Ξεκινήσατε να στήνετε το δικό σας Shopify eshop; Εάν έχετε ακολουθήσει όλα τα βήματα και κάθε μέρα βρίσκετε όλο και πιο κοντά, εδώ σας έχουμε ένα checklist για την κατασκευή eshop με Shopify για να είστε πανέτοιμοι να λανσάρετε το online store σας.

Δηλαδή να σιγουρευτείτε ότι όλα λειτουργούν προς όφελος των πελατών, ότι η λειτουργικότητα βελτιώνει την εμπειρία τους και τονώνει την εμπιστοσύνη τους, και τέλος, πως όλα συντελούν στον να ενισχύσουμε τις πιθανότητες για να πραγματοποιηθεί μια αγορά.

Το παρακάτω checklist έχει δημιουργηθεί σύμφωνα με επιτυχημένα case studies Shopify eshop που έχουν ήδη απογειωθεί.

Shopify κόστος: Πόσο κοστίζει το Shopify το 2024;
Shopify κόστος: Πόσο κοστίζει το Shopify το 2024 και τι άλλαξε στις τιμές

Κατασκευή eshop με Shopify: Η απόλυτη Shopify Design Checklist

Αφότου έχετε ολοκληρώσει το τεχνικό στήσιμο του eshop σας (βρείτε οδηγίες εδώ), είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει κάποιες πληροφορίες στο συνολικό design του eshop σας που το καθιστούν αξιόπιστο και διευκολύνουν τους επισκέπτες τόσο στην αναζήτηση προϊόντων αλλά και πληροφοριών. Ας δούμε λοιπόν βήμα-βήμα, όλα όσα πρέπει να έχετε "τσεκάρει" για να λανσάρετε το online store σας.

Κατασκευή Shopify eshop για αρχάριους: Πλήρης οδηγός 2024
Κατασκευή Shopify eshop for dummies: Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος βήμα - βήμα για το 2024.

1. Στήστε αποδοτικά το navigation

Όταν στήνετε το κατάστημά σας είναι υψίστης σημασίας να αναλογιστείτε τη συνολική πλοήγηση (navigation) του χρήστη. Δηλαδή, το πού και πώς θα βρίσκει ένας επισκέπτης τα προϊόντα, τις τιμές, την επικοινωνία και γενικά οτιδήποτε χρειάζεται. Το πόσο εύκολη και άμεση είναι η πλοήγηση σε ένα eshop είναι και αυτή που θα καθορίσει την εμπειρία των χρηστών. Στόχος πάντα είναι να είναι φιλική, άνετη και εύκολη. Οι χρήστες που μπορούν εύκολα να εντοπίσουν τις κατηγορίες ή τις πληροφορίες που ψάχνουν, είναι πιο πιθανό να συνεχίσουν να παραμένουν σταθεροί στη διαδρομή προς κάποια αγορά και να μην φύγουν από το site σας.

Ένα σημαντικό κομμάτι της πλοήγησης στην κατασκευή eshop με Shopify (και όχι μόνο) είναι και τα προκαθορισμένα μενού (default menu) που πρέπει να έχει κάθε eshop.

Προκαθορισμένα μενού

Τα προκαθορισμένα μενού τα οποία περιέχει μια σελίδα είναι το "Βασικό Μενού" και το "Υποσέλιδο" (Main menu και footer, αντίστοιχα)

Βασικό Μενού: Το μενού αυτό θα πρέπει να εμφανίζεται σε όλες τις σελίδες του eshop σας. Συνήθως τοποθετείται σε κάποιο σημείο στη κορυφή της σελίδας και περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που θα αναζητούσε ένα; χρήστης ,από κατηγορίες προϊόντων μέχρι τα "Σχετικά με εμάς" (About Us) και "Συχνές ερωτήσεις" (FAQ). Όσο πιο καλή ομαδοποίηση έχουν οι κατηγορίες, τόσο πιο εύκολα θα είναι για τον χρήστη να φτάσει στην κατηγορία που θέλει.

Υποσέλιδο: Το υποσέλιδο μπαίνει στο κάτω μέρος της σελίδας και είναι συνήθως το σημείο που τοποθετούμε πληροφορίες όπως "Επικοινωνήστε μαζί μας" (Contact Us) ή πολιτικές επιστροφών και αποστολών.

