Φόρα φαίνεται να έχει πάρει ο κολοσσός με όλα τα καινούρια εργαλεία AI Google, που έχουν στόχο να εξελίξουν την εμπειρία του online shopping και ήρθαμε εδώ για να τα δούμε όλα αναλυτικά.

Η Google λέει ΝΑΙ στο AI eCommerce

Η αρχή έγινε με μια σειρά από εργαλεία Google που έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίξουν του λιανοπωλητές να εξατομικεύσουν την εμπειρία των online αγορών.

Tα εργαλεία αυτά θα επιτρέπουν στους πωλητές να παρέχουν μια δυνατότερη και βέλτιστη εμπειρία στο κοινό τους και μέσα σε αυτά τα εργαλεία περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Conversational commerce με το οποίο οι λιανοπωλητές μπορούν να δημιουργήσουν εικονικούς βοηθούς που μπορούν να έχουν χρήσιμες και διαφοροποιημένες συνομιλίες με τους αγοραστές χρησιμοποιώντας φυσική γλώσσα και μπορούν να παρέχουν επιλογές προϊόντων με βάση τις προτιμήσεις του αγοραστή.
  • LLM capability in Vertex AI Search for retail που επιτρέπει την προσαρμογή ενός LLM στον μοναδικό κατάλογο προϊόντων και στα πρότυπα αναζήτησης των αγοραστών, βελτιώνοντας την ικανότητα εμφάνισης σχετικών προϊόντων σε ερωτήσεις αναζήτησης χρηστών, με κατάταξη καλύτερη για κάθε δεδομένο όρο αναζήτησης.
  • Customer service modernization, ένα ακόμη από τα εργαλεία AI Google που θα στηρίζει την αυτοεξυπηρέτηση και το engagement των πελατών, ενσωματώνοντας το υπάρχον σύστημα CRM του πωλητή. Με αυτήν, ένας λιανοπωλητής μπορεί να αναπτύξει AI βοηθούς (τροφοδοτούμενοι από Gemini και PaLM 2 του Google Cloud) που θα παρέχουν εξατομικευμένες συστάσεις προϊόντων, θα προγραμματίζουν ραντεβού, θα ελέγχουν την κατάσταση της παραγγελίας και πολλά άλλα.
  • Catalog and content enrichment το οποίο θα κάνει τη δημιουργία καταλόγων πιο εύκολη και γρήγορη με τη χρήση τεχνολογιών GenAI του Google Cloud (όπως του Vertex AI και του Imagen). Θα βοηθάει με τη δημιουργία και ανάλυση εικόνων προϊόντων και περιγραφικού κειμένου, και στην αυτόματη δημιουργία περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένων των περιγραφών προϊόντων, των meta data προϊόντων, της γλώσσας που έχει ρυθμιστεί για τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης και πολλά άλλα.
  • Google Distributed Cloud Edge μια συνδυαστική λύση hardware και software που μπορούν να αξιοποιήσουν οι πωλητές σε χιλιάδες τοποθεσίες με χαμηλό ή καθόλου internet. Θα γίνεται μέσω τριών διακομιστών μικρού μεγέθους που μπορούν να εγκατασταθούν σχεδόν σε οποιοδήποτε κατάστημα και να διαχειριστούν από το Google Cloud. Θα επιτρέπει την εκτέλεση διάφορων διαδικασιών, όπως να έχουν πρόσβαση σε store analytics, να έχουν checkout χωρίς τριβές και να βελτιστοποιήσουν κρίσιμες λειτουργίες του ηλεκτρονικού τους καταστήματος.
Το Google Cloud λανσάρει GenAI προϊόντα για πωλητές
Η Google ετοιμάζεται να εισέλθει στο λιανικό εμπόριο με μια λύση τεχνητής νοημοσύνης GenAI.

Ο πελάτης στο επίκεντρο για τα εργαλεία AI Google

Εκτός όμως από τους πωλητές, η Google θέλει να προσφέρει λύσεις και στους ίδιους τους αγοραστές ώστε να κάνει την εμπειρία αγορών και αναζήτησής τους ακόμη καλύτερη και πιο ευχάριστη.

Με μια νέα λειτουργία εξατομίκευσης που θα λειτουργεί με λογική Tinder, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να αναζητούν προϊόντα ένδυσης και να δηλώσουν με swipe right-swipe left την προτίμησή τους και να κάνει "Skip" ή "Like" σε ό,τι τους ενδιαφέρει ώστε στο τέλος να λαμβάνουν εξατομικευμένα αποτελέσματα για αξιολόγηση. Σε περίπτωση που γίνει λάθος με μια αξιολόγηση, θα μπορείτε να το διαχειριστείτε πατώντας το μενού με τις τρεις τελείες δίπλα σε ένα αποτέλεσμα και να μεταβείτε στις επιλογές εξατομίκευσης στον πίνακα "About this result". Η νέα λειτουργία προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο στις ΗΠΑ.

Παράλληλα, η Google έχει επικεντρωθεί στη δημιουργία AI εικόνων για να αντιμετωπίσει την πρόκληση της εύρεσης ενδυμάτων που θα ταιριάζουν με την ακριβή νοητή εικόνα ενός αγοραστή κατά την αναζήτηση προϊόντων στο διαδίκτυο. Μέσα από την εισαγωγή λεπτομερούς περιγραφής, οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν φωτορεαλιστικές εικόνες ρούχων και αντικειμένων, τις οποίες η Google συνδυάζει στη συνέχεια με τις διαθέσιμες επιλογές για αγορές.

