Τα social media αρχίζουν να αλλάζουν τον τρόπο που λειτουργούν τα καταστήματα στα εμπορικά κέντρα, λόγω του social commerce, σύμφωνα με νέα αναφορά του PYMNTS.

Οι νέοι, ειδικά εκείνοι της Generation Z, θέλουν οι εμπειρίες της πραγματικής ζωής τους να είναι παρόμοιες με αυτές που βλέπουν online και διαμορφώνουν το αγοραστικό τοπίο, προωθώντας την ιδέα του AI shopping. Οι νέοι αυτοί αγοραστές είναι ένθερμοι υποστηρικτές και της χρήσης AI για τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας.

Gen Z και Millennials ψηφίζουν AI shopping
Οι γενιές Gen Z και Millennials προωθούν την ιδέα του AI shopping, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Πάμε να δούμε με ποιον τρόπο αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες βασισμένοι στο social commerce: Ένα παράδειγμα αποτελεί το brand που ονομάζεται Edikted. Είναι δημοφιλές στο Instagram και στο TikTok, με περίπου 600.000 ακόλουθους σε κάθε πλατφόρμα και πάνω από 8 εκατομμύρια likes στις αναρτήσεις του. Ανοίγουν το πρώτο τους κατάστημα σε ένα εμπορικό κέντρο, συγκεκριμένα στο Mall of America, το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο σε ολόκληρη την ήπειρο.

Η Carrie Charleston, η οποία εργάζεται στο Mall of America, είπε: «Το Edikted έχει πολλούς online θαυμαστές και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα τους συγκεντρώσουμε προσωπικά για τα εγκαίνια του πρώτου τους καταστήματος στη Μινεσότα. Αυτή η επωνυμία ξέρει τι αρέσει στο κοινό της, και το κατάστημά τους θα είναι εξίσου cool με τα ρούχα τους».

Το Edikted εισέπραξε μεγάλη προσοχή, ειδικά αφού celebrities όπως η Hailey Bieber και η Olivia Rodrigo φόρεσαν τα ρούχα τους.

Αυτή η κίνηση του Edikted δείχνει πώς οι νεότεροι αγοραστές συχνά απευθύνονται στα social media για ιδέες που αφορούν τις αγορές. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι το 68% της Generation Z αναζητά προϊόντα στα social media και το 22% από αυτούς καταλήγουν να προχωρούν σε social commerce αγορές. Και 3 στους 4 αγοραστές της Generation Z σχεδιάζουν να αγοράσουν πράγματα στα social media. Πολλοί από αυτούς προτιμούν να χρησιμοποιούν το Instagram ή το TikTok από το Google για να βρίσκουν νέα brands.

red shopping cart in the street for social commerce

Αλλά παρόλο που είναι «ταγμένοι» στα social media, εξακολουθούν να πηγαίνουν σε εμπορικά κέντρα. Πολλοί από αυτούς πηγαίνουν απλώς για να κάνουν παρέα με φίλους.

Ορισμένες άλλες μάρκες, όπως η Glossier και η Brandy Melville, έχουν επίσης αναπτυχθεί λόγω της ισχυρής παρουσίας τους στο social commerce. Η Glossier έχει πολλούς followers στο Instagram, όπου αναδημοσιεύονται ιστορίες πελατών. Και το Brandy Melville είναι δημοφιλές στο Instagram και στο TikTok, όπου οι influencers και οι τακτικοί χρήστες παρουσιάζουν συχνά τα ρούχα τους. Και οι δύο μάρκες έχουν καταστήματα σε εμπορικά κέντρα τώρα.

Η Marie-Elise Droga από την Visa μίλησε για το πώς οι social commerce αγορές έχουν γίνει πιο συνηθισμένες, ειδικά κατά τη διάρκεια του COVID-19. «Υπάρχουν πάνω από 300 εκατομμύρια δημιουργοί σε όλο τον κόσμο και γίνονται όλο και πιο global. Οι τράπεζες πρέπει να βλέπουν αυτούς τους δημιουργούς σαν τις μικρές επιχειρήσεις όταν δημιουργούν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες».