεδα του 2020 μέχρι το 2028 ενώ φαίνεται επίσης ότι ένα μεγάλο κομμάτι αυτών των εσόδων προέρχεται από την αύξηση των online ads, καθώς τα έσοδα από τη διαφήμιση στο διαδίκτυο παγκοσμίως το 2028 θα διπλασιαστούν σχεδόν σε σχέση με το 2021.

Επί του παρόντος, τα έσοδα κυμαίνονται σε $641 δισ., με το ποσό αυτό να αναμένεται να αγγίξει τα $903 δισ. το 2028.

Πιθανά λοιπόν τα paid και τα shoppable ads να αποτελούν σημαντικό σημείο για να σταθεί κανείς στη στρατηγική του, με την Disney ήδη να το επιχειρεί, κάνοντας έτσι την καινοτομία σε νέες διαφημιστικές τεχνολογίες ένα σοβαρό πλεονέκτημα επί του ανταγωνισμού.

Chart από entertainment και media
Πηγή: Practical Ecommerce | PwC

Ιδίως για τον τομέα της τηλεόρασης και των online streaming υπηρεσιών η δυνατότητα προσθήκης αγορών θα μπορούσε να αποτελέσει το μέλλον.

Εννοείται όμως, πως εκτός από τα τηλεοπτικά media μεγάλο κομμάτι στα έσοδα των entertainment και media προέρχεται από τα video games και τα Esports. H βιομηχανία του gaming έχει γίνει πλέον μια παγκόσμια υπόθεση με την κουλτούρα και τα επιχειρηματικά μοντέλα που τα υποστηρίζουν να διαφέρει σημαντικά από χώρα σε χώρα.

Η μεγαλύτερη περιοχή παγκοσμίως όσον αφορά τα συνολικά έσοδα από βιντεοπαιχνίδια και esports είναι η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού. Το 2023, τα βιντεοπαιχνίδια στην περιοχή απέφεραν έσοδα περίπου $109,6 δισ., το 48,1% δηλαδή του παγκόσμιου συνόλου του τομέα. Μέχρι το 2028, η περιοχή θα αντιπροσωπεύει $181,8 δισ., το 54,4% του συνόλου.

Για αυτό και πολλές εταιρείες πλέον επενδύουν ολοένα και περισσότερο στο άνοιγμα και την προσαρμογή online store για όλες τις συσκευές όπως είναι η Microsoft και η Epic Games ώστε να πιάνουν το χρήστη εκεί ακριβώς που βρίσκεται: online!

Χρυσό λοιπόν φαίνεται να διαγράφεται το μέλλον των entertainment και media που μόνο θετικά και έσοδα φαίνεται να αποκομούν από το προηγούμενο και το τρέχον έτος. Αναμένεται να δούμε εάν όντως θα καταφέρει να διατηρήσει την ανοδική αυτή πορεία.