Ανανεωμένο επιστρέφει το Gemini της Google καθώς πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε η κυκλοφορία των επόμενων μοντέλων chatbot 2.0 και πλέον είναι ευρώς διαθέσιμα για δοκιμές από χρήστες, ελπίζοντας λογικά σε καλύτερα αποτελέσματα από το αμφιλεγόμενο και ανακριβές προηγούμενο μοντέλο.

Gemini 2.0 Flash, Flash-Lite , Flash Thinking & PRO: Φρέσκα και ολοκαίνουρια

Όπως μαθαίνουμε από το CNET, το ενημερωμένο 2.0 Flash είναι πλέον διαθέσιμο στο γενικό κοινό μέσω του Gemini API στο Google AI Studio και το Vertex AI και αυτό σημαίνει ότι οι προγραμματιστές μπορούν πλέον να δημιουργήσουν εφαρμογές παραγωγής. Ο τεχνολογικός κολοσσός κυκλοφορεί επίσης μια έκδοση 2.0 Pro στο Google AI Studio, στο Vertex AI και στην ομώνυμη εφαρμογή για προχωρημένους χρήστες, την οποία αποκαλεί ως το «καλύτερο μοντέλο μας μέχρι στιγμής για απόδοση κωδικοποίησης και σύνθετες προτροπές».

Η Google προσπαθεί επίσης να ανταγωνιστεί την κινεζική startup AI DeepSeek με το 2.0 Flash-Lite, μια λιγότερο δαπανηρή εναλλακτική λύση που είναι πλέον διαθέσιμη στο Google AI Studio και το Vertex AI για προγραμματιστές, που λέει ότι είναι το πιο αποδοτικό μοντέλο επί του παρόντος. Να σημειώσουμε βέβαια εδώ ότι όλα τα εργαλεία AI της DeepSeek είναι δωρεάν.

Η Google σταματάει το Gemini μετά τις anti-woke αντιδράσεις
Η Google σταματά το Gemini εν μέσω αντιδράσεων για το ζήτημα της εκπροσώπευσης.

Όσοι διαθέτουν την εφαρμογή μπορούν επίση να δοκιμάσουν το Google Gemini 2.0 Flash Thinking Experimental, ένα benchmark εργαλείο που είναι ξεχωριστό μιας και έχει την ικανότητα να αναλύει προτροπές από τον χρήστη σε μια σειρά από βήματα ώστε να δίνει καλύτερες απαντήσεις στις πιο πολύπλοκες από αυτές. Το Flash Thinking μπορεί επίσης να αλληλεπιδράσει με εφαρμογές της Google, όπως τα Maps, YouTube και Search.

Φαίνεται λοιπόν ότι η εταιρεία έχει ριχτεί με τα μούτρα στις ενσωματώσεις AI τόσο για να διευκολύνει τους χρήστες όσο και να ανταγωνιστεί άλλες εταιρείες που δείχνουν να έχουν εδραιωθεί στην αγορά όπως η OpenAI αλλά και να αντιμετωπίσει την πτώση που παρατηρείται στο Search, με το μερίδιο να πέφτει κάτω από 90% για πρώτη φορά. Η πτώση αποδίδεται μάλιστα στην άνοδο του AI Search και έτσι, ως ειδήμων ίσως προσπαθεί να στραφεί προς τα εκεί.

Πτώση υπό 90% το μερίδιο του Google search μετά το 2015
Σε μια εκπληκτική εξέλιξη, το μερίδιο του Google search στην παγκόσμια αγορά αναζήτησης ήταν λιγότερο από 90% για τους τελευταίους τρεις μήνες του 2024.

Το AI δεν τελειώνει ποτέ

Η ευρεία κυκλοφορία όλων αυτών των Google μοντέλων Gemini 2.0 είναι η τελευταία σε μια σειρά ανακοινώσεων AI από την Google.

Στα τέλη του περασμένου μήνα, η σειρά Samsung Galaxy S25 έγινε η πρώτη που περιλάμβανε το Project Astra της Google, ένα χαρακτηριστικό AI που επιτρέπει στους χρήστες να στρέφουν τις κάμερες των τηλεφώνων τους σε πράγματα για να πάρουν πληροφορίες για αυτά. Η εταιρεία εγκαινίασε επίσης τη λειτουργία Daily Listen, η οποία δημιουργεί ηχητικές περιλήψεις των ειδήσεων με βάση τη δραστηριότητα αναζήτησης και ανακάλυψης.

Αυτές οι εξελίξεις ενέχουν σίγουρα ενδιαφέρον και για το eCommerce καθώς τέτοια εργαλεία μπορούν να στηρίξουν τις λειτουργικές πτυχές της ομάδας και να εξομαλύνουν διαδικασίες όπως τα logistics και η δημιουργία περιεχομένου. Αναμένει όμως να δούμε πρακτικά πώς θα λειτουργήσει το νέο εργαλείο ή θα έχει την ίδια μοίρα με τον προκάτοχό του.