Ένα σημαντικό κομμάτι των eshop που θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε είναι ο τρόπος που παρουσιάζεται τα προϊόντα σας. Σε αυτό, εξαιρετικά κομβικό ρόλο παίζουν οι περιγραφές προϊόντων για Shopify eshop. Αναβαθμίστε τις σελίδες σας βελτιστοποιώντας τις σήμερα κιόλας!

Τι είναι οι περιγραφές προϊόντων και γιατί είναι σημαντικές;

Οι περιγραφές προϊόντων είναι ένα σύντομο κείμενο που εξηγεί τι είναι ένα προϊόν και γιατί αξίζει να το αποκτήσετε.

Πολύ συχνά οι περιγραφές συνηθίζεται να περιλαμβάνουν τα εξής:

👉 τις προδιαγραφές του προϊόντος: το μέγεθος, το υλικό, το βάρος κ.α.
👉 τις προτεινόμενες χρήσεις ενός προϊόντος
👉 τα οφέλη του προϊόντος: ακόμη καλύτερα εάν τα στηρίξετε με αποδεικτικά στοιχεία
👉 μια ιδιαίτερη λεπτομέρεια ή ιστορία εάν υπάρχει

Γιατί όμως είναι τόσο σημαντικές οι περιγραφές προϊόντων στο Shopify;

Γιατί θα βοηθήσουν το eshop σας να εμφανίζεται στις σχετικές αναζητήσεις με τις ανάλογες λέξεις-κλειδιά και θα το κάνουν πιο ανταγωνιστικό καθώς θα βελτιώσετε την κατάταξή σας και τα προϊόντα σας θα ανταποκρίνονται στις αναζητήσεις και ανάγκες των χρηστών. Εν συντομία:

  • Ενημερώνουν, εκπαιδεύουν και εξηγούν στον πελάτη.
  • Χτίζουν εμπιστοσύνη.
  • Η πιο κατάλληλη ευκαιρία για προώθηση και ανάδειξη των προϊόντων ή υπηρεσιών.
  • Βοηθούν στην κατάταξη (ranking) λόγω των λέξεων-κλειδιών και άρα φέρουν περισσότερη επισκεψιμότητα.
  • Γι' αυτό και δίνουν boost στα conversions.
  • Ενδυναμώνουν τη φωνή του brand και εδραιώνουν την ταυτότητά του.

Πώς προσθέτουμε περιγραφές προϊόντων στο Shopify;

Πρακτικά όμως, πώς τις προσθέτω στο Shopify eshop μου, ρωτάτε. Πολύ εύκολα ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

  1. Κάνετε login στο Shopify admin σας.
  2. Μεταβαίνετε στην κατηγορία "Products".
  3. Κάνετε κλικ στο προϊόν που σας ενδιαφέρει να επεξεργαστείτε.
  4. Προσθέτετε το κείμενό σας στο πλαίσιο με τίτλο "Description".
  5. Πατάτε "Save" όταν ολοκληρώσετε οποιαδήποτε αλλαγή για να σώσετε τις αλλαγές.

Πόσο μεγάλες πρέπει να είναι και ποιο το ύφος τους;

Δεν υπάρχει κάποιο "ιδανικό" μέγεθος για τις περιγραφές, παρόλα αυτά καλό θα ήταν να μην είναι εξαιρετικά εκτενείς αλλά ούτε και πολύ σύντομες. Ένας καλός κανόνας είναι να βεβαιωθείτε ότι μεταφέρουν τις πληροφορίες γρήγορα και με κατανοητό τρόπο.

Μια προτεινόμενη δομή είναι:

👍 Πρώτα, να περιγράψετε το προϊόν και να δώσετε τα χαρακτηριστικά, τα οφέλη του και πώς χρησιμοποιείται.
👍 Στη συνέχεια, με μορφή bullet points να δώσετε επιγραμματικά επιπλέον πληροφορίες που κρίνετε ότι είναι σημαντικές σε κάθε περίπτωση όπως τα υλικά, πληροφορίες για την αποστολή ή οτιδήποτε άλλο.