Γίνε ο προσωπικός σου στυλίστας με το νέο AI εργαλείο Google
Με το νέο AI εργαλείο Google, ο γίγαντας επιστρέφει στο παιχνίδι των online αγορών με λειτουργία εξατομίκευσης.

Αυτή η διαδικασία ανακάλυψης προϊόντων μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω με το νεότερο από τα εργαλεία AI Google virtual-try on, όπως αναφέρει το Forbes. Oι αγοραστές θα μπορούν να δουν πώς φαίνονται τα ρούχα σε ένα ευρύ φάσμα μοντέλων μεταξύ των μεγεθών XXS-4XL σε διάφορους διαφορετικούς τόνους δέρματος, σχήματα σώματος, εθνικότητες και τύπους μαλλιών.

Ο στόχος είναι να αποκτούν οι αγοραστές μια πιο ρεαλιστική εικόνα προϊόντος πριν από την αγορά, να εξαλείψουν την αβεβαιότητα κατά τη διάρκεια των φάσεων ανακάλυψης και έρευνας του προϊόντος και, τελικά, να μειώσουν τις επιστροφές, οι οποίες οδηγούν σε περισσότερες από $101 δισ. δολάρια σε ετήσιες απώλειες για τα brand, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου.

Οθόνη κινητού με την εφαρμογή Google

H Google πειραματίζεται και τολμά!

Μέσα στο πλαίσιο ανάπτυξης για εργαλεία AI Google περιλαμβάνεται και το νέο πειραματικό AI εργαλείο της Google που θα βοηθάει τους χρήστες με την παραγωγή σύντομων κειμένων.

Νέο Google Chrome AI εργαλείο θα ολοκληρώνει τις φράσεις σας
Το νέο πειραματικό AI εργαλείο της Google στοχεύει να βοηθήσει τους χρήστες με την παραγωγή σύντομων κειμένων!

Η λειτουργία που θα ονομάζεται "Help me write" είναι ένα πειραματικό εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που υποβοηθάτε από το Gemini για το Chrome και στοχεύει να βοηθήσει τους χρήστες να γράψουν ή να βελτιώσουν τα κείμενα τους με βάση το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, παρέχοντας προτεινόμενα κείμενα σύντομης μορφής, όπως η συμπλήρωση ψηφιακών ερευνών και κριτικών, η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα ή η σύνταξη περιγραφών για αντικείμενα που πωλούνται στο διαδίκτυο.

Επί του παρόντος είναι διαθέσιμη μόνο στις ΗΠΑ για δοκιμή σε υπολογιστές Mac και Windows για τους αγγλόφωνους χρήστες του Chrome.

Εκτός όμως από ανεξάρτητα εργαλεία, η εταιρεία τεχνολογίας συνεργάστηκε και με την Puma για να προσφέρει μια πιο προσαρμοσμένη εμπειρία για τους καταναλωτές του brand. Η συνεργασία στοχεύει στη μεταφορά κομματιών του eCommerce της στο Cloud, συμπεριλαμβανομένου του site της puma.com για να φτιάξει μια παγκόσμια πλατφόρμα eCommerce δεδομένων. Αξιοποιώντας τα εργαλεία AI Google που προαναφέρθηκαν θα βελτιώσει λειτουργίες της ώστε να γίνουν πιο αποτελεσματικές οι αγορές των πελατών της.

Η Puma στρέφεται στο Google Cloud για shopping experience
Η Puma μεταφέρει τις eCommerce λειτουργίες της στο Google Cloud για να custom-άρει και να βελτιστοποιήσει την αγοραστική εμπειρία.

Επιτυχίες και.... αστοχίες

Αν και όλα δείχνουν ότι η Google θα αλλάξει το τοπίο του eCommerce με τις νέες αυτές λειτουργίες που ετοιμάζει, παρόλα αυτά δεν σημαίνει ότι ακόμη και οι κορυφαίοι αστοχούν.

Πριν λίγο καιρό, είχε ανακοινωθεί η κυκλοφορία του Gemini, ενός εργαλείου τεχνητής νοημοσύνης για δημιουργία εικόνων. Και κατόπιν χρήσης από το κοινό δέχθηκε πυρά ύστερα από τα αμφιλεγόμενα αποτελέσματα που δημιουργούσε, καθώς απεικονίζουν κυρίως έγχρωμους ανθρώπους, με αξιοσημείωτη απουσία λευκών ατόμων, ακόμη και σε ιστορικά πλαίσια όπου ήταν επιβεβαιωμένα. Αυτό οδήγησε σε προσωρινή παύση της λειτουργίας ώστε να μπορέσει να διορθωθεί το εργαλείο.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το συναρπαστικό ταξίδι για τα εργαλεία AI Google δεν σταματά εδώ. Αναμένουμε να δούμε όλα αυτά τα πολλά υποσχόμενα εργαλεία σε πλήρη δράση καθώς είναι σίγουρο ότι θα ακολουθήσουν και πολλά ακόμη. Πως θα διαμορφωθεί άραγε το eCommerce τοπίο από εδώ και πέρα;