Κατασκευή eshop με Shopify navigation page

2. Δημιουργήστε μια σελίδα "Σχετικά με εμάς"

Αναλογιστείτε τις εξής ερωτήσεις: Ποιοι είστε; Πώς ξεκίνησε η ιστορία σας; Τι εκπροσωπεί το brand σας; Αυτά δεν θα θέλατε κι εσείς οι ίδιοι να γνωρίζετε για ένα νέο brand που ανακαλύψατε;

Είναι πολύ σημαντικό να μοιραστείτε την ιστορία σας και τις αξίες του brand σας. Να κάνετε δηλαδή το eshop σας πιο φιλόξενο και ανθρώπινο. Γι' αυτό στην κατασκευή eshop με Shopify, αλλά και γενικότερα σε ένα online κατάστημα, δεν θα πρέπει να παραλείπετε η σελίδα "Σχετικά με εμάς". Είναι αυτή που μπορεί να δώσει στο brand σας μια ξεκάθαρη ταυτότητα, όχι απρόσωπη και κρύα, αλλά με χαρακτήρα και γνωρίσματα.

Στόχοι του "Σχετικά με εμάς"

Όσο διαμορφώνετε τη σελίδα αυτή με τις πληροφορίες αναλογιστείτε τους εξης στόχους:

Να είστε αυθεντικοί: Χρησιμοποιήστε την ειλικρινή φωνή σας για να μεταφέρετε την ιστορία και τις πληροφορίες σας. Γράψτε ειλικρινά την πορεία σας, τι σας βοήθησε να αναπτυχθείτε και ποιοι είναι οι στόχοι σας.
Να παρακινείτε τον χρήστη: Δώστε στον χρήστη ένα έναυσμα για να παραμείνει στο brand σας και αναλογιστείτε πώς θα θέλατε να αισθάνονται οι χρήστες που διαβάζουν για εσάς.
Να ελκύετε τον χρήστη: Χρησιμοποιήστε οπτικό υλικό για να σπάει το κείμενο και να βοήθησετε τους πελάτες σας να συσχετιστούν. Βάλτε μια φωτογραφία της ομάδας σας ή ένα βίντεο από τη διαδικασία δημιουργίας του προϊόντος σας. Γίνετε προσιτοί στο κοινό σας.

Πληροφορίες για να συμπεριλάβετε

Σημαντικές πληροφορίες που μπορείτε να συμπεριλάβετε στο "Σχετικά με εμάς" είναι:

➡ Τι προϊόντα πουλάτε και τι τα διαχωρίζει από τον ανταγωνισμό;
➡ Γιατί το πουλάτε; Ποιες οι αξίες και οι στόχοι σας;
➡ Ποιος είναι ο ιδρυτής, οι παραγωγείς σας;
➡ Ποιος είναι ο πελάτης και πώς τον προσεγγίζετε;
➡ Γιατί ξεχωρίζει η εταιρεία/το προϊόν σας;

Δεν είναι απαραίτητο να ονομάσετε τη σελίδα "Σχετικά με εμάς". Μπορείτε να επιλέξετε έναν τίτλο που να ταιριάζει στο ύφος και το brand σας.

3. Δημιουργήστε μια σελίδα "Επικοινωνήστε μαζί μας"

Μια ακόμη σημαντική σελίδα που δεν πρέπει να λείπει στη κατασκευή eshop με Shopify είναι η σελίδα ή τα στοιχεία επικοινωνίας. Όλοι μας ως χρήστες online καταστημάτων θέλουμε να νιώθουμε ασφάλεια όταν κάνουμε αγορές και να μπορούμε εύκολα να εντοπίσουμε τη φυσική παρουσία ή τους τρόπους επικοινωνίας με ένα eshop.

Tips για περιεχόμενα

Μπορείτε να δημιουργήσετε μια dedicated σελίδα επικοινωνίας όπου θα περιέχει και μια φόρμα για να εισάγουν οι επισκέπτες τα στοιχεία τους και το θέμα το οποίο θα ήθελαν να σας επικοινωνήσουν. Πολύ συχνά η ενότητα αυτή προστίθεται και στο υποσέλιδο του eshop.

Πρόσθετες πληροφορίες για να προσθέσετε:

  • Ένα σύντομο μήνυμα, όπως για παράδειγμα "Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο", ειδικά αν χρησιμοποιείτε και κάποιο chatbot.
  • Τη διεύθυνσή σας εάν διαθέτετε φυσικό κατάστημα και ακόμη καλύτερα και κάποια φωτογραφία από την πρόσοψη ή την βιτρίνα του.
  • Το τηλέφωνό σας, ώστε οι πελάτες να μπορούν να επικοινωνήσουν πιο άμεσα.
Κατασκευή eshop με Shopify - Επικοινωνήστε μαζί μας

4. Προσθέστε φωτογραφίες και βίντεο στα προϊόντα σας

Ένα ακόμη σημείο που πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχει δουλευτεί επαρκώς για την κατασκευή eshop με Shopify: τα visuals. Οι επισκέπτες που αναζητούν προϊοντα είναι πολύ σημαντικό να βλέπουν τι πρόκειται να αγοράσουν και να μην αμφιβάλλουν για την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά του. Είναι ένα σημαντικο κομμάτι για την εμπειρία του χρήστη και μπορείτε να χρησιμοπιήσετε μια μίξη υλικών για να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας.