Ο τόνος και το ύφος που θα πρέπει να έχουν οι περιγραφές σας είναι επίσης μια μεταβλητή που εξαρτάται από το ίδιο το brand σας. Ποια είναι η φωνή που χρησιμοποιεί το eshop σας σε όλη την υπόλοιπη επικοινωνία σας; Εάν τώρα ξεκινάτε το στήσιμο της επιχείρησή σας, τότε θα πρέπει να ορίσετε κατευθυντήριες γραμμές για όλο το ύφος και το περιεχόμενο του καταστήματός σας στο Shopify ώστε να έχετε μια ενιαία και αναγνωρίσιμη φωνή και τόνο για το brand σας.

Online store: 16 tips για να ανοίξετε ένα eshop
Τα 16 απόλυτα tips για να ξεκινήσετε το δικό σας online store με επιτυχία.
Ομάδα που σκέφτεται περιγραφές προϊόντων

Και αφού είδαμε τη σημασία αλλά και πώς μπορούμε τεχνικά να προσθέσουμε περιγραφές στα προϊόντα στο Shopify μας, τώρα ας δούμε πως μπορούμε να γράψουμε περιγραφές που θα είναι αποδοτικές.

Πώς να κάνετε τις περιγραφές σας πειστικές - 9 Expert Tips

Παρακάτω συγκεντρώσαμε μερικές τακτικές που θα σας βοηθήσουν να δομήσετε θελκτικές και αποδοτικές περιγραφές προϊόντων για Shopify eshop. Συνδυάστε όσες και όποιες ανταποκρίνονται τόσο στο ύφος σας αλλά και στις ανάγκες των προϊόντων σας.

Ορίστε τον ιδανικό σας πελάτη

Σκεφτείτε ποιος είναι ο πελάτης και το κοινό-στόχος στο οποίο απευθύνεστε και θέστε στον εαυτό σας ερωτήσεις που θα δεχόσασταν ιδανικά από εκείνους. Απαντώντας σε τέτοιες ερωτήσεις, είναι σαν να κάνετε συζήτηση μαζί τους αντί να γράφετε γενικά και αόριστα.

Μερικές ερωτήσεις παραδείγματα θα ήταν:

◾ Σε τι είδους χιούμορ ανταποκρίνονται οι πελάτες σας;
◾ Ποιες λέξεις αναζητούν ή χρησιμοποιούν οι πελάτες σας; Υπάρχουν λέξεις που αποφεύγουν;
◾ Τι ερωτήσεις θέτουν γύρω από τα προϊόντα που θα έπρεπε να απαντηθούν;
Κάντε τις περιγραφές σας να μοιάζουν ρεαλιστικές και γνήσιες.

Δελεάστε τους πελάτες με οφέλη

Οι περιγραφές προϊόντων είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να δώσετε έμφαση στα θετικά του προϊόντος σας και να εξηγήσετε πώς μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες ή να βοηθήσουν τους πελάτες σας. Μπορείτε να τα οργανώσετε με bullets ή σε κείμενο και να προσθέσετε τεχνικές λεπτομέρειες που θα δώσουν έξτρα αξιοπιστία.

