Η Google ξεκίνησε μια σημαντική αναβάθμιση στην πλατφόρμα αγορών της στις ΗΠΑ, πλήρως ανακατασκευασμένη με προηγμένη τεχνολογία AI. Αυτή η αναβάθμιση στοχεύει να κάνει τις online αγορές ταχύτερες, πιο προσωποποιημένες και πιο αποτελεσματικές για τους χρήστες, προσφέροντας μια ποικιλία νέων λειτουργιών για τη βελτίωση της εμπειρίας αγορών.

Η εταιρεία συνεχίζει τις καινοτομίες πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς ήδη από τον Μάιο λάνσαρε μια σειρά με νέα AI εργαλεία Google ads για να υποστηρίξει τους επαγγελματίες.

Νέα AI εργαλεία Google ads θα διευκολύνουν την αναζήτηση
On a roll είναι η Google αυτές τις μέρες με συνεχείς νέες ανακοινώσεις για AI εργαλεία Google ads.

Έρευνα αγορών σύμφωνα με την τεχνητή νοημοσύνη

Η ίδια η Google έγραψε: «Οι άνθρωποι ψωνίζουν στην Google περισσότερες από ένα δισεκατομμύριο φορές την ημέρα για να κάνουν πράγματα όπως να δοκιμάσουν εικονικά ρούχα πριν αγοράσουν, να ψωνίσουν ό,τι βλέπουν με Lens και να ερευνήσουν τις τιμές. Χρησιμοποιούμε τις προόδους μας στην τεχνητή νοημοσύνη για να κάνουμε τις αγορές στην Google ακόμα πιο εύκολες και σήμερα, παρουσιάζουμε ένα μετασχηματισμένο Google Shopping - ξαναχτισμένο από την αρχή με τεχνητή νοημοσύνη. Συνδυάσαμε τις 45 δισεκατομμύρια καταχωρίσεις προϊόντων στο Shopping Graph της Google με μοντέλα Gemini για να μεταμορφώσουμε την εμπειρία των online αγορών με ένα νέο, εξατομικευμένο σπίτι αγορών, το οποίο θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ τις επόμενες εβδομάδες, ξεκινώντας από σήμερα.»

Οπότε, το νέο Google Shopping περιλαμβάνει πλέον εργαλεία με τεχνητή νοημοσύνη για την απλοποίηση της έρευνας προϊόντων. Αντί να εμφανίζει απλώς καταχωρίσεις προϊόντων, το σύστημα δημιουργεί προσαρμοσμένες ενδείξεις αγορών με βάση την αναζήτηση των καταναλωτών. Για παράδειγμα, όταν κάποιος αναζητά ένα «Ανδρικό χειμωνιάτικο μπουφάν για το Seattle», θα λάβει ένα AI brief που πρέπει να λάβει υπόψη, όπως ανάγκες για συγκεκριμένες κλιματικές συνθήκες και θα δει προτάσεις που έχουν επιλεχθεί από το Web. Επιπλέον, οι χρήστες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε οργανωμένες κατηγορίες προϊόντων και να κάνουν κλικ σε σχετικά άρθρα για βαθύτερη έρευνα. Η Google ενθαρρύνει τα σχόλια σχετικά με αυτές τις προτάσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει τη λειτουργία.

Αυτή η εμπειρία που βασίζεται στο AI περιλαμβάνει επίσης δυναμικά φίλτρα που επιτρέπουν στους χρήστες να περιορίζουν τις αναζητήσεις τους με βάση το μέγεθος, την τοποθεσία ή τις συγκεκριμένες ανάγκες, παρέχοντας αποτελέσματα που ταιριάζουν περισσότερο με τις προτιμήσεις των χρηστών. Για τους αγοραστές μόδας, διατίθενται επίσης εικονικές δοκιμές που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη και AR, προσφέροντας έναν τρόπο οπτικοποίησης ρούχων και αξεσουάρ πριν προχωρήσουν σε κάποια αγορά.

στιγμιότυπο google shopping σελίδα με προτάσεις ρούχων άνθρωποι τεχνητή νοημοσύνη
στιγμιότυπο από τη σελίδα Google Shopping

Personalized αγορές για κάθε χρήστη

Η εταιρεία δίνει έμφαση στις πιο personalized αγορές και νωρίτερα μέσα στον χρόνο κυκλοφόρησε και ένα tool με στόχο να διευκολύνει τους χρήστες να βρίσκουν εξατομικευμένα αποτελέσματα γύρω από αγορές ένδυσης και να απογειώσει το shopping experience τους.

Υποστηρίζοντας, λοιπόν, την πιο προσωπική φύση των αγορών, η Google παρουσίασε μια νέα αρχική σελίδα που προσφέρει προϊόντα και βίντεο με δυνατότητα αγοράς, προσαρμοσμένα στην αγοραστική συμπεριφορά κάθε χρήστη. Τώρα ο καθένας μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι των αγορών ακριβώς από εκεί που σταμάτησε, αποφεύγοντας την ανάγκη επανεκκίνησης της διαδικασίας κάθε φορά που επισκέπτεται την πλατφόρμα. Αυτή η personalized ροή μπορεί να ενημερωθεί ή να απενεργοποιηθεί από τους χρήστες, ανά πάσα στιγμή, μέσω των ρυθμίσεών τους.

