Μια πρόσφατη παγκόσμια μελέτη που διεξήχθη από το IBM Institute for Business Value αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι εκφράζουν ενδιαφέρον στη χρήση AI (τεχνητή νοημοσύνη) για να βελτιώσουν τις online αγοραστικές εμπειρίες.

Στη μελέτη, με την ονομασία «Revolutionize retail with AI everywhere: Customers won’t wait», περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες εξέφρασαν ενδιαφέρον για λειτουργίες που βασίζονται στο AI, όπως εικονικοί βοηθοί (55%) και AI apps (59%), ενώ ψωνίζουν online. 

Styl app: Γνωρίστε «το Tinder των ρούχων»
Η νεοφυής φοιτητική εταιρεία Duke λανσάρει το app Styl, το «Tinder των ρούχων» την επανάσταση στις online αγορές.

Η έρευνα, που εκτείνεται σε 26 χώρες, εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν digital tools και AI, προσφέροντας πληροφορίες για το τι θέλουν οι καταναλωτές από τα brands με βάση την ηλικία, το εισόδημα και τις αγοραστικές τους συνήθειες.

Η τεχνολογία AI αναδεικνύεται ως μια πιθανή αλλαγή του παιχνιδιού, με το 59% των καταναλωτών να ενδιαφέρεται για την ιδέα της χρήσης AI apps κατά τις αγορές. Πολλοί αναζητούν personalized εμπειρίες και στοχευμένες προσφορές, με το 52% να θέλει personalized πληροφορίες και προωθητικές ενέργειες. 

Ωστόσο, η μελέτη σημειώνει ένα χάσμα μεταξύ αυτού που προσφέρει αυτή τη στιγμή το AI και αυτού που περιμένουν οι αγοραστές, ειδικά όταν πρόκειται για εικονικούς βοηθούς.

Είναι ενδιαφέρον ότι παρά την άνοδο των online αγορών, η μελέτη διαπίστωσε ευρεία δυσαρέσκεια με τις εμπειρίες λιανικής. Μόνο το 9% των ερωτηθέντων ήταν ικανοποιημένοι με τις αγορές σε κατάστημα και μόνο το 14% βρήκε παρηγοριά στο online shopping.

Οι οικονομικοί παράγοντες παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Περίπου το 62% ανέφερε την τιμή ως βασικό λόγο για την αλλαγή καταστημάτων ή brand. 

Αν και το 73% προτιμά φυσικά καταστήματα, η ικανοποίηση από την εμπειρία στο κατάστημα παραμένει χαμηλή στο 9%. Οι αγοραστές εξέφρασαν την επιθυμία για ευρύτερη επιλογή προϊόντων (37%), πιο λεπτομερείς πληροφορίες προϊόντων (26%) και ταχύτερες διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς (26%). Το 65% των καταναλωτών, χρησιμοποιούν app για κινητά ώστε να βελτιώσουν την εμπειρία τους στο κατάστημα, υπογραμμίζοντας μια τάση προς τις digital αγορές. Εδώ θα μπορούσε να βοηθήσει το AI.

AI επανάσταση στο eCommerce: Το 10Web’s προκαλεί το Shopify
Η εταιρεία 10 Web Challenges «απειλεί» το Shopify - Απλοποιεί μέσω του AI τις eshop-building διαδικασίες.

Οι online αγορές αντιμετωπίζουν επίσης τις προκλήσεις τους, με τα δύο τρίτα των καταναλωτών να ανακαλύπτουν νέα προϊόντα στο web. Ωστόσο, οι δυσκολίες στην εύρεση των επιθυμητών προϊόντων (36%), οι ανεπαρκείς πληροφορίες για τα προϊόντα (33%) και οι δυσκίνητες διαδικασίες επιστροφής (33%) συμβάλλουν στη συνεχή δυσαρέσκεια.

Οι οικονομικές αβεβαιότητες επηρεάζουν τις επιλογές των καταναλωτών, με το 55% να αναζητά ευέλικτες επιλογές πληρωμής και το 46% να ενδιαφέρεται για προγράμματα πληρωμής με δόσεις. Καθώς ο πληθωρισμός επιμένει, η ευαισθησία στις τιμές συνεχίζει να επηρεάζει το engagement σε καταστήματα και brand.

🤔Τα ερωτήματα που προκύπτουν, είναι πολλά. Θα στραφούν οι online αγοραστές στη χρήση του AI για να βελτιώσουν τις αγοραστικές εμπειρίες τους; Η στροφή προς το AI online shopping σημαίνει το τέλος των δια ζώσης αγορών;