Εικόνες

Όσο πιο υψηλής ανάλυσης και πιο προσεγμένα στημένες είναι οι φωτογραφίες προϊόντων σας, τόσο πιο επαγγελματικές θα δείχνουν. Θυμηθείτε να απαθανατίσετε όλες τις πλευρές από ένα προϊόν και να μην μένουν κομμάτια στη φαντασία.

Ο πιο σύνηθης τύπος φωτογραφίας (το είδος αρχείου δηλαδή) είναι οι PNG, ακολουθούμενες από τις JPEG. Άλλοι αποδεκτοί τύποι αρχείων είναι τα PSDTIFFBMPGIFSVGHEIC και WebP. Καλό είναι επίσης να μην είναι τεράστιο το μέγεθος (μέχρι 20 MB) καθώς αυτό θα κάνει τις σελίδες σας να καθυστερούν.

Βίντεο

Η προσθήκη βίντεο σε μια σελίδα προϊόντος μπορεί να γίνει είτε ανεβάζοντας ένα αρχείο βίντεο είτε ενσωματώνοντας κάποιο βίντεο ως link από YouTube ή Vimeo.

Βεβαιωθείτε ότι τα βίντεο σας πληρούν τις εξής απαιτήσεις:
Διάρκεια βίντεο: Μέχρι 10 λεπτά
Μέγεθος βίντεο: Μέχρι 1 GB
Ανάλυση βίντεο: Έως 4K (4096 x 2160 px)
Τύπος βίντεο: .mp4 or .mov

Μοντέλα 3D

Τα μοντέλα 3D έχουν αρχίσει να γίνονται αρκετά διαδεδομένα και είναι οι εικονικές αναπαραστάσεις ενός αντικειμένου σε τρεις διαστάσεις όπου ο χρήστης μπορεί καλύτερα να καταλάβει το μέγεθος και τις λεπτομέρειες ενός προϊόντος. Ελέγξτε εάν το θέμα που έχετε επιλέξει κατά την κατασκευή eshop με Shopify υποστηρίζει 3D μοντέλα ή βίντεο και δείτε εάν τα αρχεία σας πληρούν τις προϋποθέσεις.

Μέγεθος αρχείου: Έως 500 MB
Τύπος αρχείου: GLB, USDZ

προσθήκη media σε κατασκευή eshop με Shopify

5. Συμπεριλάβετε τις περιγραφές των προϊόντων σας μέσα στην κάθε σελίδα

Οργανώστε τα προϊόντα σας σε στοχευμένες και αποδοτικές κατηγορίες και επεξεργαστείτε αναλυτικά τις περιγραφές και τα χαρακτηριστικά τους. Κάθε χρήστης που αγοράζει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία θέλει να γνωρίζει αναλυτικά τι είναι αυτό που πρόκειται να αποκτήσει και κάνει έρευνα για να δει εάν καλύπτει τις ανάγκες του και με ποιον τρόπο.

Συμπεριλάβετε όλες τις πληροφορίες σε κατηγορίες κάτω από το εκάστοτε προϊόν και δομήστε τις με τρόπο ξεκάθαρο και που να περνούν όλη την ουσία με μια μόνο ματιά. Θυμηθείτε επίσης να είναι δουλεμένες και με κανόνες SEO ώστε να εμφανίζεστε στις σχετικές αναζητήσεις.

Πώς να γράψεις επικές περιγραφές προϊόντων για Shopify
Έχετε το απόλυτο προϊόν; Ακολουθήστε τις κατάλληλες τακτικές για περιγραφές προϊόντων για Shopify eshop και πάρτε το προβάδισμα στον ανταγωνισμό!

6. Ενημερώστε την πολιτική αποστολών για διεθνείς παραγγελίες

Στην κατασκευή eshop με Shopify, υπάρχουν κάποια βήματα που συνήθως οι ιδιοκτήτες ή διαχειριστές δεν δίνουν τόση βάση, αλλά είναι αναγκαία και ως προς τη νομιμότητα του site και ως προς την αξιοπιστία που βγάζει προς τον χρήστη. Ένα από αυτά είναι και το εν λόγω 6ο βήμα. Το επόμενο που θα πρέπει λοιπόν, να φροντίσετε να υπάρχει αλλά και να διατηρείτε ενημερωμένο είναι οτιδήποτε σχετικό με την πολιτική αποστολών και ακόμη περισσότερο εάν κάνετε αποστολές σε διεθνές επίπεδο.

Βεβαιωθείτε ότι η πολιτική αποστολής σας περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τους φόρους και τους δασμούς για τις διεθνείς παραγγελίες καθώς και οποιαδήποτε κόστη διαμορφώνονται με βάση τον τρόπο και την τοποθεσία αποστολής. Παρουσιάστε αναλυτικά τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει η πληρωμή αλλά και το shipping π.χ. μέσω τοπικών courier, DHL κλπ.

