Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι από το ταξίδι του πελάτη που θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους πωλησιακούς σας στόχους είναι να γνωρίζετε το κοινό σας. Το να αναλύετε τα δεδομένα σάς επιτρέπει όχι μόνο να κάνετε προβλέψεις για το τι μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα, αλλά σας επιτρέπει και να βελτιστοποιείτε τις στρατηγικές σας ώστε να έχετε ακόμη περισσότερες μετατροπές (conversions). Και καθώς διαπιστώσαμε κατόπιν έρευνας και θα το δείτε και εσείς παρακάτω, συγκεντρώσαμε μερικά από τα πιο hot statistics για την αγοραστική δύναμη των γυναικών σε διάφορους κλάδους της βιομηχανίας.

Καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας από top brand
Βρες έμπνευση από την ουσία του να είσαι άνθρωπος και συγκεκριμένα, γυναίκα! Δες τις καλύτερες καμπάνιες για την Ημέρα της Γυναίκας.

Η αγοραστική δύναμη των γυναικών στους διάφορους κλάδους

Φαίνεται ότι οι γυναίκες είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του αγοραστικού κοινού και φαίνεται ότι λαμβάνουν πολύ συχνά τις τελικές αποφάσεις αγορών σε πολλαπλές βιομηχανίες. Παρακάτω συγκεντρώσαμε στατιστικά γύρω από τους κύριους καταναλωτικούς κλάδους.

✈ Γυναίκες και Ταξίδια

Ξεκινώντας με τις ταξιδιωτικές συνήθειες φαίνεται ότι:

  • οι γυναίκες κυριαρχούν κατά κράτος με το 70% να λαμβάνουν όλες τις ταξιδιωτικές αποφάσεις
  • ο μέσος ταξιδιώτης που αναζητά την περιπέτεια είναι μια 47χρονη γυναίκα που φοράει 4ο νούμερο στα φορέματα.

Μέσα από έρευνα αποκαλύφθηκε επίσης ότι το 73% των ταξιδιωτικών πρακτόρων που συμμετείχαν σημείωσαν ότι περισσότερες γυναίκες ταξιδιώτες ξεκινούν σόλο ταξίδια σε σχέση με άνδρες συναδέλφους τους ενώ σύμφωνα με ένα 68%, οι περισσότερες γυναίκες πελάτες που πραγματοποιούν ταξίδια σε μικρές ομάδες είναι άνω των 45 ετών.

Μία στις τέσσερις γυναίκες έχει συμμετάσχει σε "απόδραση με φίλες" και το 39% σχεδιάζει να το κάνει τουλάχιστον μία φορά μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

🍴 Γυναίκες και Τρόφιμα

Η αγοραστική δύναμη των γυναικών όμως είναι εμφανής και στο κλάδο των τροφίμων καθώς:

  • Ξοδεύουν περισσότερα χρήματα κάθε φορά που πηγαίνουν για ψώνια με $44,43 ανά ταξίδι σε σύγκριση με $34,81 δολάρια για τους άνδρες
  • Το 84% των γυναικών είναι ο μοναδικός παρασκευαστής γευμάτων εντός νοικοκυριού και το 61% δηλώνει ότι ετοιμάζει γεύματα τουλάχιστον πέντε φορές την εβδομάδα.
  • Η πλειονότητα αυτών των γευμάτων είναι φτιαγμένη με φρέσκα υλικά σύμφωνα με ένα 64%, ενώ ένα 60% των μαμάδων πιστεύει ότι τα βιολογικά τρόφιμα είναι καλύτερα για την υγεία τους.
  • Οι Millennial γυναίκες είναι πιο πιθανό να συνεργαστούν με τους εμπόρους λιανικής μέσα από social media και άλλα ψηφιακά εργαλεία.
  • Το Facebook, το Pinterest και οι διαδικτυακές αναζητήσεις είναι από τους πιο συνηθισμένους τρόπους με τους οποίους οι καταναλωτές ασχολούνται online με τον κλάδο των τροφίμων.
  • Το 59% των γυναικών αισθάνονται οι έμποροι τροφίμων δεν κατανοούν τι θέλουν.
γυναίκα σε ροζ φόντο

🚑 Γυναίκες και Υγεία

Σχετικά με τις υπηρεσίες υγείας, οι γυναίκες φαίνεται ότι:

  • Λαμβάνουν το 90% των αποφάσεων για την υγειονομική περίθαλψη των νοικοκυριών
  • Πραγματοποιούν το 93% των αγορών φαρμάκων χωρίς ιατρική συνταγή.
  • Ως κύρια πηγή πληροφόρησης γύρω από θεματικές υγείας φαίνεται να είναι το διαδίκτυο όπου αναζητούν περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με τους άνδρες με τουλάχιστον τα 3/4 των ατόμων ηλικίας 65 ετών να το υποστηρίζουν αυτό.
  • 9 στις 10 γυναίκες στο διαδίκτυο αναζητούν πληροφορίες για την υγεία μέσω του διαδικτύου. Αν και είναι εμφανής και εδώ η αγοραστική δύναμη των γυναικών, ένα 66% αισθάνεται ότι ο κλάδος της υγειονομικής περίθαλψης δεν κατανοεί τι θέλουν.

💻 Γυναίκες και Τεχνολογία

Τα κορυφαία τεχνολογικά προϊόντα που αγοράζουν οι γυναίκες είναι κατά σειρά:
- smartphones
- tablets
- λάπτοπ
- τηλεοράσεις HDTV
- ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές και ακουστικά

  • Οι γυναίκες gamers άνω των 55 αφιερώνουν περισσότερο χρόνο σε online παιχνίδια από ό,τι άνδρες ηλικίας 15 έως 24.
  • Συνολικά, το 45% όλων των video gamers είναι γυναίκες.
  • Είτε ξεκίνησε μια αγορά είτε συμμετείχε στη διαδικασία αγοράς, μια γυναίκα είναι αυτή που αποτελεί το 61% του συνόλου των αγορών ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών.
  • Οι γυναίκες στις ΗΠΑ ξοδεύουν κατά μέσο όρο $822 για gadgetry κάθε χρόνο και αντιπροσωπεύουν περισσότερες από τις μισές από τις συνολικές δαπάνες καταναλωτικών ηλεκτρονικών των νοικοκυριών τους.

🥇 Γυναίκες και Αθλητισμός

Οι γυναίκες αποτελούν:
🔸 47,2% των οπαδών του major league ποδοσφαίρου
🔸 46,5% των οπαδών του MLB
🔸 43,2% των οπαδών του NFL
🔸 40,8% των οπαδών του NHL
🔸 37% των οπαδών του NBA

Περισσότερες γυναίκες (50,4 εκατομμύρια) παρακολούθησαν το Super Bowl από ό,τι τα Όσκαρ (24,5 εκατομμύρια), τα Grammy (23,8 εκατομμύρια) και τα Emmy (8 εκατομμύρια) με ένα 44% των γυναικών να λέει ότι προτιμά τις τις διαφημίσεις κατά τη διάρκεια του Super Bowl από ότι οποιαδήποτε άλλη πτυχή του παιχνιδιού. Η αγοραστική δύναμη των γυναικών φαίνεται και στην αγορά merchandise καθώς αποτελούν το 46% των επίσημων αγορών NFL merchandise.

γυναίκα με γάντια μποξ για αγοραστική δύναμη γυναικών

🚗 Γυναίκες και αυτοκινητοβιομηχανία

Ακόμη και στην αυτοκινητοβιομηχανία η αγοραστική δύναμη των γυναικών είναι εμφανής:

  • Το 65% των γυναικών να λαμβάνουν τις αποφάσεις αγοράς ενός νέου αυτοκινήτου και το 45% των ελαφρών φορτηγών και SUV να αγοράζεται επίσης από αυτές.
  • Οι γυναίκες ξοδεύουν πάνω από $200 δισ. για νέα αυτοκίνητα και μηχανική συντήρηση οχημάτων κάθε χρόνο.
  • Kατέχουν επίσης, το 12,3% του συνόλου των μοτοσικλετών στις ΗΠΑ, ένα metric που είδε αύξηση 28% σε 5 χρόνια.
  • Το 77% των γυναικών παίρνουν έναν άνδρα μαζί τους σε μια αντιπροσωπεία για να αποφύγουν την εκμετάλλευση καθώς δεν νιώθουν αρκετά σίγουρες.
  • Οι γυναίκες αποτελούν το 52% στις συνολικές αγορές νέων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, και επηρεάζουν το 80% των αγορών.
  • Παρόλα αυτά, ακόμη και σε αυτή τη βιομηχανία ένα 74% αισθάνεται ότι οι έμποροι αυτοκινήτων παρεξηγούν τις ίδιες και τις ανάγκες τους.

📲 Γυναίκες και Social Media

Φυσικά, η αγοραστική δύναμη των γυναικών είναι κυρίαρχη και στο κομμάτι των social mdeia. Ένα 44,4% των γυναικών υποδεικνύει τα social media ως μέσο ενημέρωσης για πρόσφατο περιεχόμενο. Άλλοι λόγοι περιλαμβάνουν την ανταλλαγή περιεχομένου με την οικογένεια και τους φίλους (40,9%), την ανταλλαγή προσωπικών απόψεων ή σχολίων (26,7%) και το να βλέπουν τι μοιράζονται άλλοι followers για το περιεχόμενο (25,4%). Το 50% των γυναικών τονίζει ότι ένας κύριος λόγος που ακολουθεί brands στα social media είναι για να λαμβάνουν νεότερες προσφορές.

Το 56% των γυναικών στις ΗΠΑ χρησιμοποιεί social media:
🔸 58% των χρηστών του Facebook είναι γυναίκες
🔸 64% των χρηστών του Twitter είναι γυναίκες
🔸 82% των χρηστών του Pinterest είναι γυναίκες

Συνοψίζοντας γύρω από τα ευρήματα φαίνεται ότι η αγοραστική δύναμη των γυναικών είναι ένα θεμελιώδης βράχος είτε για τη διεκπεραίωση είτε για την απόφαση γύρω από μια αγορά. Όμως, σε πολλούς κλάδους οι γυναίκες νιώθουν ότι δεν τις καταλαβαίνουν ως καταναλωτές και συχνά παρεξηγούνται.