Βρίσκοντας τις καλύτερες προσφορές

Η Google έχει επίσης εισαγάγει νέα εργαλεία για να βοηθήσει τους χρήστες να βρίσκουν τις καλύτερες τιμές. Η σύγκριση τιμών, οι πληροφορίες και οι λειτουργίες παρακολούθησης επιτρέπουν στους αγοραστές να παρακολουθούν τις αλλαγές τιμών με την πάροδο του χρόνου. Μια ειδική σελίδα «Deals» εμφανίζει προσωποποιημένες προσφορές με βάση τις αγοραστικές συνήθειες, διευκολύνοντας την εύρεση ευκαιριών. Οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό κάνοντας κλικ στην καρτέλα «Deals» στο επάνω μέρος της Shopping σελίδας τους.

στιγμιότυπο google shopping σελίδα με προτάσεις αντικειμένων ρούχων τεχνητή νοημοσύνη
στιγμιότυπο από τη σελίδα Google Shopping

Πώς επηρεάζει τους εμπόρους

Αυτή η ανανεωμένη πλατφόρμα Google Shopping δεν ωφελεί μόνο τους καταναλωτές. Παρουσιάζει νέες ευκαιρίες και για τους εμπόρους. Με brief προϊόντων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, τα brands έχουν πλέον την ευκαιρία να εμφανίζονται σε εξαιρετικά προσωποποιημένες αναζητήσεις, ενισχύοντας την ορατότητα στο στάδιο της έρευνας. Η βελτιστοποίηση των δεδομένων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων σαφών περιγραφών και ποιοτικών εικόνων, θα είναι σημαντική για τα brands που ελπίζουν να ξεχωρίσουν.

Η πλατφόρμα προσφέρει επίσης νέες ευκαιρίες αφοσίωσης, ιδιαίτερα με εικονικές δοκιμές που βασίζονται σε AR. Αυτή η δυνατότητα θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι για κατηγορίες όπως η μόδα και η ομορφιά, όπου οι πελάτες θέλουν να δουν πώς θα φαίνονται τα προϊόντα πριν αγοράσουν.

Επιπλέον, οι επαγγελματίες του marketing μπορούν πλέον να επωφεληθούν από τις προσωποποιημένες ροές αρχικής σελίδας και συμφωνιών, προσαρμόζοντας καμπάνιες για να στοχεύσουν με ακρίβεια το σωστό κοινό. Η διαφάνεια των τιμών θα είναι κρίσιμη, καθώς οι χρήστες θα έχουν καλύτερη πρόσβαση σε εργαλεία που τους επιτρέπουν να παρακολουθούν και να συγκρίνουν τις τιμές, καθιστώντας την ανταγωνιστική τιμολόγηση βασική στρατηγική.

Με τα εργαλεία σύγκρισης τιμών και εύρεσης συμφωνιών ενσωματωμένα στην εμπειρία του Google Shopping, οι marketers πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην ανταγωνιστικότητα και τη διαφάνεια των τιμών. Οι καταναλωτές είναι πιο ενημερωμένοι και έτσι τα brands που προσφέρουν σαφή αξία θα ξεχωρίσουν. Οι στρατηγικές marketing θα πρέπει να αναδεικνύουν τόσο την ποιότητα όσο και την αξία του προϊόντος, λαμβάνοντας υπόψη τη συμπεριφορά που ενθαρρύνει αυτό το μοντέλο με επίγνωση των τιμών.

Τέλος, καθώς τα briefs που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη εξακολουθούν να είναι πειραματικά, οι έμποροι ενθαρρύνονται να αναζητούν ενεργά σχόλια από τους πελάτες και να προσαρμόζουν τις λίστες προϊόντων τους για να βελτιώσουν τη συνάφεια της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτή η αλληλεπίδραση μεταξύ των εμπόρων, των καταναλωτών και της τεχνητής νοημοσύνης της Google μπορεί να οδηγήσει σε πιο προσαρμοσμένες προτάσεις προϊόντων και υψηλότερα ποσοστά μετατροπών με την πάροδο του χρόνου.

Μια νέα εποχή για το Google Shopping

Με αυτήν την αναθεώρηση, η Google εγκαινιάζει μια νέα εποχή για τις online αγορές. Ο συνδυασμός τεχνητής νοημοσύνης, εξατομικευμένων προτάσεων και νέων ερευνητικών εργαλείων στοχεύει στην απλοποίηση της λήψης αποφάσεων και στην προσφορά μιας πιο εύκολης εμπειρίας αγορών. Η ανανεωμένη πλατφόρμα, που θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ από σήμερα, θα συνεχίσει να προσεγγίζει περισσότερους χρήστες τις επόμενες εβδομάδες. Οι έμποροι και οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να εξερευνήσουν τις δυνατότητες αυτού του καινοτόμου εργαλείου αγορών.

Νέες οδηγίες της Google για το Product Markup
Η Google επισημαίνει νέες πρακτικές για το Product Markup.

Τι σημαίνει για το eCommerce

Ίσως σε πρώτη φάση, αυτές οι καινοτομίες να φέρουν αμερικανική «σφραγίδα», όμως η Ευρώπη πρέπει να ετοιμάζεται να υποδεχτεί αυτές τις εξελίξεις που φαίνεται να είναι αρκετά καθοριστικές για τον τομέα του eCommerce.

Οι AI και AR αναβαθμίσεις του Google Shopping, θα αναμορφώσουν το eCommerce επιτρέποντας την εξατομικευμένη ανακάλυψη προϊόντων και τις εικονικές δοκιμές. Γεννάται λοιπόν η ανάγκη για τεχνολογική πρόοδο, με τα brands να βελτιστοποιούν τα δεδομένα, να εισάγουν AR και να επικεντρώνονται στη διαφάνεια των τιμών και σε στρατηγικές με επίκεντρο τον πελάτη για να παραμείνουν ανταγωνιστικά σε αυτό το εξελισσόμενο τοπίο.