Μερικές ερωτήσεις παραδείγματα θα ήταν:

◾ Με τι τρόπο κάνει το προϊόν σας τους πελάτες πιο ευτυχισμένους, υγιείς ή παραγωγικούς;
◾ Σε τι προβλήματα ή δυσλειτουργίες βοηθά το προϊόν σας;
◾ Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά: π.χ. διαστάσεις, υλικά, λειτουργίες, οδηγίες φροντίδας και σχετικές λεπτομέρειες;
◾ Ποια είναι η ιδανική εποχή ή περίοδος που μπορεί ο πελάτης να χρησιμοποιήσει το προϊόν σας;
◾ Γιατί ξεχωρίζει το προϊόν σας; Τι μοναδικά πλεονεκτήματα έχει;

Αποφύγετε τις γενικότητες

Όταν περιγράφετε κάτι, να είστε συγκεκριμένοι και ακριβείς. Οι αόριστες φράσεις όπως "εξαιρετικά ποιοτικό προϊόν" ή "προϊόν με πολλές δυνατότητες" δεν προσφέρουν καμία ουσιαστική πληροφορία στον χρήστη και δεν πρόκειται να τον πείσουν. Χρησιμοποιήστε στοχευμένες λέξεις στις περιγραφές προϊόντων που θα σας προσδώσουν αξιοπιστία.

Επισυνάψτε αποδείξεις για τα οφέλη

Στηρίξτε ό,τι ισχυρισμούς κάνετε για τα προϊόντα σας και φροντίστε να είναι αληθείς. Αν π.χ. ισχυρίζεστε ότι έχει διακριθεί ως τοπ προϊόν στην κατηγορία του, συμπεριλάβετε το βραβείο ή την πιστοποίηση της διάκρισης.

Εναλλακτικά, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τις ίδιες τις φωνές των πελατών σας. Εάν έχει γραφτεί κάποιο review και μιλάει για το πόσο καλό είναι ή πόσο βοήθησε έναν χρήστη σε κάτι που χρειαζόταν, αυτή την εμπειρία του μπορείτε να την αξιοποιήσετε.

λάπτοπ και αστεράκια με κριτικές για περιγραφές προϊόντων

Κάντε επίκληση στη φαντασία των πελατών σας

Το Shopify eshop σας είναι διαδικτυακό, είμαστε σε online περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες σας δεν μπορούν πρακτικά να κρατήσουν και να επεξεργαστούν το προϊόν σας από κοντά. Βοηθήστε τον λοιπόν να το φανταστεί ρεαλιστικά και να καταλάβει πώς θα είναι όταν το χρησιμοποιεί. Ξεκινήσετε μια πρόταση με τη λέξη "φανταστείτε" και ολοκληρώστε το κείμενο σας εξηγώντας ρεαλιστικά πως είναι το προϊόν και πως θα τον κάνει να νιώσει.

Χρησιμοποιήστε μικρές ιστορίες γύρω από τα προϊόντα σας

Προσθέστε μικρές ιστορίες στις περιγραφές προϊόντων σας που θα επιτρέψουν στους πελάτες να συσχετιστούν με τη μάρκα σας και να συνδεθούν με το προϊόν.

Ποια είναι τα καλύτερα Shopify themes για το 2024
Επιλέξτε ένα από τα καλύτερα Shopify themes με βάση τις ανάγκες της επιχείρησής σας και δείτε τη να απογειώνεται.

Μερικές ερωτήσεις παραδείγματα θα ήταν:

◾ Ποιος κατασκευάζει το προϊόν;
◾ Από πού εμπνεύστηκε η δημιουργία του προϊόντος;
◾ Τι εμπόδια ξεπεράσετε για να καταφέρετε να υλοποιήσετε το προϊόν;
◾ Τι δοκιμές έχει περάσει το προϊόν;

Δεν είναι απαραίτητο να γίνεται για κάθε προϊόν, είναι όμως ενδιαφέρον να το συναντάμε, ιδίως ίσως σε προϊόντα top sellers ή που χαρακτηρίζουν το brand σας.