7. Προσθέστε τις σχετικές πολιτικές που αφορούν το κατάστημά σας

Τελευταίο στην checklist για κατασκευή eshop με Shopify είναι να βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει όλες τις επιπλέον πολιτικές που διέπουν το κατάστημά σας και είναι πιθανό να αναζητήσουν οι επισκέπτες σας. Πολλές φορές θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι οι πολιτικές επιστροφών ή σε περίπτωσης κάποιας ζημιάς οι κανόνες εφαρμόζονται για το αντικείμενο που αγοράζουμε ή για την τοποθεσία από την οποία παραγγέλνουμε.

Πολιτική Επιστροφών

Μία από τις πολιτικές που θα πρέπει σίγουρα να έχετε σκεφτεί και ορίσει τις παραμέτρους είναι η πολιτική επιστροφών. Σίγουρα η διαμόρφωσή της θα εξαρτηθεί από τον τρόπο που λειτουργει η δική σας eCommerce επιχείρηση και από τις συνεργασίες που έχετε. Πολλές φορές είναι αρκετά κοστοβόρο να πληρώνετε για να σας επιστραφεί ένα προϊόν που είναι ελλατωματικό ή που έγινε κάποιο λάθος με το μέγεθος του. Προσθέστε τις σχετικές πληροφορίες σε ένα σημείο όπου ο χρήστης θα μπορεί να εντοπίσει εύκολα, συνήθως στο υποσέλιδο του website σας.

Πολιτική Συνδρομής

Εάν προσφέρετε πολλαπλά πακέτα συνδρομών (όπως κάνει και το Shopify), επιπλέον παροχές για διάφορους χρήστες ή προγράμματα ανταμοιβής, συλλέξτε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για κάθε πακέτο ή πλάνο ώστε ο χρήστης να μπορεί πιο εύκολα να αποφασίσει ποιο του ταιριάζει ή εάν έχει αποκτήσει κάποιο, να δει τι ισχύει για τον ίδιο.

Shopify πακέτα: Βρες ποιο & πώς να απογειώσεις ένα eshop
Απογειώστε το e-shop σας και πετύχετε τους πωλησιακούς σας στόχους ανακαλύπτωντας ποιο από τα Shopify πακέτα θα σας βοηθήσει να το πετύχετε!

Πολιτική Απορρήτου

Μπορεί να έχετε κουραστεί να το ακούτε όμως, ιδίως εάν ασχολείστε με το εμπόριο στην Ευρώπη είναι απαραίτητο να περιλάβετε μια πολιτική απορρήτου και διαχείρισης των δεδομένων βάσει νόμου. Ίσως δεν θα είναι το πρώτο πράγμα που θα επιλέξει ένας χρήστης για να διαβάσει, όμως δίνει αξιοπιστία στο online κατάστημά σας.

Κατασκευή eshop με Shopify: Shopify Themes

Η παραπάνω checklist αφορά στα πιο σημαντικά στοιχεία του συνολικού design ενός Shppify eshop που στόχο έχουν να ελκύσουν τον επισκέπτη και να κάνουν απολαυστική την εμπειρία του όσο βρίσκεται στο online store σας. Τα στοιχεία αυτά διαφέρουν, οπτικά και πρακτικά, ανάλογα με το Shopify theme που έχετε επιλέξει.

Το Shopify themes είναι προσχεδιασμένα πρότυπα (templates) που καθορίζουν τη συνολική εμφάνιση και διάταξη ενός e-shop που έχει δημιουργηθεί στην πλατφόρμα Shopify. Περιλαμβάνει στοιχεία όπως γραμματοσειρές, χρώματα και στυλ, διαμορφώνοντας την οπτική παρουσίαση των προϊόντων και του περιεχομένου.

Τα themes διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, καθώς παρέχουν τα θεμέλια για την αισθητική και την εμπειρία του καταστήματος από τον χρήστη. Ένα καλά σχεδιασμένο θέμα ενισχύει τον επαγγελματισμό, τη χρηστικότητα και την ταυτότητα του brand, επηρεάζοντας την αντίληψη και τη δέσμευση των πελατών. Απλοποιεί τη διαδικασία ανάπτυξης, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες καταστημάτων να δημιουργήσουν μια οπτικά ελκυστική και λειτουργική διαδικτυακή παρουσία χωρίς να χρειάζεται να έχουν εκτεταμένες web development γνώσεις.

Τικάρατε τα πάντα από τη λίστα για την κατασκευή eshop με Shopify; Τότε είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε το φανταστικό αυτό ταξίδι που ονομάζεται eCommerce, πανέτοιμοι και χωρίς άγχη.