Και μετά τις νέες ανακοινώσεις της Google για λανσάρισμα νέων προϊόντων, τώρα έρχεται η FedEx για να ταράξει τα νερά του eCommerce.
Πριν λίγες μέρες, όπως μας αναφέρει το The Verge, ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει το φθινόπωρο μια νέα "πλατφόρμα εμπορίου με γνώμονα τα δεδομένα" με την ονομασία "fdx", η οποία θα προσφέρει στους διαδικτυακούς εμπόρους "ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτρονικού εμπορίου". Η καινούρια αυτή πλατφόρμα θα έχει στόχο να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν την εφοδιαστική τους αλυσίδα, να πουλήσουν στους πελάτες και να διαχειριστούν τις παραδόσεις.
Στην ανακοίνωσή της, η εταιρεία δήλωσε ότι με το "fdx" θα μπορούν να συνδυαστούν τα υπάρχοντα εργαλεία εμπορίου της FedEx, όπως είναι για παράδειγμα η πρόσβαση στα μέλη του ShopRunner, μιας αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου την οποία απέκτησε η FedEx το 2020, με δυνατότητες που θα γίνουν διαθέσιμες από το φθινόπωρο, μια εκ των οποίων είναι η ικανότητα δημιουργίας μιας "προσαρμοσμένης εμπειρίας μετά την αγορά". Με αυτόν τον τρόπο οι μάρκες θα μπορούν να τροφοδοτούν στους πελάτες ακριβέστερες πληροφορίες γύρω από τις αποστολές ή να αξιοποιούν πληροφορίες από τα δεδομένα του δικτύου αποστολών της FedEx για να διαχειριστούν τις παραγγελίες.

Νέες κόντρες για την Amazon
Και καθώς ήδη το TikTok έχει δηλώσει ανοιχτά τις προθέσεις του να ανελιχθεί στο κόσμο του eCommerce, αυτή η νεότερη προσθήκη είναι ένα ακόμη μέτωπο ανταγωνισμού που θα πρέπει να διαχειριστεί η Amazon.
H ίδια η εταιρεία ανταγωνίζεται στα logistics την Amazon και η FedEx την θεωρεί απειλή για την επιχείρησή της αρκετά χρόνια τώρα. Είναι μια "διαμάχη" που ξεκίνησε το 2019, με την FedEx να αρνείται να ανανεώσει το συμβόλαιο της για την μεταφορά φορτίων της Amazon μέσω της υπηρεσίας FedEx Express. Σε ανταπάντηση το ίδιο έτος, η Amazon απαγόρευσε σε πωλητές της να χρησιμοποιούν τη FedEx για παραδόσεις Prime κατά την περίοδο των διακοπών, δικαιολογώντας την επιλογή της με βάση την πτώση των επιδόσεων και που εφαρμόστηκε το επόμενο έτος.
Οι FedEx και UPS χάνουν έδαφος συνεχώς από τις δραστηριότητες της Amazon, σε τέτοιο βαθμό που η τρίτη ολοκλήρωσε περισσότερες παραδόσεις πακέτων κατ' οίκον στις ΗΠΑ τη χρονιά του 2022 από οποιαδήποτε από τις δύο. Αυτό συμβαίνει μόλις λίγα χρόνια μετά αφού η τεράστια αυτή επιχείρηση διαδικτυακού λιανεμπορίου δημιούργησε μια επιχείρηση logistics που χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό αυστηρά ελεγχόμενους τρίτους εργολάβους, οι οποίοι, όπως δηλώνει η Amazon και επιμένει πάνω σε αυτό, δεν είναι υπάλληλοί της.