Έρευνα: Το GenAI ενισχύει την αγοραστική εμπειρία (Καναδάς)
Οι καταναλωτές στον Καναδά φαίνεται να εκτιμούν και να αξιοποιούν τη δύναμη που δίνει το GenAI στην αγοραστική εμπειρία, καθώς κάνει την εύρεση προϊόντων και καλύτερων τιμών πιο εύκολη και άμεση.
Το AI στο προσκήνιο των καταναλωτικών αποφάσεων
Σε έρευνα της Coveo Commerce, πάνω από το 60% των καταναλωτών που συμμετείχαν σημείωσαν την ανακάλυψη προϊόντων ως κορυφαίο παράγοντα που επηρεάζει την γνώμη τους για ένα brand και φαίνεται σε αυτό το κομμάτι εμπλέκεται πλέον και το GenAI για να καθοδηγήσει τις αγοραστικές τους αποφάσεις με το 72% να προσδοκεί ότι το πάντρεμα αυτό θα βελτιώσει ακόμη περισσότερο την online εμπειρία αγορών τους μέσα από πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις.
"Βλέπουμε μια στροφή προς τον ανεξάρτητο καταναλωτισμό, όπου οι άνθρωποι αναζητούν ενεργά πληροφορίες, λαμβάνουν αποφάσεις και αναλαμβάνουν δράση αυτόνομα", λέει ο Elliot Morris, επικεφαλής της ΕΥ Καναδά για τα είδη παντοπωλείου και τα συσκευασμένα καταναλωτικά αγαθά. "Με αυτό, οι καταναλωτές γίνονται πιο αυτοκατευθυνόμενοι και τεχνολογικά ενημερωμένοι στις αγορές τους - αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη για να ανακαλύψουν εξοικονομήσεις και να δημιουργήσουν ευκολία".
Μπορεί μόνο το 18% των Καναδών να κατανοεί πλήρως τις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, όμως ένα 71% τις αξιοποιεί ενεργά και ένα 61% θεωρεί ότι αυτό θα βελτιώσει τις αγορές στο μέλλον, με την εμπιστοσύνη προς αυτές να αυξάνεται συνεχώς καθώς το 61% να εμπιστεύεται το GenAI για παροχή εξατομικευμένων προσφορών και το 53% για παροχή υπενθυμίσεων αγορών.
"Για να δεσμεύσουν αποτελεσματικά τους σημερινούς καταναλωτές, οι λιανοπωλητές θα πρέπει να συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στην ενσωμάτωση τεχνολογιών AI", εξηγεί η Claudiane Boulay, EY Canada Consumer Marketing Leader. "Αλλά οι λιανοπωλητές δεν μπορούν να βασίζονται αποκλειστικά στο AI. Το να κερδίσουν μια θέση στον κύκλο επιρροής των πελατών τους απαιτεί αυθεντικές και αξιόπιστες συνδέσεις, τονίζοντας τη σημασία της ανθρώπινης επαφής περισσότερο από ποτέ".
Αξιοπιστία: άνθρωποι VS brand
Αν και οι καταναλωτές θέλουν το GenAI στη ζωή τους, τα νούμερα δείχνουν ότι ακόμη μια από τις πιο αξιόπιστες πηγές παραρμένουν οι ίδιοι οι άνθρωποι, καθώς το 49% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ακολουθούν έναν influencer λόγω του περιεχομένου που προσφέρουν και ένα 56% διότι αισθάνονται ότι ταυτίζονται με τη φιλοσοφία και τις αξίες του περιεχομένου, δημιουργώντας μια αξιόπιστη κοινότητα.
Αυτή η εμπιστοσύνη όμως είναι που οδηγεί στις αγορές καθώς ένα 61% δήλωσε ότι έχει αγοράσει προϊόντα ύστερα από σύσταση influencer σε αντίθεση με το 21% που έδειξε ανταπόκριση στις διαφημίσεις. Ηγέτης φυσικά αυτής της τάσης δεν είναι άλλος από τις Gen Z (34%) και τους millennials (39%) που γενικότερα δείχνουν και μια προτίμηση για το AI shopping.
Περισσότερες ανησυχίες γύρω από την ασφάλεια δεδομένων
Οι πρόσφατες παραβιάσεις και διαρροές δεδομένων συμβάλλουν στην αύξηση της ανησυχίας για την ασφάλεια των δεδομένων. Οι ανησυχίες για την κλοπή ταυτότητας έχουν αυξηθεί σημαντικά, με το 64% των ερωτηθέντων να ανησυχεί για την κλοπή ταυτότητας, ένα ποσοστό που έχει αυξηθεί αρκετά από τον Απρίλη του 2023 (51%). Επιπλέον, το 60% των Καναδών ανησυχεί πλέον για την ασφάλεια των δεδομένων, σημειώνοντας αύξηση 9% από τον Απρίλιο του 2023. Επιπλέον, το 59% ανησυχεί για την εταιρεία με την οποία μοιράζεται τα δεδομένα του ότι μπορεί να υποκλαπεί (από 45%).
Επιπλέον, οι αγοραστές δείχνουν πιο πρόθυμοι να ανταλλάξουν προσωπικά δεδομένα έναντι προσφορών αν και αυτό διεγείρει συχνά ανησυχίες γύρω από τη χρήση τους ενώ ένα 49% δηλώνει ότι εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα στο διαδίκτυο.
Η εμπειρία μετά την αγορά παραμένει μια μεγάλη πρόκληση: το 68% έχει αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα είτε με την εξυπηρέτηση πελατών, είτε με το ταμείο, είτε με την εμπειρία μετά τη συναλλαγή, όταν αλληλεπιδρούσε με μια επιχείρηση, το οποίο περιελάμβανε θέματα πλοήγησης και αναζήτησης που τους εμπόδισαν να επιλύσουν προβλήματα ή τις ερωτήσεις τους. Οι Millennials (71%) και οι ερωτηθέντες της Gen Z (75%) ήταν πιο πιθανό να αναφέρουν είτε θέματα αγοράς, εξυπηρέτησης πελατών είτε θέματα μετά τη συναλλαγή.