Συμπεριλάβετε λέξεις που δίνουν μια αίσθηση

Κάντε τις περιγραφές σας ζωντανές για να τραβήξετε το ενδιαφέρον των επισκεπτών σας. Επίθετα όπως "βελούδινο", "απαλό", "τραγανό", "ζεστό" και "φωτεινό", είναι λέξεις που είναι αρκετά πιο περιγραφικές και κυρίως, μπορούν να μεταφέρουν και μία αίσθηση (ανάλογα και το προϊόν φυσικά). Το να μπορεί κανείς να μεταφέρει μία αίσθηση με τον λόγο, σημαίνει ότι αυτός που το διαβάζει έχει μια πιο έντονη βιωματική εμπειρία και άρα, καλύτερη κατανόηση. Αυτό με τη σειρά του, τον ωθεί στο να "θέλει" πολύ περισσότερο το προϊόν σας γιατί ακριβώς κατάλαβε τι θα του δώσει.

💡
Expert Tip: Φτιάξτε το δικό σας λεξιλόγιο! Γράψτε σε μια λίστα τέτοιου είδους ταιριαστές λέξεις για τον κλάδο σας και για το προϊόν σας, και ανατρέξτε σε αυτό κάθε φορά που ετοιμάζετε νέες περιγραφές για προϊόντα.

Μην φοβάστε τα review των πελατών σας

Μην τα φοβάστε γιατί βοηθούν στο να χτίσετε σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σας. Το κομμάτι αυτό δεν είναι απαραίτητο ως βασικό στοιχείο για να γράψετε σωστές περιγραφές προϊόντων για Shopify eshop. Είναι όμως ένα δυνατό συμπλήρωμα που θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε την σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σας. Κάτω από την κύρια περιγραφή λοιπόν προσθέστε review ή εμπειρίες πελατών, ώστε και οι δυνητικοί πελάτες να βλέπουν τις εμπειρίες προηγούμενων αγοραστών. Αυτό θα κάνει ένα δυνητικό πελάτη να αισθανθεί πιο σίγουρος ώστε να επιλέξει τα προϊόντα σας.

Μπορείτε πολύ εύκολα να ενσωματώσετε ένα plug-in ή μια εφαρμογή στο Shopify eshop σας που θα επιτρέπει ροή από κριτικές και από τρίτα μέρη όπως Google και Facebook.

Δωρεάν εφαρμογές Shopify: 19 must για το eshop σου
Είσαι νέος στο eCommerce και ψάχνεις από πού να ξεκινήσεις; Έχουμε τη λύση με τις δωρεάν εφαρμογές Shopify για κάθε σου ανάγκη.

Γράψτε απλά, κατανοητά και ευανάγνωστα

Εκτός από το περιεχόμενο, καλό είναι να βεβαιωθείτε ότι οι περιγραφές προϊόντων σας διαβάζονται εξίσου εύκολα και ο χρήστης με μια ματιά θα μπορέσει να σκανάρει και να εντοπίσει τη σημαντική πληροφορία που θέλει μέσα σε δευτερόλεπτα.

Μερικά σημεία να προσέξετε θα ήταν:

◾ Σαφείς και θελκτικοί τίτλοι.
◾ Βullet points για χαρακτηριστικά ή τεχνικές λεπτομέρειες.
◾ Κενά και χώρος μεταξύ κειμένων.
◾ Σωστό μέγεθος γραμματοσειράς που να είναι ευανάγνωστο.
◾ Εικόνες προϊόντων υψηλής ανάλυσης και ταιριαστής αισθητικής.

Φυσικά, δεν σημαίνει ότι όλες οι τακτικές λειτουργούν σε κάθε περίπτωση. Εξετάστε τον τομέα που ανήκει το eshop σας, τι ανταγωνισμός υπάρχει, πώς συμπεριφέρεται στις περιγραφές του και ποιο είναι το κοινό σας; Θέλει αμεσότητα ή κάτι πιο επίσημο και απόμακρο; Το προϊόν ή υπηρεσία σας τι πρόβλημα λύνει και τι απαντήσεις φέρνει; Με τα παραπάνω tips, μπορεί να ξεκινήσετε σήμερα τη βελτιστοποίηση στις περιγραφές προϊόντων για το Shopify eshop σας και να ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό.